بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی تولید و دو برابر شدن صادرات نفت
با وجود اعمال ۶۰۰ تحریم ضد صادرات نفت ایران، صادرات این محصول از ۳۰۰ هزار بشکه به بیش از ۲ میلیون بشکه رسیده است.
کد خبر : ۲۸۱۲۱۰

به گزارش بورس‌نیوز، وزیر نفت صادرات نفت و دریافت مطالبات مالی، افزایش برداشت از میدان‌های مشترک نفت و گاز، جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت، جلوگیری از خام‌فروشی و توسعه زنجیره ارزش را از مطالبات شهید رئیسی از صنعت نفت اعلام کرد و گفت: وی در طول کمتر از سه سال اخیر ۱۰ بازدید میدانی از تأسیسات صنعت نفت و چهار نشست ستادی از وزارت نفت داشت و به شکلی خستگی‌ناپذیر، به‌طور هفتگی پیگیر دریافت گزارش‌های عملکردی از این وزارتخانه بود و کاملا به مسائل مربوط به این صنعت اشراف داشت.

اوجی با اشاره به اعتراف اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا در مجلس سنای این کشور درخصوص بی‌تأثیری ۶۰۰ تحریم این کشور بر ضد صادرات نفت ایران افزود: نمایندگان مجلس سنای آمریکا خطاب به وزیر امور خارجه خود گفته بودند چطور می‌شود در آغاز دولت بایدن، صادرات نفت ایران کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه بوده و هم‌اکنون با وجود تحریم‌های شما به بیش از ۲ میلیون بشکه رسیده است؟ بیلینکن در پاسخ به آن‌ها گفته بود ایرانی‌ها سخت تلاش می‌کنند و با هر تحریم جدید راهکاری برای دور زدن آن می‌یابند..

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور شهید در سفر‌های استانی به خوزستان و بوشهر با دیدن مشعل گاز‌های همراه نفت دغدغه‌مندانه پیگیر خاموشی آن‌ها می‌شد؛ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده عمده این گاز‌ها تا کمتر از دو سال آینده جمع‌آوری می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: فعالان بازار سرمایه نگران‌تر از همیشه

 

اوجی از تقبل بیش از ۶ هزار طرح مسؤولیت اجتماعی به ارزش ۴۴ همت در سه سال اخیر از سوی وزارت نفت در قالب سفر‌های استانی شهید رئیسی خبر داد و عنوان کرد: طی این مدت با هدف خدمت به مردم بیشتر سراغ پروژه‌های نیمه‌کاره رفته‌ایم تا بتوانیم به مردم ساکن در محیط پیرامونی صنعت نفت بیشتر کمک کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: از ۳۰۰ پروژه نیمه‌کاره و جدید در وزارت نفت ۱۳۳ پروژه به ارزش ۳۰ میلیارد دلار به بهره‌برداری رسیده که افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی تولید نفت، دوبرابر شدن صادرات نفت و میعانات گازی و افزایش تولید گاز، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را در پی داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر