بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
جایگاه ویژه
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین گفت: "تیپیکو" دارای جایگاه ویژه در نظام اقتصادی بوده و به عنوان رهبر بازار دارویی در حال فعالیت است.
کد خبر : ۲۷۳۷۳۸

به گزارش بورس نیوز، منصور نکویی نیا، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در مجمع عمومی عادی با اشاره به عملکرد این شرکت در سال مالی گذشته اظهار کرد: افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در سال ۱۳۹۹ به میزان ۴۳۵۰ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده که آخرین افزایش آن برابر با ۶۶۵۰ هزار میلیارد ریال بود که جمعا به مبلغ ۱۱ هزار میلیارد ریال میزان سرمایه ثبتی شرکت است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۲ شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین وارد بازار سرمایه شده است. "تیپیکو" دارای جایگاه ویژه در نظام اقتصادی بوده و به عنوان رهبر بازار دارویی در حال فعالیت است.

نکویی نیا درباره چشم انداز "تیپیکو" ادامه داد: ما برای چشم انداز ۱۴۰۴ ارکانی را در نظر گرفتیم. این ارکان عبارتند از: به عنوان بزرگترین شتاب دهنده مجموعه شرکت‌های دانش بنیان کشور در حوزه دارویی فعال خواهیم بود. با ایجاد ۴ ابرپروژه دارویی، در تولید دارو‌های هایتک و ممانعت از ارزبری تلاش می‌کنیم. در نظر داریم که ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی موردنیاز کشور و نیز ۳۰ درصد از فرآورده‌های دارویی کشور را تولید کنیم که در حال حاضر ۱۵ درصد در اختیار "تیپیکو" است. 

وی بیان کرد: همچنین، تولید بیش از ۴۵ درصد از محصولات فرآورده‌های دارویی انسانی کشور را در اختیار داریم که می‌توان به توزیع بیش از ۵۰ درصد از محصولات دارویی کشور و رشد ۲۰۰ درصدی صادرات دارو اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.