بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران هشدار داد؛

خروج گندم از چرخه خرید تضمینی

خروج گندم از چرخه خرید تضمینی
مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران بیان کرد: علی‌رغم آغاز برداشت گندم از تاریخ ۷ فروردین، تاکنون ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است که این امر منجر به خروج گندم از چرخه خرید تضمینی خواهد شد. با توجه به آنکه مجلس ۲۰۰ همت ردیف اعتباری برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته است، دولتمردان در خصوص تأمین منابع مالی باید تلاش کنند تا مطالبات گندمکاران در اسرع وقت پرداخت شود.
کد خبر : ۲۸۰۷۵۶

به گزارش بورس‌نیوز، علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران، اظهار داشت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۲۶.۵ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته، ۲۵۰ هزار تن رشد داشته است.


وی افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد جوی، تولید گندم به بیش از ۱۳ میلیون تن و خرید ۱۱ میلیون تن برسد.


ایمانی بیان کرد: علی‌رغم آغاز برداشت گندم از تاریخ ۷ فروردین، تاکنون ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است که این امر منجر به خروج گندم از چرخه خرید تضمینی خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه کشاورزان نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید هرکیلو محصول را منطقی نمی‌دانند، ادامه داد: با توجه به آنکه مجلس ۲۰۰ همت ردیف اعتباری برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته است، دولتمردان در خصوص تأمین منابع مالی باید تلاش کنند تا مطالبات گندمکاران در اسرع وقت پرداخت شود.


مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران، با تأکید بر پیگیری اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم، خاطرنشان کرد: در حوزه گندم باید نگاه کارشناسی صورت گیرد. بهانه کمبود منابع مالی، به نوعی بی مهری به کشاورزان و در تضاد با سیاست‌های رهبری و تأمین امنیت غذایی است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برنج و روغن مشمول دریافت ارز ترجیحی شدند
براساس اصلاحیه مصوبات هیات وزیران؛

برنج و روغن مشمول دریافت ارز ترجیحی شدند

تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
واکنش بانک مرکزی به ادعای مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس؛

تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.