بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

لزوم اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها توسط دولت

لزوم اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها توسط دولت
کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت باید در اسرع وقت نسبت به اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اقدام کند.
کد خبر : ۲۷۱۸۸۹
نویسنده :
مینا علیزاده

عباسعلی حقانی نسب، مدیرعامل سبدگردان هدف در گفتگو با بورس نیوز، درباره تاثیر افزایش نرخ خوراک صنایع پتروشیمی، اظهار کرد:  متاسفانه دولت با اخد تصمیم افزایش نرخ خوراک پتروشیمی برخلاف وعده‌های انتخاباتی خود همانند حمایت از  تولید و پیش‌بینی پذیرتر اقتصاد عمل کرد. 

وی افزود: در حال‌حاضر باتوجه به تصمیمات خلق‌الساعه‌ای که در دولت سیزدهم اتخاذ شده شاهد کوچک شدن سهم تولیدکنندگان و صنعتگران از اقتصاد کشور هستیم.

مدیر عامل سبدگردان هدف ادامه داد: در دولت آقای روحانی حداقل یک فرمول برای تعیین نرخ خوراک وجود داشت که تنها برخی از اشکالات آن همانند نرخ هاب اروپا باید اصلاح می‌شد.

حقانی نسب بیان کرد: دولت سیزدهم  باید هرچه سریع‌تر فرمول خوراک پتروشیمی‌ها را اصلاح کرده و نرخ خوراک را براساس آن تعیین کند، در حال حاضر  اگر دولت فرمول را مبنا قرار دهد با نرخ تسعیر  ۲۸هزار و ۵۰۰ قیمت گاز ۴هزار و ۲۰۰ خواهد بود.

وی توضیح داد:  متاسفانه دولت با نرخ گذاری‌های دستوری در صنایع به خصوص پتروشیمی‌ها افق دید سرمایه‌گذاران را در راستای سرمایه‌گذاری کاهش داده است.

حقانی نسب بیان کرد: از آنجایی که اغلب شرکت‌ها افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را انجام نداده بودند و تنها حاشیه سود خود را منتشر کردند همین باعث شد دولت مسیر اشتباهی را برای جبران کسری بودجه خود انتخاب کند.

مدیر عامل سبدگردان هدف در پایان تصریح کرد: دولت بجای آنکه موانع را بر سر راه سوداگران قرار دهد و کسری بودجه خود را از آن محل به واسطه تصویب قانون مالیات بر سوداگری رفع کند متاسفانه با تصمیمات نادرست اختلالاتی را در زمینه تولید ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.