به گزارش بورس نیوز، سهیلا شرفی، مدیر بیمههای کشتی، باربری و هواپیما در گفتگویی مطرح کرد: «موفق شده ایم تا عمده شعب شرکت را در این رشته فعال کنیم به صورتی که برخی شعب به میزان ۱۰۰ درصد افزایش فعالیت داشته اند».
وی افزود: «همچنین در مباحث مربوط به ارتقاء دانش شعب و شبکه فروش اعم از نماینده یا کارگزار نیز به صورت عمیق تری فعالیت صورت پذیرفته و معتقدم که هرچقدر این ارتباط تقویت شود، نیازهای بیمه گذاران بهتر احصاء و مرتفع میشود؛ از دیگر سو، ارتباط شعب و شبکه فروش با شرکت روند فنی تری پیدا خواهد کرد».
مدیر بیمههای کشتی، باربری و هواپیمای بیمه تعاون همچنین مطرح کرد که «در بحث جذب بیمه گزاران فعالانهتر عمل شده؛ از دیگر سو، اهداف توسعهای در حوزههای داخلی و خارجی تعریف و بازارهای جدیدی نیز شناسایی شده است».
شرفی اضافه کرد: «با توجه به استراتژی شرکت در بحث رضایت مشتری عمل میشود و به همین منظور بحثهای مرتبط با کارشناسی خسارت با کیفیت و دقت بیشتری مورد توجه قرار گرفته است».
از ریسکهای خارج از کشور تا ورود شرکتهای جدید بیمهای
مدیر بیمههای کشتی، باربری و هواپیمای بیمه تعاون افزود: «در خصوص ریسکهای خارج از کشور لازم است که همزمان تعاملات بین مدیران اتکایی، فنی و شرکتهای خارجی انجام شود و با توجه به مسائل مرتبط با تحریم این روند بسیار محدود بوده و عملیاتی و پر زحمت را برای بیمه گران ایجاد میکند».
شرفی همچنین به مورد شرکتهای تازه تاسیس و یا جدید بیمهای نیز افزود: «حجم بازار بیمههای باربری، کشتی و هواپیما مشخص است و تغییرات آن چندان زیاد نیست، اگر هم تغییراتی صورت میپذیرد بیشتر مرتبط با تورم یا شاخصهای تأثیر گذار بر افزایش سرمایه بیمه نامه هاست، حجم بازار و فعالان این رشته در سنوات گذشته تا کنون تقریبا مشخص و تا حدودی روند ثابتی داشته است؛ افزایش تعداد شرکتهای بیمهای از یک سو و محدودیت ارتباطات بین المللی از سوی دیگر سبب شده که حجم بازار در این رشتهها تقریباً ثابت، مشخص و محدود باشد بنابراین این میزان مشخص پرتفوی بایستی به قطعات کوچک تری بین شرکتهای بیمه تقسیم شود پس رقابت شدیدتر خواهد شد».
ضرورت تقویت آگاهی در بخشهای مرتبط با بیمه در حوزه دریا و هوا
شرفی در ادامه مباحث خود، به «بیمههای هواپیما» و مسائل مربوط به آن پرداخت و تشریح کرد: «بحث هواپیما، مانند سایر وسائط نقلیه نیست و نوع کاربری و خدمات و نگهداری آنها متفاوت است؛ در بخش هوایی نگهداری از هواپیما مولفه بسیار مهمی است و به عبارتی سن هواپیما تعیین کننده قابلیت هوانوردی نیست این صنعت بطور کلی بسیار متفاوت بوده و قوانین داخلی و بین المللی در مورد آن دقیقاً رعایت میشود».
به طور مثال در بخش نگهداری و تعویض قطعات بر طبق استانداردهای تعویض و تعمیر یا جایگزین مشخص اقدام میشود که هر قطعه پس از چه میزان ساعت میبایست تعویض شود و دارای استاندارد بالایی است. کشور ما نیز علی رغم وجود تحریم، به آن پایبند است؛ به دیگر سخن، مجوز پرواز زمانی صادر میشود که هواپیما قابلیت هوانوردی را داشته باشد که این مطلب یعنی مولفههای لازم برای استانداردهای تعیین شده را داشته و رعایت کرده است».
مدیر بیمههای کشتی، باربری و هواپیمای بیمه تعاون توضیح داد که «استانداردهای خودروسازی با هواپیما بسیار متفاوت است و نگاه اینهمانی به آن، جواب مطلوبی را به ما نخواهد داد؛ قوانین یاتا و استانداردهای جهانی پرواز و قوانین هواپیمایی کشوری و ... نیز گواهی بر این مدعاست».
در حوزه دریا نیز مولفهها و استانداردها، قوانین و نهادهای ناظر، کاملاً متفاوت بوده که نیازمند توجه ویژه بیمه گران است.
وی در ادامه به شرح اقدامات رشته تحت مدیریت خود در شرکت پرداخت و اظهار کرد: «دورههای آموزشی در سطوح و به شیوههای گوناگونی برگزار و تلاش شده تا این آموزشها به نحوی باشد که شعب و ستاد هم راستا با هم در انجام امور همراه شوند؛ از دیگر سو در ساعات غیراداری نیز فعالیتهای صدور و ارائه خدمات بیمهای برای حفظ رضایت مشتریان ادامه دارد تا سطح خدمات ارتقاء پیدا کند؛ با توجه به نیازسنجیهای صورت گرفته شده، دورههای آموزشی جدیدی برگزار خواهد شد».
شرفی در ادامه به تأثیر دورههای آموزشی برگزار شده در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: «استانهایی که در سال گذشته دوره آموزشی را پشت سر گذاشته اند، در رتبههای برتری به لحاظ تولید حق بیمه و ارائه خدمات قرار داشتند، بنابراین آموزش مستمر امری ضروری در ارائه خدمات بیمه گری است».