بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
رشید قانعی، مدیرعامل پترول:

تغییر سیاست حداقلی تقسیم سود "پترول"

تغییر سیاست حداقلی تقسیم سود
مدیرعامل پترول در نشست مدیریتی و تحلیلی این شرکت از تغییر سیاست حداقلی تقسیم سود پترول به دلیل برداشته شدن بار تأمین مالی پروژه‌ها از دوش این شرکت، خبر داد.
کد خبر : ۲۸۰۵۳۹

به گزارش بورس‌نیوز، نشست مدیریتی و تحلیلی شرکت پترول به میزبانی گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس و بورس۲۴ و با حضور مدیران این شرکت برگزار شد.

در این نشست، رشید قانعی، مدیرعامل پترول بیان کرد: قرار است سیاست حداقلی تقسیم سود پترول تغییر کند؛ زیرا بار تأمین مالی پروژه‌ها از دوش پترول برداشته شده و سعی داریم سود حداکثری تقسیم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پتروشیمی صدف از طرح‌های یونیک در کشور است، افزود: ما نقشی در گران یا ارزان فروختن پتروشیمی صدف نداشتیم، اما به قیمت مناسبی فروخته شد.


تغییر سیاست حداقلی تقسیم سود پترول

قانعی با بیان نبود مشکل خوراک در صدف برخلاف واحد‌های اوره و متانول، مطرح کرد: خوراک استایرن مورد نیاز نیز از پتروشیمی پارس دریافت می‌شود. در بوتادین برای تأمین ۸۰ درصد خوراک با پتروشیمی جم قرارداد بسته شده است.

وی با بیان تغییر رویکرد‌ها نسبت به پتروشیمی صدف پس از ارزشگذاری، با وجود شرایط مزایده سختگیرانه و همچنین با اشاره به دغدغه همیشگی پتروشیمی ایلام درخصوص مسئله خوراک ادامه داد: درحال حاضر این مسئله تا حدودی مرتفع شده است. به مدار آمدن ارغوان گستر نیز تا پایان تابستان محتمل است.

مدیرعامل پترول با تأکید بر برنامه‌های سال جاری برای تمرکز بر فروش دارایی‌ها و تبدیل پرتفو‌های غیر بورسی به بورسی، عنوان کرد: پتروشیمی ایلام در حال ارزشگذاری است و درخصوص بدهی‌های آن نیز در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم بدهی‌ها را ریالی کنیم.

وی یادآور شد: مذاکراتی نیز از سمت دولت و سازمان بورس صورت گرفته است و مطالبه‌ای از سمت این دو در رابطه با سهامی عام پروژه کردن پروژه‌های پترول است.

قانعی با اشاره به سرمایه‌گذاری از محل فروش صدف در واحد‌های آروماتیک و آریاساسول، مطرح کرد: سه طرح پترول از جمله ارومیه، صدف و ارغوان گستر تا پایان تابستان به مدار وارد شده، اما سود این‌ها به سال مالی بعد منتقل خواهد شد.

مدیرعامل پترول پس از بیان اینکه شرایط شرکت‌هایی که داری خوراک گازی نیستند بهتر به‌نظر می‌رسد و همچنین اشاره به تغییر نیافتن نرخ خوراک در سال جاری، خاطر نشان کرد: در سال جاری، قصدی برای توسعه ممسنی و کازرون وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
البرز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
بورس ،بورس،،دولت روحانی، دولت رئیسی و ......همه دستشون تو جیب سهامداران است ،سگ زرد برادر شغال است ،همه