بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
بررسی جدیدترین آمار مربوط به تأمین ارز؛

سهم "سایر صنایع" از تخصیص ارز

سهم
از ابتدای سال تا ۷ مرداد، صنایع ۱۲.۲ میلیارد دلار ارز نیما دریافت کرده اند؛ طبق فهرستی که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، سهم بخشی که «سایر» عنوان شده ۶.۳ میلیارد دلار (ارز نیمایی) بوده است.
کد خبر : ۲۸۳۶۷۲

به گزارش بورس‌نیوز، بررسی جدیدترین آمار مربوط به تأمین ارز نشان می‌دهد که از اول فروردین ماه تا ۷ مردادماه امسال، ۲۲ میلیارد و ۹۲۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است.

از این میزان سهم صنایع ۱۷ میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار بوده که ۱۲ میلیارد و ۲۷۱ میلیون دلار از ارز نیمایی و ۵ میلیارد و ۸۵ میلیون دلار از ارز واردات در مقابل صادرات بوده است.

بررسی جزئیات تأمین ارز بخش صنایع نیز حاکی از آن است از ابتدای امسال تا ۷ مردادماه تأمین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو معادل یک میلیارد و ۶۵۸ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک معادل یک میلیارد و ۶۴۷ میلیون دلار، صنایع معدنی معادل ۹۴۶ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولید معادل یک میلیارد و ۴۱ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک معادل ۶۲۴ میلیون دلار بوده است.

بخش مربوط به سایر کالا‌ها نیز در بخش صنایع ۶ میلیارد و ۳۵۵ میلیون دلار ارز نیمایی دریافت کرده است. نکته قابل توجه آنکه بانک مرکزی توضیح خاصی در خصوص «سایر» نداده و صرفاً همین کلمه را به کار برده است؛ در واقع مشخص نیست این «سایر صنایع» کجاست که ۶.۳ میلیارد دلار ارز نیمایی گرفته است.

بر این اساس در مجموع میزان ارز نیمایی تأمین شده برای صنایع ۱۲ میلیارد و ۲۷۱ میلیون دلار بوده است.

سهم

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.