بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
اولین زن سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار که نامزد ریاست‌جمهوری شد
هریس در اولین گردهمایی انتخاباتی خود، ترامپ را به‌خاطر "ترس و نفرت" مورد انتقاد قرار می‌دهد و وعده می‌دهد که با همدلی حکمرانی کند، وی با جلب حمایت حزب دموکرات، هریس توانست نامزدی ریاست‌جمهوری را به دست آورد و به عنوان اولین زن سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار تاریخ‌ساز شود.
کد خبر : ۲۸۳۴۶۲
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس نیوز به نقل از رویترز؛ معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، کامالا هریس، در اولین گردهمایی انتخاباتی خود پس از جایگزینی جو بایدن به‌عنوان کاندیدای دموکرات‌ها، به‌طور تهاجمی دونالد ترامپ را مورد انتقاد قرار داد. در نظرسنجی رویترز/ایپسوس، او به‌طور حاشیه‌ای از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی گرفت.

در سخنرانی ۱۷ دقیقه‌ای خود، هریس به‌طور قاطع به نقاط ضعف ترامپ اشاره کرد و سابقه خود به‌عنوان دادستان را با سابقه ترامپ به‌عنوان یک مجرم محکوم‌شده مقایسه کرد. او به لیستی از اولویت‌های لیبرال اشاره کرد و گفت که اگر انتخاب شود، دسترسی به سقط جنین را گسترش می‌دهد، پیوستن به اتحادیه‌ها را آسان‌تر می‌کند و با خشونت‌های اسلحه مقابله خواهد کرد. این‌ها تفاوت‌های بارزی با ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه در انتخابات ۵ نوامبر داشت.

هریس گفت: «دونالد ترامپ می‌خواهد کشور ما را به عقب برگرداند.»

 او این سخنان را در مقابل جمعیتی چند هزار نفره در دبیرستان مرکزی وست آلیس در یکی از حومه‌های میلواکی در ویسکانسین، ایالتی مهم در تعیین نتیجه انتخابات، بیان کرد.

 

 آیا ما می‌خواهیم در کشوری زندگی کنیم که آزادی، همدلی و قانون حاکم است، یا کشوری پر از هرج‌ومرج، ترس و نفرت؟

این گردهمایی پرهیجان تفاوت قابل توجهی با رویداد‌های کوچک‌تر و آرام‌تر بایدن داشت و نشان‌دهنده امید دموکرات‌ها بود که هریس، ۵۹ ساله، بتواند کمپینی را که تحت بایدن، ۸۱ ساله، کمرنگ شده بود، احیا کند. 

هریس به سرعت حمایت حزب خود را به دست آورد پس از اینکه بایدن تحت فشار اعضای حزب خود که نگران توانایی او برای شکست ترامپ یا خدمت در یک دوره چهار ساله دیگر بودند، از مبارزات انتخاباتی خود کناره‌گیری کرد. 

اولین زن سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار که نامزد ریاست‌جمهوری شد

هریس در شب دوشنبه با جلب حمایت اکثریت نمایندگانی که در کنوانسیون حزبی ماه آینده کاندیدای نهایی را تعیین می‌کنند، نامزدی را به دست آورد. کمپین او اعلام کرد که از روز یکشنبه ۱۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. 

بیشتر بخوانید:چشم‌انداز اقتصادی چین در دوران ریاست جمهوری ترامپ

بیشتر قانون‌گذاران دموکرات از نامزدی او حمایت کرده‌اند، از جمله رهبران حزب در مجلس سنا و نمایندگان، چاک شومر و حکیم جفریز، که روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک هریس را تأیید کردند. 

ظهور هریس به‌طور چشمگیری انتخاباتی را که بسیاری از رأی‌دهندگان از گزینه‌های خود ناراضی بودند، تغییر می‌دهد. او به‌عنوان اولین زن سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار که به معاونت رئیس‌جمهور رسیده است، تاریخ‌ساز خواهد شد و اولین زنی خواهد بود که به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده انتخاب می‌شود. 

ویسکانسین یکی از سه ایالت کمربند زنگار است که به همراه میشیگان و پنسیلوانیا، برای شانس دموکرات‌ها در شکست ترامپ حیاتی است. 

آلیسا والبرگ، ۱۹ ساله، رئیس دموکرات‌های کالج وایت‌واتر، گفت هریس انرژی جدیدی به جوانان، به‌ویژه زنانی که می‌خواهند هریس سقف شیشه‌ای نهایی ایالات متحده را بشکند، داده است. 

او گفت: من با مادربزرگم صحبت کردم. ما هر دو هیجان‌زده‌ایم که ممکن است او اولین رئیس‌جمهور زن را ببیند. 

بایدن، که با نگرانی‌هایی مانند سلامتی و قیمت‌های بالا که مالیات خانوار‌های آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده بود، در نظرسنجی‌ها از ترامپ عقب افتاده بود، به‌ویژه در ایالت‌های رقابتی که احتمالاً نتیجه انتخابات را تعیین می‌کنند، از جمله ایالت‌های کمربند خورشیدی آریزونا و نوادا. 

بایدن قرار است چهارشنبه شب در یک سخنرانی از کاخ سفید تصمیم خود برای پایان دادن به کمپینش را توضیح دهد. او پس از گذراندن چند روز در قرنطینه خانگی به دلیل ابتلا به کووید-۱۹، روز سه‌شنبه به واشنگتن بازگشت. پزشک کاخ سفید اعلام کرد که بایدن تست منفی داده و دیگر علائمی ندارد. 

کناره‌گیری دراماتیک بایدن پس از نجات او از یک سوء قصد در ۱۳ ژوئیه که سوالاتی در مورد شکست‌های امنیتی سرویس مخفی آمریکا به وجود آورد، صورت گرفت. 

اولین زن سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار که نامزد ریاست‌جمهوری شد

پست واشنگتن گزارش داد که مقامات سرویس مخفی ترامپ را تشویق کرده‌اند که دیگر تجمعات بیرونی مانند آنچه در باتلر، پنسیلوانیا که در آن ترامپ از ناحیه گوش راست زخمی شد، برگزار نکند. سرویس مخفی و کمپین ترامپ بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. 

رئیس کمیته ملی دموکرات‌ها، جیمی هریسون، در مصاحبه‌ای در ان‌بی‌سی گفت: حزب باید به سرعت عمل کند تا بلیط نامزدی را در تمامی ۵۰ ایالت روی برگه‌های رأی بگذارد و انتخاب معاون رئیس‌جمهور هریس باید تا ۷ اوت انجام شود.

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.