بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
بیمه پاسارگاد رقم زد؛

"بپاس" و رشد ۳۳ درصدی سود ناخالص

شرکت بیمه پاسارگاد در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ که دوره ۱۲ماهه خود را سپری کرده است، موفق به تحقق ۳۶۰ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. 
کد خبر : ۲۸۱۱۴۳
نویسنده :
امیرمحمد آبیار

بورس‌نیوز:

شرکت بیمه پاسارگاد با سرمایه ثبت شده ۷ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۶۳ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۲ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ توانست از فروش حق بیمه صادره خود، ۷ هزار و ۳۵ میلیارد تومان درآمد کسب کند؛ البته حدود ۷۱۹ میلیارد تومان از درآمد حق بیمه صادره " بپاس " صرف حق بیمه اتکایی واگذاری شده است. بر اساس محاسبه انجام شده حق بیمه خالص (سهم نگهداری) بیمه پاسارگاد در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۶ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان رسید.

شرکت بیمه پاسارگاد با درآمدی که از سرمایه‌گذاری در محل منابع بیمه‌ای و سایر درآمد‌های بیمه‌ای کسب کرد توانست درآمد‌های بیمه‌ای خود را در سال مالی گذشته به بیش از ۱۰ همت برساند. "بپاس" در سال گذشته مبلغ ۵ هزار و ۵۲۵ میلیارد تومانی خسارت و مزایای پرداختنی شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۷۳ درصد افزایش داشته است و در نهایت هزینه‌های بیمه‌ای آن نیز به ۳ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان رسید.

درآمد‌های بیمه‌ای این شرکت به ۱۰ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان رسید و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های بیمه‌ای "بپاس" نیز ۴۵ درصد زیاد شده است. در مجموع بیمه پاسارگاد توانست از فعالیت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ خود، ۲ هزار و ۶۰۷ میلیارد تومان سود ناخالص ناشی از فعالیت‌های بیمه‌ای کسب کند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۳۳ درصد افزایش‌یافته است.

"بپاس" در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ که دوره ۱۲ماهه خود را سپری کرده است، موفق به ثبت ۲ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان سود انباشته شده است؛ همچنین با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی بیمه پاسارگاد می‌توان دریافت که این شرکت موفق به تحقق ۳۶۰ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
کسب درآمد ۵،۲۶۱ میلیارد ریالی
طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت ۶۵۱ درصدی ثبت شد؛

کسب درآمد ۵،۲۶۱ میلیارد ریالی "بپاس"

رشد ۴۸درصدی "حق بیمه صادره" ۶ماهه نخست سال به نسبت سال گذشته؛

رشد ۵۴درصدی "بپاس" در حق بیمه صادره زندگی

عملکرد این شرکت بیمه‌ای در مردادماه بررسی شد؛

"بپاس" و ثبت تراز ۲۸۵ درصد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.