بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
در ۳ ماهه‌ای که گذشت صندوق‌های طلا اوضاع مناسبی نداشتند
در انتهای لیست صندوق سرمایه‌گذاری طلای سرخ نو ویرا بیشترین میزان کاهش را در ۳ ماهه داشت که این عدد حدود ۱۲.۳۳ درصد بوده است.
کد خبر : ۲۸۳۴۵۳
نویسنده :
امیرمحمد آبیار

به گزارش بورس‌نیوز، باتوجه‌به اتمام فصل بهار و با گذشت ۳ ماه از سال بهتر است نگاهی به بازدهی ۳ ماهه صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا بیندازیم. این در حالی است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا در روز‌ها و هفته‌های اخیر شرایط مناسبی نداشتند.

اما در ابتدا بهتر است با توضیحی مختصر متوجه شویم که صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا چه صندوقی است؟ صندوق طلا، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری کالایی است که در بازار بورس اوراق بهادار معامله می‌شود. صندوق‌های طلا در بورس، سرمایه‌های خرد افراد مختلف را جمع‌آوری کرده و توسط مدیران متخصص در سبدی از دارایی‌های مرتبط با طلا، از جمله سکه، شمش و اوراق بهادار مبتنی بر طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند. هدف نهایی این صندوق‌ها، کسب حداکثر سود از نوسانات بازار طلا برای سرمایه‌گذاران، بدون نیاز به خرید فیزیکی طلا است.

در حال حاضر به ۱۲ صندوق طلا در ۳ ماهه گذشته پرداخته ایم که این صندوق‌ها عبارت اند از: پشتوانه سکه طلای زرافشان امید ایرانیان، در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای کیان، پشتوانه طلای لوتوس، در اوراق بهادار مبتنی بر طلای صبا، طلای عیار مفید، در اوراق بهادار مبتنی بر طلای زرین آگاه، در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا کهربا، طلای آسمان آلتون، در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا نهایت نگر، طلای دنای زاگرس، طلای تابان تمدن و طلای سرخ نو ویرا.

در ۳ ماهه‌ای که گذشت صندوق‌های طلا اوضاع مناسبی نداشتند

در ۳ ماهه گذشته صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه سکه طلای زرافشان امید ایرانیان بالاتر از دیگر صندوق‌های سرمایه گذاری طلا موفق شد که کمترین میزان افت را با عدد ۵.۰۶ درصد ثبت کند و از این حیث کمترین میزان بازدهی منفی را داشته باشد.

اما در انتهای لیست صندوق سرمایه‌گذاری طلای سرخ نو ویرا بیشترین میزان کاهش را در ۳ ماهه داشت که این عدد حدود ۱۲.۳۳ درصد بوده است.

شایان‌ذکر است که در میان ۱۲ صندوق پشتوانه سکه طلای زرافشان امید ایرانیان، در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای کیان، پشتوانه طلای لوتوس، در اوراق بهادار مبتنی بر طلای صبا، طلای عیار مفید، در اوراق بهادار مبتنی بر طلای زرین آگاه، در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا کهربا، طلای آسمان آلتون، در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا نهایت نگر، طلای دنای زاگرس، طلای تابان تمدن و طلای سرخ نو ویرا. بیشترین ارزش کل خالص دارایی‌ها مربوط به پشتوانه طلای لوتوس با مبلغی بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان در جایگاه نخست قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازدهی ۳ماهه صندوق‌ها چگونه بود؟

"ونچر" یکه‌تاز میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری

اکسیر بهترین، کمان بدترین!
بازدهی یک‌ماهه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی؛

اکسیر بهترین، کمان بدترین!

ثروت ستارگان، تنها صندوق مثبت این گروه!
بازدهی یک‌ماهه صندوق‌های سرمایه‌گذاری فراصندوق؛

ثروت ستارگان، تنها صندوق مثبت این گروه!

طلوع در صدر بازدهی و اونیکس در صدر کل ارزش خالص دارایی‌ها!
بازدهی یک‌ماهه درآمد ثابت‌های etf بدون تقسیم سود؛

طلوع در صدر بازدهی و اونیکس در صدر کل ارزش خالص دارایی‌ها!

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.