بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
چهره‌های جدید داوطلب ورود به انتخابات چه کسانی هستند؟

حلقه‌های موازی

حلقه‌های موازی
طبق معمول تمامی ادوار انتخابات ریاست جمهوری، موازی با جریانات و احزاب اصلی که گزینه‌های مشخصی برای کاندیداتوری انتخابات دارند، این روزها در تلاش برای ورود و ثبت نام در کارزار چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.
کد خبر : ۲۸۱۱۴۸
نویسنده :
عرفان رجبی

بورس نیوز:

طبق معمول تمامی ادوار انتخابات ریاست جمهوری، موازی با جریانات و احزاب اصلی که گزینه‌های مشخصی برای کاندیداتوری انتخابات دارند، افراد و جریانات دیگر نیز با ایجاد پویش‌های فضای مجازی و نیز برخی اجماعات نخبگانی، برای ورود به عرصه انتخابات و آزمودن ظرفیت سیاسی خود، این روزها در تلاش برای ورود و ثبت نام در کارزار چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

طبق شنیده‌های روزهای اخیر، احمد وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم، یکی از افراد مذکور است. علیرغم پویشی که روز گذشته در فضای مجازی با محوریت دعوت از وحیدی برای شرکت در انتخابات به راه افتاده است، وی روز یکشنبه در برنامه سخنرانی مراسم پیاده‌روی که به مناسبت بزرگداشت شهدای خدمت در شهر رشت برگزار می‌شود،حضور خواهد داشت.

 اینها نشانه هایی از عزم وحیدی برای ورود به عرصه انتخابات است، اما چالش بزرگ وحیدی برای تصدی ریاست جمهوری، محکومیت در ماجرای میکونوس است که موجب تحریم وی و ممنوعیت ورودش به برخی کشورهای خارجی شده است.

همچنین موج دیگری که در روزهای اخیر در شبکه اجتماعی توئیتر یا همان ایکس به راه افتاده است، از دعوت جریان اقتصادی دلارزدا و برخی فعالان سیاسی اجتماعی از آیت‌الله میرباقری حکایت دارد.

حلقه‌های موازی

جریان مذکور به صورت شبکه‌ای با انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی، با اصلح خواندن آیت‌الله میریاقری و اشاره به رویکرد تمدن‌سازی وی و نقل برخی جملات از چهره‌های دینی و سیاسی خاص، در تلاش برای به میدان آوردن میرباقری است.

چالش اصلی این جریان اما، عدم وجود هرگونه سابقه اجرایی در کارنامه میرباقری است و باید دید که آیا صرف فعالیت‌های علمی وی برای ورود و تصدی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور کافی است یا خیر.

دیگر گزینه جدید ریاست‌جمهوری این روزها نیز که در برخی از محافل سیاسی از وی نام‌برده می‌شود، شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد و نماینده فعلی تنکابن در مجلس شورای اسلامی است.

به نظر می رسد طیف اصولگرایان تکنوکرات با پرچمداری سید شمس الدین حسینی، و با وعده حل مشکلات اقتصادی به خصوص کاهش مالیات هایی که بازاریان را آزار می دهد به میدان بیاید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهامداران دلخوش نباشند و انتخابات ریاست جمهوری را به فال نیک نگیرند؟!
سوژه هفته: خطرناک‌ترین بازار دنیا: چرا همه از بازار سرمایه فرار می‌کنند؟

سهامداران دلخوش نباشند و انتخابات ریاست جمهوری را به فال نیک نگیرند؟!

نگاهی جامع به عملکرد صندوق های سرمایه گذاری در هفته ای که گذشت
گزارشات هفتگی صندوق های سرمایه گذاری کشور را از " بورس نیوز" بخواهید؛

نگاهی جامع به عملکرد صندوق های سرمایه گذاری در هفته ای که گذشت

رشد بازار سرمایه در گرو تیم آتی ریاست جمهوری
در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

رشد بازار سرمایه در گرو تیم آتی ریاست جمهوری

ارسال نظر