بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
افزایش تولید ۱۸۰ هزار بشکه در نفت وگاز اروندان/ انعقاد ۹ قرارداد به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: بیش از یک همت توانستیم اقدامات پژوهشی را به ثمر برسانیم. همچنین، ۹ قرارداد به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان منعقد شد.
کد خبر : ۲۸۰۷۹۲
نویسنده :
مینا علیزاده

 

به گزارش بورس نیوز، عبدالله عذاری، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در نشست خبری اظهار کرد: شرکت نفت و گاز اروندان در دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته ۳۰ تا ۳۶ درصد افزایش تولید را ثبت کرد. به عنوان مثال در میدان آزادگان حدود ۸۰ هزار بشکه تولید داشتیم، اما در حال حاضر این میزان به ۱۳۰ هزار بشکه تولید رسید. برنامه‌های تولید نفت در این شرکت به خوبی محقق شده و صد در صد برنامه را پوشش دادیم. 

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، ۶۰ حلقه چاه جدید را به بهره برداری رساندیم. از شرکت‌های دانش بنیان به نحو احسن در امر تولید استفاده می‌کنیم. به طوری که روش‌های جدیدی را برای حذف رسوبات انجام دادیم. 

عذاری ادامه داد: برنامه‌ها را روی چاه‌ها تدوین کردیم. شرکت نفت و گاز اروندان برای رسیدن سریع به تولید، موضوع چاه محور را مطرح کرد. در این موضوع قرارداد‌های ترمیم چاه‌ها را در دستور کار داریم. ما روش‌های فرازآوری با گاز که در آزادگان شمالی استفاده می‌شود، را تغییر دادیم و در هفته گذشته یکی از چاه‌ها را با روش‌های جدید به تولید رساندیم. روش‌های فن آورانه همیشه در برنامه شرکت نفت و گاز اروندان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروند توضیح داد: با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت دستگاه مولتی فیس فلوریته را رونمایی کردیم. این دستگاه، دستگاهی است که می‌تواند سه فاز نفت، گاز و آب را همزمان پایش کند که در جهت هوشمندسازی چاه‌ها نیز به کار می‌رود. 

وی بیان کرد: موضوع به نتیجه رسیدن قرارداد‌ها بسیار مهم است. هر ام پی اف ام که در حال حاضر ساخته می‌شود، ۳۰۰ هزار دلار صرفه اقتصادی دارد. ما توانستیم با یک شرکت دانش بنیان قرارداد منعقد کنیم و این دستگاه چه برای چاه‌های با دبی پایین و چه بالا ساخته شد. با وجود اینکه حدود دوسال این کار زمان برد، اما به ثمر نشست. 

عذاری عنوان کرد: یک کارخانه پیش ساخته نمک زدایی نفت نیز در منطقه وجود داشت که ظرفیت آن ۵۰ هزار بشکه بود. شرکت خارجی به ازای هر بشکه نفت یک دلار دریافت می‌کرد. به عبارتی برای هر بشکه روزانه ۵۰ هزار دلار پول می‌گرفت. ما توانستیم این دستگاه را با ۱۰ میلیون یورو خریداری کنیم و در حال افزایش ظرفیت آن هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: در موضوع تعمیرات در میدان دارخوین چند پروژه داریم. یک حلقه چاه داریم، در قرارداد حفاری با یک شرکت داخلی، دو چاه جدید و ۶ چاه برای تعمیر داریم. مناقصه سه چاه جدید و سه چاه برای تعمیر را داریم. هر میزان در صنعت نفت سرمایه گذاری شود، به سود می‌رسد. صنعت نفت، صنعت پیچیده‌ای است. 

وی افزود: در بخش پژوهش و فناوری نیز درشرکت نفت و گاز اروندان تحولاتی به وجود آمده است. بیش از یک همت توانستیم اقدامات پژوهشی را به ثمر برسانیم. همچنین، ۹ قرارداد به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان منعقد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروند گفت: بیش از ۴۰ قرارداد، توافقنامه و تفاهمنامه در سال ۱۴۰۲ داشتیم. چند قرارداد تولید بار اول در صنعت انجام شده، اما برخی به تحقق نرسیده است. وزارت نفت بابت تولید بار اول مقام اول را به شرکت نفت و گاز اروندان اختصاص داد. در سال ۱۴۰۲، ۶ تولید بار اول صورت گرفت که ۴ قرارداد تولید بار اول در شرکت نفت و گاز اروند بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد تولید ۳۶ درصدی شرکت نفت و گاز اروندان (قسمت اول)
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان بیان کرد:

رشد تولید ۳۶ درصدی شرکت نفت و گاز اروندان (قسمت اول)

برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری و توسعه ۵ میدان نفتی
اظهارات مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان؛

برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری و توسعه ۵ میدان نفتی

ارسال نظر