بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
نمایشگاه الکامپ بدون حتی یک ریال کمک دولت برگزار شد/ حضور پررنگ شرکت های رمزارز در الکامپ
دبیر اجرایی نمایشگاه الکامپ گفت: نمایشگاه الکامپ امسال یکی از معدود الکامپ‌هایی بود که بدون حتی یک ریال کمک دولت برگزار شد.
کد خبر : ۲۷۲۸۵۴

به گزارش بورس نیوز، صادق فرامرزی، دبیر اجرایی نمایشگاه الکامپ در سالن هلدینگ داده پردازی پارسیان در مراسم تقدیر از تیم اجرایی الکامپ ۲۶ اظهار کرد: الکامپ ۲۶ بعد از سه یا چهار بار کنسل شدن نهایتا بعد از ۳ سال در سال ۱۴۰۲ برگزار شد. یکی ازنکات مهمی که برای تیم حاضر اهمیت داشت این بود که الکامپ به عنوان تنها الکامپ این دوره از هیات مدیره باشکوه برگزار شود. زمان اعلام برگزاری الکامپ در تیرماه اعلام شد. اواخر سال گذشته جمع بندی صورت گرفت، اما در اواخر فروردین متوجه شدیم که الکامپ ۲۶ قرار است در تاریخ ۴ تا ۷ تیرماه برگزار شود. 

وی افزود: تیم‌های لازم تشکیل شد. قراردادی بین کشور و تهران صورت گرفت. تهران به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه انتخاب شد. بنده نیز به عنوان نماینده برگزاری نمایشگاه انتخاب شدم. انعقاد قرارداد با مجری نمایشگاه صورت گرفت. همه اعضای تیم جدید بودند. در نهایت الکامپ در تاریخ ۴ تیرماه در محل دائمی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با ۱۲ سالن و پوشش ۲۳ هزار متر مربع آغاز به کار کرد.

فرامرزی ادامه داد: برای این گزارش، بیش از صد هزار نفر از این نمایشگاه بازدید داشتند. تیم شورای سیاستگذاری نمایشگاه با حضور آقایان خوارزمی، براتی و اصفهانی تشکیل شد. با آقای کرم زاده، ثروتی، معروفی، حیدری، شهریاری و ابراهیمی تیم اجرایی نمایشگاه را تشکیل دادیم.

دبیر اجرایی الکامپ ۲۶ در این باره خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شد که برای این نمایشگاه با توجه به اینکه زمان محدود بود و بسیاری از کار‌ها را نمی‌شد انجام داد، کار ویژه‌ای داشته باشیم. بر این اساس، تصمیم گرفتیم روی محتوا کار ویژه‌ای انجام دهیم؛ و مقرر شد این کار توسط نظام صنفی انجام شود. این موضوع، منجر به این شد که یک استودیو در ۴ روز نمایشگاه برپا کنیم. بیش از ۲۵۰ نفر سخنران برای سخنرانی آماده شند. در پنل نیز بیش از ۱۲۰ سخنرانی داشتیم که در کانال‌های رسمی نیز این گزارشات را خواهید دید. تلاش کردیم در همه حوزه‌های ممکن محتوا داشته باشیم. باتوجه به سطح تسلط تیم اجرایی تلاش شد در همه حوزه‌ها این کار را انجام دهیم. شرکت کنندگان در پنل ۲۳ درصد خانم‌ها و ۷۸ درصد را آقایان تشکیل دادند. باتوجه به شرایط کشور به کمک وزارتخانه میزبان ۵۰ هیات تجاری بودیم. این کار منجر به ۶۰۰ جلسه B۲B با شرکت‌های ایرانی شد. 

نمایشگاه الکامپ بدون حتی یک ریال کمک دولت برگزار شد/ حضور پررنگ شرکت های رمزارز در الکامپ

در ادامه این مراسم، حسین اسلامی، رئیس نصر تهران بیان کرد: الکامپ یا هر رویداد دیگر بدون حمایت همه شما امکانپذیر نیست. در این دوره نیز میزان سطح تماس صنف با بدنه اعضا و نیز با مجموعه حاکمیت بیشتر بوده است. وقتی موضوعات شبیه اتفاقات سال گذشته رقم می‌خورد فاصله‌ها ایجاد می‌شود. 

وی ادامه داد: الکامپ این دوره بعد از کرونا و اتفاقات سال گذشته برگزار شد. اما چیزی که برداشت من از برگزای این دوره الکامپ با توجه به سوابق قبلی بود، بازدیدکنندگان تخصصی، استقبال ویژه دولت و حاکمیت است. بعد از الکامپ دهم و یازدهم ما حضور معاون اول رئیس جمهور را در این نمایشگاه شاهد بودیم. البته که ما هم در بخش خصوصی وقتی استقبال را این چنین می‌بینیم نکات بخش خصوصی را منتقل می‌کنیم. برگزاری نمایشگاه به این دلیل است که انتقادات و نکات پیشنهادی خود را منتقل کنیم.

اسلامی عنوان کرد: محتوای این دوره از الکامپ بی نظیر بود. همچنین، میزان افرادی که حضور پیدا کردند و نکات خود را انتقال دادند نیز فوق العاده بود. 

فرامرزی در ادامه این نشست بیان کرد: این نمایشگاه، یکی از معدود الکامپ‌هایی بود که بدون حتی یک ریال کمک دولت برگزار شد. در مقایسه با سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۲، باید بگویم که در سال ۱۳۹۸، زمان رونق بود که در آن تاریخ ۳۲ هزار متر و امسال ۲۳ هزار متر سطح پوشش نمایشگاه را داشتیم. این تفاوت طبیعی است. دوست داریم که سال آینده به رکورد‌های در شان جامعه انفورماتیک برگردیم. یکی از ایراداتی که به الکامپ امسال گرفتند این بود که B2C به شکلی که سال گذشته بود، انجام نشد. وزن B2G و B2B نمایشگاه امسال بیشتر بود. امیدواریم که در سال آینده حال ما و حال صنف بهتر شود و B2C را نیز در نمایشگاه داشته باشیم.

دبیر اجرایی نمایشگاه الکامپ در خصوص قطعی برق در روز افتتاحیه این نمایشگاه توضیح داد: ما افتتاحیه طوفانی داشتیم. تعداد زیادی سخنران حاضر شدند، اما ۴ نفر توانستند سخنرانی کنند. در روز اول نمایشگاه برق قطع شد و با وجود ۶۰، ۷۰ نفر مهمان خارجی قطعی برق اتفاق بدی بود. روز دوم دنبال به دنبال علت قطعی برق رفتیم. گفتند که خطای انسانی بوده است. اگر ما زودتر تصمیم می‌گرفتیم شاید این اتفاقات رخ نمی‌داد. به همین دلیل یک روز را به عنوان جبران به روز‌های نمایشگاه اضافه کردیم و نمایشگاه ۵ روزه برگزار شد. 

 

نمایشگاه الکامپ بدون حتی یک ریال کمک دولت برگزار شد/ حضور پررنگ شرکت های رمزارز در الکامپ

 

وی افزود: از نظر حضور مقامات دولتی در نمایشگاه اتفاقات خوبی رقم خورد و زارغ پور وزیر ارتباطات، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و مقامات دیگر در نمایشگاه حضور یافتند.

وی بیان کرد: در حوزه محتوا هم از نظر اجرا و هم از نظر بروکراسی کار ویژه‌ای صورت گرفت. در این بخش در هر روز همه برنامه‌های اجرا شده را با کیفیت مناسب در کانال آپارات بارگزاری می‌کردیم. 

فرامرزی با اشاره به غرفه ویژه در نمایشگاه الکامپ گفت: ما در الکامپ ۲۶، غرفه ویژه‌ای به نام "تینو استارز" داشتیم. در این غرفه بچه‌هایی که به مدرسه می‌روند و در شروع کار بودند، حضور داشتند. در واقع این غرفه محلی برای رویارویی بچه‌ها با دنیای واقعی فناوری بود. غرفه باشکوهی بود. از ویژگی دیگر امسال می‌توان به حضور شرکت‌های رمزارزی اشاره کرد. در سالی که B2Cحضور نداشت، شرکت‌های رمزارزی که تقریبا خط قرمز هستند، در نمایشگاه حضور جدی داشتند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.