بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
نشست بررسی فرایند اجرایی طرح احصای کالاها برگزار شد
نشست بررسی فرایند اجرایی طرح احصای کالا‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران استانی برگزار شد.
کد خبر : ۲۷۶۸۶۱

 

به گزارش بورس نیوز، در نشست بررسی فرایند اجرایی طرح احصای کالا‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران استانی برگزار شد. سعید غلامی باغی اظهار کرد: از ابتدای شروع فعالیت هیئت مدیره در دوره جدید، سازمان با موانعی در تعیین تکلیف کالا‌ها بود که در ۱۴ مورد احصا شد و طی ماه‌های گذشته این موانع برطرف شد.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین طرحی که باید مورد تاکید مدیران قرار بگیرد طرح احصای کالا‌ها است افزود: در این طرح باید تمام ورودی، خروجی و ارزش کالا‌ها مشخص شود.

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول تاکید کرد: آمار‌هایی که از سال‌های گذشته وجود دارد دقیق نیست و خروجی آمار اشتباه قبض انبار موجب می‌شود آمار‌های سازمان دقیق نباشد.

غلامی باغی خاطرنشان کرد: طبق دستور وزیر اموراقتصادی و دارایی این نقص باید برطرف شود و باید به صورت برخط از آمار شرح دقیق ورودی، خروجی و ارزش کالا‌ها مطلع باشیم.

وی بیان کرد: در ۷ استان سامانه سیات راه اندازی شده و این استان‌ها مکلف هستند به صورت صد درصدی شناسه کالا را اخذ کنند و عدم درج شناسه قابل پذیرش نیست.

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول تصریح کرد: سایر استان‌ها نیز باید تا زمان راه اندازی سامانه سیات نسبت به اخذ شناسه کالا، راه اندازی دستگاه چاپ لیبل و بارکد و همچنین آموزش به متولی طرح اقدام کنند.

وی از جمله مزایای احصا کالا را، جلوگیری از فساد و کسری کالا، اصلاح نوع و میزان کالا و تحویل دقیق کالا عنوان کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.