بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
بازار صادراتی، سهم خود را در سبد
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از ابتدای سال جاری توانسته روند فروش خود را در بازار خارج از کشور رونق دهد
کد خبر : ۲۸۲۷۱۲
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خردادماه سال جاری میزان درآمدی که از فروش محصولات «آهن اسفنجی، کنسانتره آهن (خشک)، فولاد، عرضه برق تولیدی (نیروگاه)، آپاتیت و گندله» به دست آورد مبلغی برابر با ۴ هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان بود. 

این شرکت معدنی از ابتدای سال مالی تا پایان خردادماه سال جاری (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳) میزان درآمد تجمیعی که از فروش محصولات شناسایی کرد برابر با ۱۳ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان بود، "کچاد" در این دوره مالی از فروش محصولات در بازار داخلی و صادراتی کسب درآمد کرد.

بازار صادراتی، سهم خود را در سبد

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از ابتدای سال جاری توانسته روند فروش خود را در بازار خارج از کشور رونق دهد. کچاد در آغاز سال درآمدی را از این بازار کسب نکرد و از اواسط فصل بهار فعالیت خود در این زمینه را جدی‌تر پیگیری کرد و اکنون در خردادماه موفق شد تا ۲۳ درصد از درآمد ماهانه را از این راه به دست آورد.

درآمد صادراتی که "کچاد" در خردادماه به ثبت رساند در مقایسه با ماه گذشته افزایش درآمد ۹۰ درصدی را تجربه کرد، به‌گونه‌ای که از مبلغ ۵۷۰ میلیارد تومانی به مبلغ یک هزار و ۸۷ میلیارد تومانی ارتقا یافت، بر اساس آمار‌های ثبت‌شده در سامانه کدال، "کچاد" در ۳ ماه ابتدایی سال گذشته درآمدی را از فروش محصولات در بازار خارج از کشور کسب نکرد اما؛ در سال جاری موفق به سنت شکنی شده است.

بازار صادراتی، سهم خود را در سبد

عمده‌ترین سهم درآمدزایی "کچاد" در این دوره ماهانه مربوط به فروش محصول «کنسانتره آهن (خشک)» با مبلغ یک هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان بود، نرخ فروش این محصول در خردادماه برابر با ۴ میلیون ۱۳۹ تومان در ازای هر تن به ثبت رسید که در مقایسه با ماه گذشته تغییر چشمگیری را به همراه نداشت.

تنها محصولی که کچاد در بازار صادراتی وارد معاملات خود کرد متعلق به فولاد است. نرخ فروش این محصول در بازار خارجی ۱۹ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان در ازای هر تن شناسایی شده است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر