بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
ارزیابی مزایا و معایب پیامک‌های تبلیغاتی
پیامک تبلیغاتی این روز‌ها به عنوان یکی از روش‌های اصلی و پر سود بازاریابی پیامکی شناخته می‌شود.
کد خبر : ۲۷۸۷۳۳

به گزارش بورس نیوز، پیامک تبلیغاتی این روز‌ها به عنوان یکی از روش‌های اصلی و پر سود بازاریابی پیامکی شناخته می‌شود. بسیاری از کسب‌وکارها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی غیر دولتی از این اس ام اس‌های تبلیغاتی برای پیشبرد اهداف سازمانی و فروش بیشتر خود استفاده می‌کنند.

میزان اثربخشی پیامک‌های تبلیغاتی می‌تواند بر روی بازاریابی شما تاثیر زیادی داشته باشد. تصور کنید با ارسال پیامک انبوه برای تعدادی شماره موبایل، بتوانید خود را به دیگران معرفی کنید و محصولات و خدمات خود را به آن‌ها عرضه کنید.

یکی از نکات بسیار مهمی که در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باید به آن توجه کنید، مزایا و معایب استفاده از این نوع پیامک‌هاست. بیایید در ابتدا ببینیم اصلا پیامک تبلیغاتی چیست و چه تاثیری در روند بازاریابی شما دارد.

پیامک تبلیغاتی چیست؟

اگر همین حالا به گوشی موبایل خود نگاه کنید، تعدادی پیام از برند‌ها و یا سازمان‌های مختلف دریافت کرده‌اید. این پیام‌ها به منظور تبلیغ کالا و یا خدماتی برای شما ارسال شده‌اند و سرشماره‌های متفاوتی نسبت به شماره موبایل‌های عادی دارند. برای ارسال این نوع پیامک‌ها و تبلیغات خود، باید از پنل اس ام اس استفاده کنید.

پنل اس ام اس نرم‌افزاری تحت وب است که به شما در ارسال پیامک‌های انبوه و تکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن کمک می‌کند. یکی از نکات مهم برای شروع بازاریابی پیامکی و ارسال اس ام اس‌های تبلیغاتی، این است که مزایا و معایب آن‌ها را بدانید.

مزایا و معایب استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی چیست؟

طبیعی است وقتی قرار است از یک قابلیتی برای بازاریابی خود استفاده کنید، بهتر است مزایا و معایب آن را نیز بشناسید. همچنین باید با اصول این نوع بازاریابی آشنا شوید تا مخاطبان شما آزرده خاطر نشوند. برای مثال ممکن است بسیاری از افراد به دنبال قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل باشند. زیرا از میزان اس ام اس‌هایی که روزانه از این اپراتور دریافت می‌کنند برایشان کلافه‌کننده است. اما اگر توازن و توالی زمانی ارسال‌های خود را رعایت کنید، چنین مشکلی رخ نخواهد داد.

مزایای استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی

در ابتدا بهتر است با مزایای استفاده از اس ام اس‌های تبلیغاتی برای کسب‌وکار‌ها آشنا شویم.

نیاز نداشتن به اینترنت

مخاطب‌های شما برای دریافت تبلیغات شما، نیازی به داشتن اینترنت ندارند. آن‌ها صرف داشتن آنتن، به راحتی می‌توانند اس ام اس‌های شما را دریافت کنند. به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید با آن‌ها ارتباط بگیرید. این قابلیت برای زمان‌هایی که مخاطبان شما اینترنت ندارند و یا اختلالی در اینترنت به صورت کلی پیش آمده است، بسیار کارآمد و مفید است.

ارسال پیامک‌های انبوه و زیاد

اگر می‌خواهید یک بازاریابی پیامکی خوب داشته باشید، باید بتوانید برای شماره موبایل‌های زیادی پیامک ارسال کنید. اگر قرار باشد هزینه هر پیامک برای شما زیاد باشد، ارسال پیامک برای شما مقرون به صرفه نیست. اما با کمک پیامک تبلیغاتی، به راحتی می‌توانید با صرف هزینه‌های معقولی، پیامک‌های انبوه خود را ارسال کنید.

سرعت ارسال بالا

اگر بخواهید با گوشی موبایل پیامک ارسال کنید، سرعت ارسال‌های شما در تعداد بالا بسیار پایین خواهد آمد. اما شما برای تبلیغ خود، به سرعت بیشتری نیاز دارید. به همین دلیل بهتر است از پیامک‌های تبلیغاتی که از سامانه‌های اس ام اس ارسال می‌شوند، استفاده کنید. وبسایت melli payamak با دارا بودن بهترین و به‌روز‌ترین سامانه پیامکی، شما را در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یاری می‌کند.

بازاریابی راحت

برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، کافی است برای نوشتن یک پیامک خلاقانه خود را آماده کنید. سپس وارد پنل پیامکی خود شوید و در کسری از ثانیه برای تمامی شماره‌های خود و یا بانک شماره‌های پنل، پیامک ارسال کنید. این کار فرایند بازاریابی شما را بسیار راحت و سریع انجام می‌دهد.

معایب استفاده از پیامک تبلیغاتی

درست است که اس ام اس‌های تبلیغاتی شما را برای رسیدن به اهداف فروش خود یاری می‌رسانند، اما هیچ کاری بی‌عیب نیست. بیایید در ادامه به برخی از معایب اس ام اس‌های تبلیغاتی اشاره کنیم.

ارسال پیامک با کاراکتر‌های محدود

وقتی قرار است یه متن پیامک بنویسید، باید به تعداد کاراکتر‌ها و حروفی که در متن خود می‌نویسید دقت کنید. زیرا ارسال اس ام اس محدودیت‌هایی دارد و شما نمی‌توانید چندین صفحه پیامک ارسال کنید. این کار باعث می‌شود تا هم حوصله مخاطب سر برود، و هم هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

ارتباط‌گیری متنی

یکی دیگر از معایب استفاده از پیامک تبلیغاتی به عنوان روشی برای بازاریابی، این است که شما فقط می‌توانید از طریق متن با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. شبکه‌های اجتماعی قابلیت استفاده از عکس، ویدئو و صدا را در محتوای خود دارند. اما شما در اس ام اس‌های تبلیغاتی، فقط باید از طریق متن و نوشته با مخاطب خود ارتباط بگیرید. به همین دلیل برای نوشتن پیامک، باید خلاقیت کافی داشته باشید.

استقبال پایین از پیامک

بعضی از افراد از دست پیامک‌های تبلیغاتی طولانی و زیاد، خسته شده اند. پس اگر درنوع، لحن، زمان و تعداد دفعات ارال خود دقت نکنید، ممکن است اس ام اس تبلیغاتی شما با اقبال رو‌به‌رو نباشد.

سخن پایانی

برای استفاده از هر نوع پیامکی باید دقت کنید که چطور می‌توان از آن برای پیشبرد اهداف سازمانی استفاده کرد و تا چه اندازه برای کسب‌وکار شما مفید است. به همین دلیل اگر می‌خواهید از پیامک تبلیغاتی برای سازمان خود بهره ببرید، باید از مزایا و معایب آن نیز باخبر باشید. سامانه ملی پیامکی با ارائه بهترین پنل‌های پیامکی، شما را در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی خود یاری می‌کند و تا رسیدن به هدف بازاریابی خود، در کنارتان است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.