بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
تحول در تامین مالی شرکت‌ها با انتشار اوراق سلف ارزی بورس کالا
عضو شورای عالی بورس در خصوص صدور مجوز انتشار اوراق سلف ارزی در بورس کالا گفت: انتشار اوراق سلف ارزی در بورس کالا می‌تواند یک تحول در تامین مالی توسعه‌ای شرکت‌های تولیدی صادرات محور و یک سرمایه‌گذاری مطمئن ارزی برای خریداران اوراق ایجاد کند.
کد خبر : ۲۸۳۷۳۴
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، احسان دشتیانه، عضو شورای عالی بورس افزود: انتشار اوراق سلف موازی استاندارد از سال ۱۳۹۴ در بورس کالا آغاز شد و این ابزار یک مکانیزمی برای تامین مالی پروژه‌ها و توسعه شرکت‌ها به پشتوانه کالای تولیدی آنهاست.

وی در خصوص مکانیسم اوراق سلف موازی استاندارد می‌گوید: اوراق سلف موازی استاندارد، قراردادی است که طی آن مقدار معینی از یک دارایی پایه با تاریخ سررسید مشخص، پیش فروش می‌شود؛ به عبارتی تولیدکننده برای تولید مقدار مشخصی کالا، اوراق منتشر می‌کند و این اوراق تا قبل از تاریخ سررسید در بازار ثانویه قابلیت خرید و فروش دارند.

دشتیانه ادامه داد: در کل اوراق سلف موازی استاندارد مکانیزمی برای تامین مالی شرکت‌ها است حالا اگر همین اوراق بر روی کالا‌های صادراتی منتشر شود تبدیل به اوراق سلف ارزی می‌شود و در واقع پروژه‌ها تامین مالی می‌شود؛ این اقدام بسیار نو است و یک تحول در تامین مالی توسعه‌ای شرکت‌ها و یک سرمایه‌گذاری مطمئن ارزی برای خریداران اوراق محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.