بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
توسعه زیست بوم تعاونی کشور از اهداف بانک توسعه تعاون است
معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استان ها و بازاریابی اعلام داشت توسعه زیست بوم تعاونی کشور از اهداف بانک توسعه تعاون است.
کد خبر : ۲۷۸۸۸۶

به گزارش بورس نیوز، کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استان‌ها و بازاریابی طی سفر استانی به خوزستان در جلسه کمیته راهبری و ارزیابی عملکرد استان گفت: صنعت بانکداری درهزاره سوم یکی ازصنایع مهم وتخصصی بوده که پیشبرد اهداف مورد نظر و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی نیازمند استفاده ازفناوری‌های نوین، شهروند مداری، استفاده بهینه ازظرفیت‌های سرمایه انسانی، آینده نگری، تبلیغات و خدمات متمایز است.

میرزاخانی بیان داشت: تنها راه برای اینکه کار‌های بزرگ انجام دهیم این است که عاشق کاری باشیم که انجام می‌دهیم. چون عشق به کار باعث سخت کوشی و اشتیاق و در مقابل آن انجام کار‌هایی که برای ما مهم نیست باعث استرس و در نتیجه نا امیدی خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم میراث بزرگی از خودمان بجا بذاریم، باید به این فکر کنیم کدام مشکل جامعه را می‌توانیم حل کنیم. موفقیت وقتی حاصل می‌شود که افراد با هم عمل می‌کنند و شکست مواقعی پیش می‌آید که افراد به تنهایی و بدون کار تیمی عمل می‌کنند. البته صرف کار کردن با یکدیگر از ما تیم نمی‌سازد این اعتماد و احترام متقابل و مراقبت از یکدیگر است که ما را تبدیل به تیم می‌نماید.
میرزاخانی تصریح نمود: تفاوت افراد موفق و ناموفق درفرصت‌هایی نیست که دارند، بلکه درظرفیت استفاده از فرصت هاست. نتایج خوب ازطریق بهره برداری ازفرصت‌ها و نه حل مشکلات حاصل می‌شود.

معاون مدیر عامل در امور استان‌ها و بازاریابی خاطرنشان نمود: موفقیت فردی به چهار مهارت فردی توانایی صحبت کردن، توانایی نوشتن، توانایی شنیدن و توانایی پیدا کردن ایده‌های خوب وابسته است.

میرزاخانی بیان داشت: همکاران گرامی خواهند درجایگاه واقعی خودشان قرارگیرند علاوه برداشتن چهارمهارت فردی مذکور باید دارای سه ویژگی «توانمند، سخت و خویشتن دار» باشند. چون لازمه قدرت خیر رساندن است و فرد ضعیف قادر به خیررساندن نیست. برای ارزش آفرینی و خدمت به مردم ازطریق چهار مهارت و سه ویژگی فوق می‌بایست ازظرفیت عقلانیت کلامی-ارتباطی استفاده کرد که دراین زمینه ابعاد اجتماعی- فرهنگی قابل طرح است و در واقع ارتباط انسان باخود و انسان با دیگران موضوعیت دارد و کمک به تقویت و توسعه کارآفرینی اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد که شروع آن گفتمان و ابزار آن زبان است.

معاون مدیر عامل در امور استان‌ها و بازاریابی ادامه داد: برای موفقیت سازمانی هم کنار هم قراردادن سه مولفه «هدف، داشتن برنامه برای رسیدن به هدف و داشتن باور به برنامه و هدف» حائز اهمیت است.

وی در رابطه با داشتن هدف گفت: براساس اسناد بالادستی ومستندات بانک، سه هدف راهبردی اصلی بانک توسعه تعاون در سه مولفه «توسعه زیست بوم تعاونی کشور، کارآمدی و تعالی عملیاتی و نوآوری در ارائه خدمات و محصولات» قابل تعریف است. در سه هدف مذکور عقلانیت مالی-اقتصادی و کمک به تقویت و توسعه کارآفرینی سنتی مورد توجه قرارمی گیرد و در واقع به وسیله منابع مالی، فرصت‌ها و ظرفیت‌های دراختیار، اهداف فوق الذکر دست یافتنی هستند. داشتن باور به برنامه و هدف وابسته به مولفه‌های دیگری از جمله آگاهی، تمایل، دانش، توانایی و تقویت می‌باشد.

میرزاخانی گفت: استراتژی بانک توسعه تعاون به عنوان یک نهاد مالی توسعه‌ای استفاده همزمان از دو عقلانیت مذکور، کمک به تقویت و توسعه کارآفرینی سنتی با هدف ایجاد ارزش تجاری و کارآفرینی اجتماعی (با هدف ایجاد ارزش اجتماعی) و در نهایت به منظور اخذ تاییدیه اجتماعی در زیست بوم می‌باشد.

معاون مدیر عامل در امور استان‌ها و بازاریابی تاکید نمود: در کار تیمی همسان بودن لازم نیست؛ هماهنگ بودن مهم است. چون مهم؛ قواعد بازی است، هماهنگ بودن مهم است نه جنس مهره‌ها و همسان بودن.

وی توصیه نمود: مراقب یکدیگر باشید. سرمایه واقعی بانک ما، اعتماد، صداقت، صمیمیت، شفافیت، ایمان و رفتار شایسته با همکاران و مشتریان بانک است.

در این جلسه صیاد رحمان پور مدیر امور استان‌ها و شعب، هادی بخت یار رئیس اداره کل راهبری و پشتیبانی استان‌ها و شعب، رحمن نوروزی سرپرست اداره کل پیگیری و نظارت بر عملکرد استان‌ها و شعب و جلیل کرمی برجوئی مدیر شعب استان خوزستان نیز مطالبی را در رابطه با عملکرد استان و برنامه‌های پیش رو ارائه دادند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.