بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
نشست خبری انجمن تولیدکنندگان فولاد؛

نرخ ارز صادرات فولاد اصلاح شود

نرخ ارز صادرات فولاد اصلاح شود
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: اصلاح نرخ ارز صادرات فولاد اقدامی است که دولت چهاردهم می‌تواند در همان هفته‌های اول تشکیل دولت آن را محقق سازد.
کد خبر : ۲۸۳۴۱۹
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نشست خبری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، با برشمردن مطالبات فولادی‌ها از دولت چهاردهم بیان کرد: اصلاح نرخ ارز صادرات فولاد اقدامی است که دولت چهاردهم می‌تواند در همان هفته‌های اول تشکیل دولت آنرا محقق سازد.

وی به ظرفیت ۳۲ میلیون تنی تولید فولاد کشور اشاره کرد و افزود: با این میزان تولید با کسر نیاز داخل حدود ۱۴ میلیون تن مازاد داریم که باید صادر شود که تغییرات نرخ ارز این روند را دچار چالش کرده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ادامه تغییر روند قیمت گذاری و بازار را دیگر اقدام موثر و کوتاه مدت دولت چهاردهم دانست که بسیار راهگشا خواهد بود.

سبحانی همچنین به موضوع ناترازی انرژی و تعطیلی واحد‌های فولادی به علت قطع برق هم اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با تغییر شرایط آب و هوایی و کاهش دمای هوا و مدیریت بهینه برق از بحران موجود کاسته شود.

وی افزود: اگر با مدیریت وزارت نیرو، ساخت نیروگاه در ۳۰ استان کشور با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد، مشکل ناترازی برق کاملا مرتفع خواهد شد.

در ادامه این نشست، امین ابراهیمی، نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با توجه به مزیت‌های صنعت فولاد ایران گفت: صنعت فولاد پنج و نیم درصد در GDP (جی دی پی) کشور سهم دارد و این یعنی تمرکز ما بر رفع مشکلات و موانع این صنعت باید بیش از این‌ها باشد.

وی به موانعی که تاب آوری صنعت فولاد کشور را به چالش کشیده است هم اشاره کرد و افزود: اختلاف نرخ ارز نیمایی با بازار آزاد نخستین اقدام پیش روی دولت جدید است.

ابراهیمی، همچنین مزیت تولید فولاد ایران را در فولاد میانی دانست و افزود: قوانین هر کشوری باید بر اساس مزیت تولید تعریف شود که این مستلزم تدوین یک برنامه جامع و راهبردی برای تولید است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.