بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
در لوازم خانگی انحصار وجود ندارد/ ۳۰ درصد بازار ایران در اختیار شرکت‌های خارجی
مدیرعامل شرکت صنایع مادیران گفت: در لوازم خانگی ما انحصار نداریم، زیرا در حال حاضر شرکت‌های خارجی داخل کشور هستند. ۳۰ درصد بازار ایران در انحصار شرکت‌های خارجی نه در انحصار تولیدکننده داخلی.
کد خبر : ۲۸۳۰۲۰
نویسنده :
مینا علیزاده

علی کرمی، مدیرعامل شرکت صنایع مادیران در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص انحصاری بودن صنعت لوازم خانگی اظهار کرد: در صنعت لوازم خانگی انحصار وجود ندارد به دلیل اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد تلویزیون‌های داخل کشور که عرضه می‌شود، محصولات قاچاق است. لوازم خانگی نیز به همین شکل است. در لوازم خانگی ما انحصار نداریم، زیرا در حال حاضر شرکت‌های خارجی داخل کشور هستند. ۳۰ درصد بازار ایران در انحصار شرکت‌های خارجی نه در انحصار تولیدکننده داخلی. ما همچنان داریم با قاچاق رقابت می‌کنیم.

وی افزود: ما به ازای کالایی که وارد می‌کنیم، تعرفه گمرکی و مالیات پرداخت می‌کنیم. همچنین، هزینه تامین مالی داریم و باید محصول را در داخل زنجیره بفروشیم. کسانی که لوازم خانگی را به صورت قاچاق وارد می‌کنند، تا ۲۵ درصد به نفع آنهاست. زیرا مالیات پرداخت نمی‌کنند؛ بنابراین این حرف را در صنعت لوازم خانگی قبول ندارم، زیرا لوازم خانگی قاچاق در داخل کشور راحت از لوازم خانگی تولید داخل به فروش می‌رسد.

کرمی با اشاره به کیفیت لوازم خانگی ایرانی و خارجی بیان کرد: صنعت لوازم خانگی به سمت کامودیتی شدن پیش می‌رود. همانطور که می‌دانید مهمترین بخش تلویزیون پنل آن است. در دنیا دو، سه کشور وجود دارد که پنل را به LG، TCL و سامسونگ می‌فروشند. ما هم همان پنل را استفاده می‌کنیم. چون کیفیت تلویزیون ما براساس نظر مصرف کنندگان گرید A و A+ است که وارد کشور می‌کنیم.

مدیرعامل "مادیرا" در این باره خاطرنشان کرد: کالا‌های لوازم خانگی دارد کامودیتی می‌شوند و ما نیز از دنیا عقب نیستیم. هرتکنولوژی جدیدی که می‌آید ما آن را در اختیار داریم. مثلا درباره TCL که ما نماینده انحصاری آن در کشور هستیم، هر کالایی که در آمریکا و اروپا تولید می‌شود، ما در ایران همان محصول را با نظارت TCL تولید و عرضه می‌کنیم. کیفیت محصول ما با محصولات خارجی تفاوتی ندارد و اگر تکنولوژی جدیدی بیاید ما همان را وارد می‌کنیم. TCL یک تلویزیون دارد که چیپ LI دارد و ما همان را در کشور استفاده می‌کنیم. گارانتی‌های محصولات ما مشخص است و خدمات پس از فروش را با همان کیفیت گذشته ارائه می‌دهیم. 

وی درخصوص هلدینگ شدن مادیران ادامه داد: بزرگترین مزیت هلدینگ شدن حاکمیت شرکتی، چگونگی مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه و بورسی شدن شرکت هاست که فرصت خوبی است. هر شرکتی چه خارج از کشور و چه داخل کشور در زنجیره ارزش هلدینگ وجود ذداشته باشد به عنوان یک شرکت تولیدی در آن حوزه سرمایه گذاری خواهیم کرد. 

کرمی گفت: در ۸۰۰ نقطه خدمات پس از فروش داریم که باید ۲۴ ساعته خدمات بدهند. ما از این طریق در هلدینگ خلق ارزش می‌کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.