بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
مناطق آزاد تجاری موتور محرکه اقتصاد کشور/ به ظرفیت مناطق آزاد توجه شود
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: اگر ما بتوانیم ۱۰ درصد این میزان را جذب کنیم معادل ۱۴۰ میلیون دلار می‌شود. یعنی چند برابر درآمد نفتی کشور.
کد خبر : ۲۸۲۷۶۲
نویسنده :
مینا علیزاده

حسین گروسی، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: اقتصاد گردشگری یکی از بخش‌های مهم و صنایع مهم در گردشگری است. امروز ۱۴۰۰ الی ۱۵۰۰ میلیارد دلار در این بخش در گردش است. اگر ما بتوانیم ۱۰ درصد این میزان را جذب کنیم معادل ۱۴۰ میلیون دلار می‌شود. یعنی چند برابر درآمد نفتی کشور؛ بنابراین درآمد نفتی که ما امروز کسب می‌کنیم در حوزه گردشگری هیچ وقت تمام نمی‌شود بلکه روز به روز اضافه می‌شود.

وی افزود: در بخش گردشگری هتل‌های مناسب، حمل و نقل مناسب، خدمات دهی مناسب و نیز آموزش نیروی انسانی لازم است. نیروی انسانی باید بتواند به زبان مشترک کشور‌ها آشنا باشد. باید بتواند مناطق ایران را خوب معرفی کند. ما جزو ۱۰ کشور اول دارای پتانسیل گردشگری، مناظر طبیعی، تاریخی و بسیاری از آثار ثبت شده بین المللی و ملی هستیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو بیان کرد: اگر بتوانیم این ظرفیت‌ها را درست معرفی کنیم و زنجیره ارزش از هتل، هواپیما، قطار و زیرساخت‌های لازم برای مطرح شدن به عنوان مقصد گردشگری را مهیا کنیم، می‌توانیم بگوییم که ۱۰ درصد مورد اشاره بالغ بر ۱۴۰ میلیارد دلار را می‌توانیم جذب کنیم.

گروسی توضیح داد: امیدواریم با انتخاب رئیس جمهور آتی به ظرفیت‌های گردشگری کشور، به ظرفیت خوب مناطق آزاد تجاری_ صنعتی کشور توجه کند. ما در دولت‌های قبل اراده قوی در اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری_ صنعتی و ویژه اقتصادی ندیدیم. امیدواریم دولت جدید در این حوزه فعال شود. مناطق آزاد تجاری_ صنعتی موتور محرکه اقتصاد کشور هستند. اگر توجه کنیم مناطق آزاد پیرامون ایران واقع شده اند. منطقه آزاد تجاری_ صنعتی ماکو و ارس در شمال غرب با ترکیه، آذربایجان و نخجوان همسایگی دارند و نقطه اتصال آسیا به اروپاست؛ بنابراین امیدواریم به این ظرفیت توجه شود تا هم بتوانیم در حوزه تولید و صادرات و گردشگری و ایجاد زنجیره ارزش در حوزه تولید و گردشگری گام برداریم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر