بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
نوسانات قیمت نفت با کاهش ذخایر آمریکا و نگرانی‌های اقتصادی چین؛

قیمت نفت پس از کاهش ذخایر آمریکا و کاهش نگرانی‌ها در مورد تقاضا افزایش یافت

قیمت نفت پس از کاهش ذخایر آمریکا و کاهش نگرانی‌ها در مورد تقاضا افزایش یافت
قیمت نفت به دلیل کاهش ذخایر نفتی آمریکا و افزایش تقاضای تابستانی، افزایش یافت و برخی نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای جهانی را کاهش داد. در همین حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و اقدامات محدودکننده تولید توسط اوپک و روسیه نیز به افزایش قیمت‌ها کمک کرده است. در مقابل، رشد اقتصادی کندتر از انتظار چین باعث ایجاد نگرانی‌های جدیدی در بازار‌های نفتی شده است.
کد خبر : ۲۸۳۲۴۹
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از اینوستینگ؛ روز چهارشنبه، قیمت نفت با نشانه‌هایی از کاهش ذخایر ایالات متحده افزایش یافت و برخی از نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضا در سایر نقاط جهان را تسکین داد.

در ساعت ۱۳:۲۵ به وقت گرینویچ، معاملات آتی نفت برنت با ۱.۳درصد  افزایش به ۸۰.۷۸ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۱.۱درصد افزایش به ۸۴.۶۴ دلار در هر بشکه رسید.

کاهش بیشتر از انتظار در ذخایر آمریکا - API


داده‌های مؤسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ ژوئیه بیشتر از انتظار کاهش یافته است. ذخایر به میزان ۴.۴ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که انتظار می‌رفت تنها ۳۳,۰۰۰ بشکه کاهش یابد.

اعداد رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده قرار است اواخر چهارشنبه منتشر شود. اگر این داده‌ها مشابه ارقام API باشد، سومین هفته متوالی کاهش ذخایر نفت آمریکا را نشان می‌دهد، زیرا تقاضای سفر در فصل تابستان افزایش یافته است.

نشانه‌های افزایش تقاضا در آمریکا، بزرگترین اقتصاد و مصرف‌کننده انرژی جهان، به بازار نفت کمک کرد تا از ضعف اخیر خود بازگردد، به طوری که قرارداد نفت برنت روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود رسید.

قیمت نفت پس از کاهش ذخایر آمریکا و کاهش نگرانی‌ها در مورد تقاضا افزایش یافت

تمرکز بر خطرات عرضه نفت


قیمت نفت همچنین ثابت ماند، زیرا معامله‌گران به دنبال هر گونه اختلال احتمالی در عرضه به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه بودند.اسرائیل همچنان به حملات خود به غزه ادامه داد و تنش‌ها با حماس و حزب‌الله را افزایش داد. گروه‌های یمنی نیز به حملات مکرر به کشتی‌ها در دریای سرخ ادامه دادند که ممکن است باعث اختلال در حمل و نقل نفت خام شود.

این موضوع باعث شد که معامله‌گران مقداری حق بیمه ریسک به قیمت نفت اضافه کنند، اگرچه هنوز مشخص نبود که اختلالات در خاورمیانه تا چه حد بر نفت خام تأثیرگذار بوده است.گزارش‌های رسانه‌ای این هفته نشان داد که روسیه و اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) قصد دارند تولید خود را محدود کرده و بازار‌های جهانی نفت را تنگ‌تر کنند.

کاهش رشد اقتصادی چین


بازار‌های نفت خام در هفته گذشته به دلیل داده‌های اقتصادی ضعیف از چین، بزرگترین واردکننده نفت، با سقوط شدیدی مواجه شدند و نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:بحران مسکن و ناامنی شغلی، چالش‌های اصلی اقتصاد چین

 

چین در سه‌ماهه دوم سال ۴.۷ درصد رشد داشت، که کندترین نرخ رشد از سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ بود و باعث محدود شدن افزایش قیمت نفت شد. داده‌های هفته گذشته نیز نشان داد که واردات نفت خام به چین در ماه ژوئن به شدت کاهش یافته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.