بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
تولید نخستین تایر سبز توسط
مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: برای نخستین بار در کشور، " تولید تایر‌های دامپتراک معدنی از اعماق ۳۰۰ متری" تولید خواهیم کرد که یک پروژه بزرگ ملی است.
کد خبر : ۲۸۱۰۳۶
نویسنده :
مینا علیزاده


به گزارش بورس نیوز، سید محمد حسین زینلی، مدیرعامل شرکت کویرتایر در مجمع گروه سرمایه گذاری امید اظهار کرد: شرکت کویرتایر اولین و تنها شرکت دانش بنیان در صنعت تایر کشور است و ۱۲ رکورد منحصر به فرد در عرصه صنعت تایر را دارد. کویرتایر، اولین تایر سبز را در کشور تولید کردیم.

وی افزود: تایرسازان از گردش و چرخش تایر ارتزاق می‌کنند. اما می‌دانیم که گرد حاصل از گردش و چرخش تایر، بر ریه همه ما می‌نشیند. براساس مسئولیت‌های اجتماعی ما این تکنولوژی را بومی سازی کردیم و در انحصار داریم. پرچم ساخت داخل و بومی سازی در عرصه صنعت تایر در انحصار شرکت کویرتایر است. در ۷، ۸ سال گذشته آنچه که کار انجام شده، جایگزینی واردات بوده است.

مدیرعامل کویرتایر ادامه داد: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که در شرکت کویرتایر پنجه در پنجه‌ کشور‌های ژاپن، چین، آلمان و ترکیه انداختیم وبا خوداتکایی در اقتصاد مقاومتی نایل شدیم. گروه سرمایه گذاری امید در دل ستاد امید هسته‌ای برای بومی سازی و داخلی سازی تشکیل داده است.
زینلی خاطرنشان کرد: با افتخار برای تمام داخلی سازی‌ها نشان دانش بنیانی دریافت کردیم. هرکاری لازم بود انجام دادیم. تمام تایر‌ها را خودمان تولید کردیم. آخرین ظرفیت ما از صنعت تایر کشور در تایر سواری ۲۵ درصد از بازار شاسی بلند‌ها و ۶۳ درصد در انحصار کویرتایر است. نیاز ۱۴ خودروساز کشور را با ۴۰ درصد ظرفیت تامین می‌کنیم. 

وی توضیح داد: برای نخستین بار در کشور، " تولید تایر‌های دامپتراک معدنی از اعماق ۳۰۰ متری" تولید خواهیم کرد که یک پروژه بزرگ ملی است. ما شرکت کویرتایر را به شهرک صنعتی تبدیل کردیم. نخستین شهرک صنعتی تخصصی غیردولتی در کشور را گرفتیم که ۱۳ سال برای سهامداران جاذبه‌های معاف از مالیات خواهد داشت. 

مدیرعامل "پکویر" با اشاره به سود محقق شده گفت: ما در سال گذشته ۶ برابر سود نسبت به سال قبل از آن داشتیم. سال ۱۴۰۱، ۱۶۱ میلیارد تومان سود و در سال ۱۴۰۲، ۸۱۸ میلیارد تومان و با ۶ درصد ارزش تولید داشتیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر