بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
قیمت طلا با کاهش انتظارات کاهش نرخ بهره، کاهش یافت
این فلز گرانبها به زیر میانگین متحرک ۲۱ روزه خود، که در حال حاضر ۲۳۴۸ دلار است، سقوط کرد، اما با افزایش ۲.۵ درصدی در ماه می، در مسیر چهارمین ماه متوالی رشد قرار داشت. قیمت نقدی در ۲۰ می ‌به رکورد ۲۴۴۹.۸۹ دلار رسید.
کد خبر : ۲۸۱۳۶۴
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از رویترز؛ قیمت طلا در روز سه‌شنبه به دلیل سودگیری سرمایه‌گذاران پس از افزایش اخیر و تحت فشار کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو کاهش یافت، در حالی که بازار منتظر داده‌های کلیدی تورم ایالات متحده در اواخر این هفته بود.

طلای نقدی (ساعت ۰۹:۴۰ به وقت گرینویچ) ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۲۳۴۳.۹۹ دلار در هر اونس رسید، پس از اینکه روز دوشنبه ۰.۷ درصد افزایش یافته بود.

این فلز گرانبها به زیر میانگین متحرک ۲۱ روزه خود، که در حال حاضر ۲۳۴۸ دلار است، سقوط کرد، اما با افزایش ۲.۵ درصدی در ماه می، در مسیر چهارمین ماه متوالی رشد قرار داشت. قیمت نقدی در ۲۰ می ‌به رکورد ۲۴۴۹.۸۹ دلار رسید.

آملیا شیائو فو، رئیس استراتژی بازار کالا در بانک چین اینترنشنال، گفت: طلا، نقره و فلزات گروه پلاتین (PGMs) پس از افزایش‌های اخیر در معرض سودگیری کوتاه‌مدت هستند. 

 

طلا به‌طور گسترده به‌عنوان پوششی در برابر تورم شناخته می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالاتر بانک مرکزی هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

صورتجلسه نشست فدرال رزرو که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که پاسخ سیاستی فعلاً شامل حفظ نرخ بهره اصلی در سطح فعلی است، اما همچنین بحث‌هایی درباره افزایش‌های احتمالی بیشتر را منعکس کرد.

معامله‌گران در حال حاضر حدود ۶۴ درصد احتمال کاهش نرخ بهره تا نوامبر را طبق ابزار FedWatch CME قیمت‌گذاری می‌کنند و منتظر شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی (PCE)، شاخص ترجیحی تورم فدرال رزرو، هستند که قرار است روز جمعه منتشر شود.

شیائو فو افزود: "با این حال، قیمت‌های طلا احتمالاً به دلیل تقاضای خرید در کاهش قیمت و تنوع‌بخشی بانک‌های مرکزی نسبتاً پشتیبانی خواهند شد. "

تقاضای بانک‌های مرکزی جهانی برای طلا به‌مدت دو سال بالا بوده است، زیرا آن‌ها ذخایر ارزی خارجی خود را متنوع می‌کنند.

در بازار طلای آسیا، سطح قیمت ۲۳۰۰ دلار می‌تواند نقطه ورود برای برخی علاقه‌مندان به خرید فیزیکی باشد.

طلای نقدی ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۳۱.۵۲ دلار رسید، پس از اینکه روز دوشنبه ۴.۴ درصد افزایش یافته بود. این فلز در مسیر رشد ۲۰ درصدی در ماه می‌قرار دارد که بزرگترین افزایش ماهانه آن در تقریباً چهار سال اخیر است.

پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۴۸.۸۵ دلار رسید، اما در مسیر افزایش ۱۲ درصدی در ماه می‌قرار داشت که بزرگترین افزایش ماهانه آن از نوامبر ۲۰۲۰ است. پالادیوم ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۷۸.۲۴ دلار رسید.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر