بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
جهان فولاد سیرجان محقق ساخت؛

سود سازی فولادین از "فجهان"

سود سازی فولادین از
در مجموع مجتمع جهان فولاد سیرجان توانست از فعالیت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۳ خود، ۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومان سود خالص کسب کند.
کد خبر : ۲۸۱۴۲۰
نویسنده :
امیرمحمد آبیار

سود سازی فولادین از

بورس‌نیوز:

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با سرمایه ثبت شده ۷ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۳۸ هزار و ۳۴۶ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۳ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۳ توانست ۱۷ هزار و ۶۴ میلیارد تومان از فروش محصولات خود درآمد کسب کند؛ البته حدود ۱۳ هزار و ۸۹۹ میلیارد تومان از درآمد " فجهان " صرف هزینه تولید محصولات شده است. درآمد‌های عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های تولید محصولات این شرکت فولادی نیز با ۲۷ درصد افزایش مواجه شد.

در مجموع مجتمع جهان فولاد سیرجان توانست از فعالیت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۳ خود، ۳ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان سود ناخالص کسب کند که در مقایسه با سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱ درصد افزایش‌یافته است.

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در این دوره ۱۲ ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۲ هزار و ۷۹۰ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۶ درصد افزایش را تجربه کرد؛ اما با کسر هزینه‌های مالی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ از سود عملیاتی، سود خالص ۱۲ ماهه ۱۴۰۳ مجتمع جهان فولاد سیرجان به دست می‌آید که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، شرکت توانسته است در پایان ۴ فصل سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است. 

سود سازی فولادین از

گزارش قبلی را از اینجا بخوانید؛

حاشیه سود ناخالص در این دوره ۱۹ درصد و حاشیه سود خالص ۱۶ درصد است. تفاوت حاشیه سود خالص و ناخالص در این است که حاشیه سود ناخالص، هزینه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. البته گفتنی است که حاشیه سود خالص "فجهان" نسبت به سال مالی گذشته بدون تغییر بوده است. اما در تحلیل حاشیه سود خالص ممکن است چالش دیگری هم وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه شود.

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "فجهان" می‌توان دریافت که این شرکت موفق به تحقق ۲۴۲ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شدة هر سهم در سال مالی گذشته (سال ۱۴۰۲)، ۲۹۹ ریال بود.

در انتها در یک نمودار خلاصه شده صورت سود و زیان شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان ملاحظه می‌فرمایید؛

سود سازی فولادین از

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
درآمدی جذاب توسط
در بهمن‌ماه سال جاری؛

درآمدی جذاب توسط "فجهان" کسب شد

مجتمع جهان فولاد سیرجان در دی‌ماه؛

"فجهان" به بیش از ۲ همت درآمد ماهانه رسید!

جهش ۴۳ درصدی
در ۹ ماهه سال جاری تحقق یافت؛

جهش ۴۳ درصدی "فجهان" در آذرماه

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.