بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
تلاش برای افزایش صادرات
مدیرعامل مجتمع صنایع لاستیک یزد گفت: امیدوار هستیم با حمایت سهامداران افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده سهامداران صورت گیرد که زودتر از برنامه بتوانیم اهداف را محقق کنیم.
کد خبر : ۲۸۲۷۴۲
نویسنده :
مینا علیزاده

ایرج زمانی فرد؛ مدیرعامل مجتمع صنایع لاستیک یزد در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: مجتمع صنایع لاستیکی یزد محصولات تایر رادیال خودرویی تولید می‌کند. در این حوزه، ۱۳ درصد از سهم بازار در اختیار مجتمع صنایع لاستیکی یزد است. در حوزه لاستیک‌های رادیال و تیوبلس نیز ۴۰ درصد سهم بازار را دارا هستیم.

وی با اشاره به صادرات "پیزد" افزود: در حال حاضر یک درصد از محصولات را در بازار‌های صادراتی عرضه می‌کنیم و امید داریم که این میزان را به ۱۰ درصد برسانیم. البته موانع صادرات تایر خارج از حوزه اختیار ماست. مشکلات مراودات بانکی، نقل و انتقال کالا وجود دارد. همچنین، این موضوع وجود دارد که رقبای خارجی از حمایت‌ها و مشوق‌های حاکمتی خود برخوردار می‌شود که ما از این موضوع بهره‌مند نیستیم. 

زمانی فرد خاطرنشان کرد: با تمام این موانع سعی ما بر این است که ظرفیت بازار‌های صادراتی را افزایش دهیم و این کار از طریق ارتقا سطح تکنولوژی و عرضه محصولات براساس شاخص‌های کیفی روز دنیا محقق خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع صنایع لاستیک یزد در این باره بیان کرد: گواهینامه ایمارک را اخذ کردیم. سعی کردیم استاندارد‌های روز اروپا را پاس کنیم. در حوزه تایر‌های دوچرخه و موتور نیز با SQL و تیوبلس موتوری سعی کردیم که جایگاه خود را در بازار‌های صادراتی ارتقا و سهم خود را افزاش دهیم.

وی درخصوص بخشنامه‌های صادر شده گفت: بخشنامه‌ها در فرهنگ ما غریب نیست. افازیش تعداد بخشنامه‌هایی که بعضا به صورت روزانه در روند فعالیت ما تاثیر داشت، موضوعی بود که در سال ۱۴۰۲ و بخشی از سال ۱۴۰۳ برای ما شگفت آور بود که چقدر سریع این بخشنامه‌ها تکرار می‌شود و روش‌های انجام کار تغییر می‌کند.

زمانی فر توضیح داد: ثبات رویه و تعادل در بازار به برنامه ریزی بهتر کمک می‌کند. باید بتوان بازار‌های هدف را بهتر شناسایی کرد. عدم تعادل و تلاطمی که وجود دارد کار را سخت می‌کند و صنعت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

مدیرعامل "پیزد" گفت: خرید ماشین آلات را آغاز کردیم و باتوجه به اولویت بندی که در برنامه ریزی افزایش ظرفیت برای بخش ماشین آلات انجام شده، پیش می‌رویم. امیدوار هستیم با حمایت سهامداران افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده سهامداران صورت گیرد که زودتر از برنامه بتوانیم اهداف را محقق کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رکوردی جدید برای
در شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد چه اتفاقی رقم خورد؟

رکوردی جدید برای "پیزد"

رد لاستیک‌های
مجتمع صنایع لاستیک یزد در اردیبهشت‌ماه رقم زد؛

رد لاستیک‌های "پیزد" بر روی جاده‌های درآمدزایی!

تایر‌های
گروه صنعتی بارز در خردادماه چه کرد؟

تایر‌های "بارز" رکورد‌ها را جابه جا کردند

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.