بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین مطرح کرد:

"تیپیکو" در صدر/ فروش "تیپیکو" را به ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌ رسانیم

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین گفت: براساس آمارنامه ۱۴۰۲ سهم بازار هلدینگ دارویی کشور برای "تیپیکو" با ۱۷.۵ درصد در صدر قرار دارد.
کد خبر : ۲۷۳۷۳۹

به گزارش بورس نیوز، منصور نکویی نیا، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در مجمع عمومی عادی اظهار کرد: "تیپیکو" به عنوان رهبر بازار دارویی کشور ظرفیت تولید ۴۰ نوع اشکال دارویی به جز اسپری‌های تنفسی را با ۱۴۰ خط تولید متنوع دارد. 

وی افزود: تنها تولیدکننده کارتریج دنده‌ای هستیم که ۱۰۰ درصد سهم بازار متعلق به شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین است. همچنین، تنها تولیدکننده کپسول ژلاتین سرد با ۱۰۰ در صد سهم بازار، رهبر تولیدکننده انسولین انسانی با ۹۰ درصد سهم بازار، پیشرو در تولید آمپول و ۴۰ درصد سهم بازار، رهبر تولیدکنندگاه LVP با ۵۰ درصد سهم بازار، پیشرو در تولید مواد اولیه شیمیایی با ۵۰ درصد سهم بازار، پیشرو در تولید آنتی بیوتیک‌ها و ۳۰ درصد سهم بازار، پیشرو در تولید دارو‌های هرمونی و ۴۰ درصد سهم بازار، پیشرو در تولید دارو‌های قلبی و عروقی و ۳۰ درصد سهم بازار، پیشرو در تولید دارو‌های عضلانی و اسکلتی و ۳۰ درصد سهم بازار و رهبر تولیدکنندگان دارو‌های سیستم اعصاب با ۲۵ درصد سهم بازار هستیم.

نکویی نیا همچنین، ادامه داد: براساس آمارنامه ۱۴۰۲ سهم بازار هلدینگ دارویی کشور برای "تیپیکو" با ۱۷.۵ درصد در صدر قرار دارد. پس آن به ترتیب، کول دارو، بانک ملی، اکتورپل، سیناژن، تهران شیمی و برکت قرار دارند. همچنین هلدینگ‌های مهمی نیز وجود دارند که در حال بروز و ظهور هستند. باقی شرکت‌ها تنها ۲۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین درخصوص فروش این شرکت توضیح داد: روند فروش "تیپیکو" در ۶ سال اخیر با ۱۰ هزار و ۵۱ میلیارد تومان در سال ۹۷، ۱۴ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان در سال ۹۸، ۱۹ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان در سال ۹۹، ۳۲ هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسید. در سال جاری قصد داریم فروش "تیپیکو" به بیش از ۶۹ هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: در سال گذشته توانستیم صادرات ۲۱.۱ میلیون دلاری را محقق کنیم. البته برنامه ما صادرات ۳۰ میلیون دلاری بود که به واسطه کمبود دارو در کشور نتوانستیم مجوز از سازمان غذا و دارو را اخذ کنیم که صادراتی برابر با ۶۲۰ میلیارد تومان را شامل شده است. صادرات ما به ۳۴ کشور جهان با ۱۴۴ قلم محصول نهایی و مواد اولیه انجام می‌شود.

اصلاحات عمده GEP در سال ۱۴۰۱ انجام شده و توانستیم ۶۷ درصد از کل عدم انطباق‌های شناسایی شده را رفع کنیم. ۳۹ گواهینامه توسط شرکت‌های تولید محصول نهایی و ماده اولیه داروی انسانی از سازمان غذا و دارو، ۶ گواهینامه از سازمان دامپزشکی توسط شرکت‌های تولیدکننده محصولات دامی را اخذ کردیم. همچنین ۳ گواهینامه محصول نهایی که در آستانه صدور است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.