بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
ثبت رشد تولید
شرکت صبا فولاد خلیج فارس به عنوان تولیدکننده بریکت آهن اسفنجی با تولید یک میلیون و ۲۳۲ هزار تن بریکت اسفنجی بیشترین رشد تولید معادل ۴۸.۵ درصد را در زنجیره فولاد از آن خود کرد.
کد خبر : ۲۸۲۳۴۷
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، رشد منفی تولیدکنندگان بزرگ در حالی رخ داده که اغلب تولیدکنندگان با افزایش تولید قابل ملاحظه‌ای مواجه شدند که البته بخشی از این رشد تولید حاصل به ثمر رسیدن طرح‌های توسعه‌ای بوده، اما واحد‌هایی نیز در سال ۱۴۰۲ رشد تولید حاصل عملکرد مدیریت را تجربه کردند.

در بررسی عملکرد ۱۶ شرکت فولادی در سال گذشته، ۵ شرکت کاهش و ۱۱ شرکت رشد تولید را در کارنامه به ثبت رساندند.

بیشتر بخوانید: "فصبا" سطح انتظارات را جا‌به‌جا کرد / یک سود آوری شیرین

شرکت صبا فولاد خلیج فارس به عنوان تولیدکننده بریکت آهن اسفنجی با تولید یک میلیون و ۲۳۲ هزار تن بریکت اسفنجی بیشترین رشد تولید معادل ۴۸.۵ درصد را در زنجیره فولاد از آن خود کرد. رشد تولید این شرکت حاصل عملکرد مدیریت صحیح منابع و بهره وری بوده و طرح‌های توسعه‌ای این شرکت به تازگی آغاز شده است.

شرکت فولاد خراسان تولید کننده‌ای بود که با بیشترین میزان رشد تولید معادل ۳۲ درصد بر جایگاه دوم تولیدکنندگان زنجیره فولاد و رتبه نخستین فولاد ساز کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد. میزان تولید انواع محصول در این شرکت معادل یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۱۳۲ تن بود. این میزان رشد تولید در حالی رخ داده که سال ۱۴۰۱ به دلیل کمبود انرژی تولید فولاد خراسان تحت شعاع قرار گرفته و کاهش یافته بود.

سومین فولاد سازی که رشد تولید داشت فولاد آلیاژی ایران بود که افزایش ۲۶.۷ درصدی را تجربه کرد که با به ثمر رسیدن پروژه یزد یک به این میزان رشد دست یافته است. میزان تولید انواع محصولات فولادی این شرکت معادل ۵۶۴ هزار و ۸۷۴ تن بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر