بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
به زودی؛ اعلام قیمت های جدید خودرو توسط شورای رقابت
مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفت: شورای رقابت در روز‌های شنبه و سه شنبه جلساتی برگزار می‌کند به طوری که در جلسات به این موضوعات پرداخته می‌شود و به زودی قیمت‌های جدید خودرو‌ها اعلام خواهد شد.
کد خبر : ۲۷۳۷۲۵

به گزارش بورس نیوز، سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت در خصوص قیمت‌های جدید خودرو‌ها اظهار کرد: این شورا روز‌های شنبه و سه شنبه جلساتی برگزار می‌کند به طوری که در جلسات به این موضوعات پرداخته می‌شود و به زودی قیمت‌های جدید خودرو‌ها اعلام خواهد شد.

توکلی گفت: بررسی قیمت خودرو در روند کار کارشناسی قرار دارد.

وی درباره مبنای قیمت خودرو‌های متقاضیان ثبت سفارش قبل بیان کرد: اگر قیمت زمان عقد قرارداد وجود داشته باشد همان ملاک است و هیچگونه افزایش قیمتی شامل این دست از متقاضیان نخواهد شد.

به گفته وی، یعنی اگر خریداری پیش از این برای خرید خودرو قراردادی امضا کرده باشد، باید قیمت‌هایی که پیش از این توسط شورا اعلام شده بود، مبنا قرار بگیرد.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت خاطرنشان کرد:براساس این دستورالعمل شورای رقابت موظف است تا رصد بازار و روند تولید و توزیع خودرو را مورد بررسی قرار دهد و در این مسیر آنالیز قیمتی انواع محصولات نیز انجام می‌شود، اما این امر به این معنا نیست که هر سه ماه یکبار قیمت خودرو افزایش پیدا می‌کند.

توکلی گفت:متاسفانه برداشت اشتباهی از دستور العمل شورا صورت گرفت که توسط برخی بازنشر شده که شورای رقابت هر سه ماه قیمت خودرو‌ها را افزایش می‌دهد و این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم.

وی درخصوص نحوه محاسبه قیمت خودرو در شورای رقابت گفت:طبق دستورالعمل ۵۴۳ و فرمول کاست پلاست تعیین می‌شود یعنی مبنای تنظیم قیمت، بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب است که توسط سازمان حمایت محاسبه می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارسلان
United States of America
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۵
تورو خدا یه فکری کنیدبه حال قیمت ساینا اس که نفرین مردم به بچه هاتون میگیره
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.