بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
آغاز عرضه ری را در نیمه دوم سال جاری/ ری‌را؛ ایمن‌ترین خودروی ساخت داخل کشور/ ری‌را پلتفرم جدید ایران خودرو است
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: دو بار تست تصادف روی خودرو ری‌را انجام شد. یک بار در فاز طراحی که روی خودرو‌های اولیه که دست ساز بودند و بار دیگر وقتی خودرو‌ها از خط تولید بیرون آمدند. با اطمینان این را می‌گوییم که این خودرو ایمن‌ترین خودروی ساخت داخل کشور است.
کد خبر : ۲۸۲۹۶۲
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، نشست خبری معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول با محوریت خودرو در محل ایران خودرو با حضور خبرنگاران برگزار شد. 

در این نشست، مهدی رادمنش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول شرکت ایران خودرو اظهار کرد: طراحی خودروی ری‌را خودرو براساس استاندارد‌های روز دنیاست و با تجهیزات ایمنی و تیراژ بالا عرضه خواهد شد. ۶۸ درصد از این محصول در داخل کشور تهیه شده است. 

وی افزود: این محصول دارای موتور EF۷P TC و توان ۱۶۰ اسب بخار بوده که دارای ۱۶ سوپاپ و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است.

رادمنش بیان کرد: موتور EFP (توربوشارژ) را روی این خودرو نصب کردیم. کاهش دور آرام موتور ری‌را از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه یکی از ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود که مصرف سوخت را نیز کاهش می‌دهد. این موتور که شتاب بالایی به خودرو می‌دهد، در آینده می‌تواند استاندارد یورو ۶ را نیز پاس کند. 

رادمنش افزود: ری‌را پلتفرم جدید ایران خودرو است. آینده محصولات ایران خودرو مبتنی بر پلتفرم IKP۱ و پلتفرم IKP۲ که پلتفرم ری‌را، توسعه پیدا می‌کند. امیدواریم در سال آینده محصولات متعددی را روی این پلتفرم‌ها ایجاد کنیم. ویژگی خاص این محصول آپشن‌هایی است که روی آن نصب کردیم. این خودرو در میان خودرو‌های ساخت داخل کامل‌ترین خودرو از نظر آپشن است. دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو، سیستم کاهش باد لاستیک، کمربند‌های ایمنی و قالب تنظیم ارتفاع، اخطار باز بودن درب‌ها و. در حوزه ایمنی است. همچنین، صندلی‌های جلو این خودرو برقی هستند. در قسمت راننده با ۶ حرکت تنظیم گودی کمر را داریم. تجهیزات مالتی مدیا را طراحی کردیم که یک مالتی مدیا ۱۲ اینچ متصل است. سنسور باران، خروجی برق ۱۲ ولت را در صندوق عقب، درب برقی صندوق عقب، شارژ بی سیم را برای این خودرو پیش بینی کردیم. 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: یکی از نرم افزار‌های اختصاصی این محصول این است که به خریداران کمک می‌کند تا با نصب آن از شرایط آنلاین خودرو مطلع شوند و مزایایی مانند اطلاع از موقعیت خودرو، دسترسی به امداد خودرو و. را از راه دور می‌توانند در دسترس داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: درباره موتور EFC باید بگوییم که موتور EF۷ تنفس طبیعی را داریم. دو محصول جدید EF۷+ و EF۷TC+ را داریم. ما روی ری‌را از EF۷+ استفاده کردیم. توان موتور به ۱۲۰ کیلووات افزایش یافته است. از نظر شتابگیری خودرو پرشتاب است. این موتور می‌تواند استاندارد یورو ۶ را نیز پاس کند.

رادمنش بیان کرد: در فاز صنعتی سازی از نظر هزینه بزرگترین فاز پروژه است و ۱.۵ همت از نظر ریالی سرمایه گذاری روی آن انجام شده است. IKP۲ یک پلتفرم جدید است. خط کامل بدنه سازی را توسعه دادیم. دو مدل بنزینی و برقی را می‌تواند تامین کند که شرکت تام ایران خودرو متولی آن بود. اصلاحات خطوط رنگ را انجام دادیم تا در خطوط رنگ این محصول رنگ شود. خط جدید مونتاژ و تکمیل کاری را نیز توسعه دادیم تا بتواند خودروی برقی را به صورت بنزینی تولید کند که شرکت تام ایران خودرو متولی این کار بود. 
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو ادامه داد: در حال حاضر آماده شروع تولید انبوه هستیم. ظرفیت تولید خطوط ۲۰ دستگاه در ساعت و ۱۱۰ هزار دستگاه در سال است. از بهمن ماه سال گذشته وارد فاز آفلاین شدیم و آماده شروع تولید انبوه هستیم. از ابتدا سیستم یکپارچه برنامه ریزی تولید SAP و سیستم نوین لجستیک را در پروژه خط مونتاژ اجرا کردیم. این اقدامات آخرین فناوری‌های تولید در دنیاست که ما استفاده می‌کنیم.

برنامه افزایش ظرفیت تولید داریم که از بهمن سال گذشته یک دستگاه در ساعت داشتیم. در اردیبهشت سال جاری این میزان به ۵ دستگاه در ساعت رسید و به مرور این میزان افزایش می‌یابد. سعی می‌کنیم تا زمستان سال جاری آن را به ۲۰ دستگاه در ساعت برسانیم. برنامه ریزی شده که ۱۰ هزار دستگاه ری‌را امسال تولید و عرضه کنیم. 

در ادامه این نشست، مطرح شد:

طبق استاندارد طرح تعیین تکلیف محصول، معاونت کیفیت در این پروژه از ابتدای طراحی حضور داشتیم. در حین طراحی همکاران شاخص‌های کلان را روی این خودرو لحاظ کردند. در انتخاب سازندگان کمیته‌ای تشکیل شد که از نقاط قابل قوت این پروژه بود. سازندگان برتر انتخاب شدند. سازندگانی که در شاخص‌های کیفی ضعیف‌تر بودند، انتخاب نشدند. اهداف پروژه از ابتدا طراحی شد. ۱۱۲ سازنده در این پروژه تعیین شدند و پوشش کامل روی سازنده‌ها داشتیم. تک تک سازندگان ابلاغیه اهداف را گرفتند و برایشان تعهد ایجاد شد. 

برای قطعاتی که در حال حاضر در تولید آزمایشی هستیم در سالن‌های تولیدی در حوزه صنعتی سازی ارزیابی صلاحیت فرایند انجام می‌شود. همچنین خودرو‌های تولید شده ارزیابی نهایی می‌شوند. پیمایش جاده‌ای را انجام دادیم و به سمت کرمان و اهواز این خودرو در حال حرکت است. در مناطق مختلف اقلیم تست خودرو را انجام می‌دهیم. معاونت کیفیت وظیفه دارد که به الزامات اهداف خود دست یابد. 

رادمنش در ادامه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های خط تولید ری‌را استفاده از گان‌های MFEC است که برای اولین بار در خط تولید بدنه محصولات داخل کشور از این گان‌ها استفاده شده است. این گان‌ها قابلیت کنترل پارامتر‌ها را دارد و کیفیت جوش با این گان‌ها ارتقای قابل ملاحظه‌ای می‌یابد. در ادامه دستگاه EGV همزمان با خط تولید خود را ست می‌کند و موتور را در بدنه جاسازی می‌کند. اولین خودرو‌هایی که بیرون آمد ما برای تست‌های تصادف استفاده کردیم. دو بار تست تصادف روی این خودرو انجام دادیم. یک بار در فاز طراحی که روی خودرو‌های اولیه که دست ساز بودند و بار دیگر وقتی خودرو‌ها از خط تولید بیرون آمدند تست انجام شد. با اطمینان این را می‌گوییم که این خودرو ایمن‌ترین خودروی ساخت داخل کشور است. خط رنگ ایران خودرو خط ولیوشاتر است که با کیفیت بالا این بدنه را رنگ می‌کند. پیش بینی شده که سقف این خودرو با بدنه اش می‌تواند متفاوت باشد. خودرو‌های اولیه دو رنگ است. 

وی با اشاره به حجم قالب سازی نیز گفت: حجم قالب سازی ۱۰۰۰ تن است که از قالب سازی داخل کشور تامین شد و ۱۲۳۰ تن قالب برای خارج از کشور سفارش گذاری شده است. ایران خودرو جامع‌ترین مراکز تست را در کشور دارد. این خودرو بالغ بر ۱۵۰ آیتم تست داشته و آماده عرضه خودرو در آینده نزدیک هستیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.