بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
بازدهی بالای بازار سرمایه نسبت به بازار‌های موازی
مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه گفت: اگر در افق ۵ ساله نگاه کنیم حدود ۸۰ درصد بازار سرمایه بیشترین سود را به سهامداران داده و در افق ۱۰ ساله اگر بررسی کنیم خواهیم دید، بازارسرمایه بیش از ۹۰ درصد بالاترین سود را در مقایسه با بازار‌های موازی داشته است.
کد خبر : ۲۷۷۴۳۱

فاطمه سرکاری، مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه در گفتگو با بورس نیوز، بیان کرد: این مساله بستگی به این دارد که ما وارد چه صندوقی می‌شویم. صندوق‌های با درآمد ثابت هستند که به صورت روزانه یک نرخ ثابت به NAV اضافه می‌شود و ما می‌توانیم در کوتاه مدت از آن‌ها سود بگیریم. صندوق‌های مختلط ریسک را کمی بالاتر می‌برد و پورتفوی آن‌ها داخل سهام می‌شود و افق کمی بلندتر می‌شود. 

وی افزود: صندوق‌های سهامی نیز که وارد بازار سهام می‌شویم و ریسک بر می‌داریم که این صندوق‌ها به شرایط بازار بستگی دارد.

سرکاری بیان کرد: اگر به گذشته بازدهی بازار‌های مختلف نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد در بررسی‌های سالانه یک سال بازار طلا بالا بود، یک سال بازار مسکن و یک سال بازار سرمایه بالا بود و زیاد قابل مقایسه نیست. اما اگر در افق ۵ ساله نگاه کنیم حدود ۸۰ درصد بازار سرمایه بیشترین سود را به سهامداران داده و در افق ۱۰ ساله اگر بررسی کنیم خواهیم دید، بازارسرمایه بیش از ۹۰ درصد بالاترین سود را در مقایسه با بازار‌های موازی داشته است.

مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه ادامه داد: درباره صندوق‌های PE و VC باید گفت که عملا منابع این صندوق‌ها به شرکت‌های سهامی خاص وارد می‌شود و افق سرمایه گذاری بسیار بلندمدتی دارند و براساس عمر صندوق است. ما براساس حداقل‌ها در سرمایه گذاری این نوع صندوق‌ها ۷ سال را در نظر می‌گیریم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.