بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
کرمانشاه بر مدار اینترنت فوق سریع فیبر نوری قرار گرفت
سرعت اینترنت در شهر کرمانشاه با توسعه شبکه فیبر نوری آسیاتک در آن، به بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه رسید. 
کد خبر : ۲۸۳۴۹۳
نویسنده :
مینا علیزاده

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آسیاتک؛ پروژه توسعه شبکه فیبر نوری آسیاتک در شهر کرمانشاه با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پارک علم و فناوری این شهر و با سنجش سرعت بیش از ۹۰۰ مگابیتی اینترنت فوق سریع آن به بهره‌برداری رسید. در جریان این مراسم که با حضور وزیر ارتباطات، امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمد علی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک، ابوالفضل محمدی، مدیرعامل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه، محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه و دیگر مدیران شهری کرمانشاه برگزار شد؛ زارع‌پور از منزل شهید فریدون احمدی و دو کسب‌وکار این شهر که از خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری آسیاتک بهره می‌برند بازدید کرد و سرعت این خدمات را مورد ارزیابی قرار داد. 

اتصال ۱.۶ درصد از خانوار‌های شهر کرمانشاه به اینترنت فوق سریع آسیاتک

در بخش دیگری از این مراسم، مدیرعامل آسیاتک گزارشی از عملکرد این شرکت در اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری استان و شهر و کرمانشاه ارائه کرد. به گفته مهندس یوسفی‌زاده، آسیاتک در راستای سیاست‌های وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه فیبر نوری و پس از امضای تفاهم‌نامه در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده و متعهد شده است که امکان دسترسی خانوار‌های کرمانشاهی را در ۱۱ شهر از استان کرمانشاه فراهم کند. 

وی ادامه داد: امروز آسیاتک در حال ارائه خدمات اینترنت فوق سریع به مردم شهر کرمانشاه است و عملیات عمرانی در هفت شهر دیگر از جمله: اسلام آباد غرب، گیلانغرب، روانسر، سر پل ذهاب، قصر شیرین، بیستون و کنگاور در جریان است. همچنین مجوز آغاز عملیات عمرانی در شهر‌های هرسین، صحنه و جوانرود را نیز دریافت کردیم و به زودی فعالیت عمرانی در آن‌ها آغاز خواهد شد. 

مدیرعامل آسیاتک با اشاره به اینکه آسیاتک ۵۲۸ کیلومتر حفاری در سطح استان کرمانشاه انجام داده است، تصریح کرد: به این ترتیب به ۵۶ درصد از برآورد حفاری برای توسعه شبکه فیبر نوری در سطح استان را محقق کرده‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه در نهایت آنچه اهمیت دارد، به ثمر نشستن این پروژه و ایجاد دسترسی مردم به اینترنت فوق سریع فیبر نوری است، تاکید کرد: همانطور که به آقای وزیر قول داده بودم با شروع خدمات‌دهی در هر شهر، امکان اتصال دست‌کم یک درصد از خانوار آن را فراهم کنیم، باید اعلام کنم امروز ۱.۶ درصد از خانوار‌های شهر کرمانشاه از طریق آسیاتک به شبکه فیبر نوری متصل شده و از خدمات اینترنت فوق سریع آسیاتک بهره می‌برند. 

مهندس یوسفی‌زاده در پاسخ به پرسش وزیر ارتباطات درباره چگونگی اراده خدمات فیبر نوری در کرمانشاه، تصریح کرد: ما به ۲ روش در کنار مردم هستیم؛ هم به صورت حضور و از طریق مراجعه به خانه آن‌ها و هم از طریق آنلاین و یا پاسخگویی به تماس‌های درخواستی‌شان. مدیرعامل آسیاتک در همین راستا ادامه داد: ما به وزارتخانه متعهد شده‌ایم که طی ۳۰ روز پس از اعلام درخواست خانوارها، خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری را در اختیار آن‌ها قرار دهیم، اما با توجه به اینکه امکان ارائه خدمات تا شعاع ۳۰۰ متری از هر FAT یا نقطه حضور برای ما فراهم شده است می‌توانیم طی بازه کوتاه‌تری ارائه خدمت کنیم. 

دسترسی ۴۰ درصد خانوار ایرانی به اینترنت فیبر نوری

وزیر ارتباطات نیز در ادامه این مراسم، با تاکید بر اینکه برای اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری شهر کرمانشاه به اندازه کشوری مانند عمان، کار تخصصی انجام گرفته، افزود: باید این مسیر تا اتصال آخرین ساختمان در کشور به اینترنت از طریق فیبر نوری ادامه یابد.

زارع ادامه داد: با فراگیری اینترنت فیبرنوری در بین مردم، به زودی ایران در بین ۲۰ کشور برتر در جهان از نظر سرعت اینترنت ثابت قرار خواهد گرفت. ۴۰ درصد خانوار‌های شهری کشور به این فناوری دسترسی دارند و تا آخر سال جاری این عدد به ۷۰ درصد خواهد رسید؛ چراکه امکان دسترسی خانوار‌ها طی حداکثر ۳۰ روز به این خدمات فراهم شده است. 

وی در جریان انجام سنجش سرعت خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری آسیاتک، تاکید کرد: سرعت اینترنت نسبت به گذشته که پر سرعت‌ترین خدمات مربوط به VDSL بود، چند برابر شده است و برخلاف اینکه بعضی مدعی هستند، سرعت بیش از ۸۰۰ یا ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه مربوط به سرور‌های داخلی است، شاهد این هستیم که سرعت در سرور باکو هم بیش از ۹۰۰ مگابیت است.

۷۵۰ میلیارد تومان، هزینه توسعه شبکه فیبر نوری در شهر کرمانشاه

در بخش دیگری از این مراسم مدیرکل ارتباطات استان با اشاره به تاثیرات مثبت توسعه شبکه فیبر نوری در شهر کرمانشاه، اعلام کرد: انجام این پروژه با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد تومانی آسیاتک انجام گرفته است.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.