بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
تشکیل فراکسیون امنیت انرژی مجلس با هدف تأمین آب و برق صنایع
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ناترازی‌های موجود در بخش انرژی، ناشی از بی‌توجهی به تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، موجب شد برای تشکیل فراکسیون امنیت انرژی، منابع معدنی و توسعه پایدار پیش‌قدم شویم.
کد خبر : ۲۸۴۱۶۱
نویسنده :
زهرا منصور
به گزارش بورس‌نیوز، علی کشوری، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، با اشاره به تشکیل فراکسیون امنیت انرژی، منابع معدنی و توسعه پایدار مجلس، اگفت: با توجه به اینکه آسیب‌های ناشی از خاموشی‌های مکرر برق برای صنایع، به یکی از موضوعات اساسی صاحبان واحدهای صنعتی تبدیل شده در مجلس دوازدهم فراکسیون امنیت انرژی، منابع معدنی و توسعه پایدار تشکیل و اعضای هیات‌رییسه این فراکسیون تعیین شدند.

به گفته وی، هدف از تشکیل این فراکسیون، رشد و توسعه پایداردر حوزه انرژی است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد: ناترازی‌های موجود در بخش انرژی ناشی از بی‌توجهی به تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا موجب شد برای تشکیل این فراکسیون پیش‌قدم شویم. امیدواریم با تلاش و جدیت دولت و همکاری مجلس شاهد تامین به موقع انرژی برق برای صنایع و همچنین تامین به موقع آب برای حوزه کشاورزی باشیم چرا که ناکارآمدی در این حوزه‌ها به صنایع، بورس و اقتصاد آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند.

وی با بیان این‌که اکثر شهرک های صنعتی و صنایع بزرگ با کمبود انرژی برق مواجه هستند، گفت: کمبود شدید برق مورد نیازصنایع و اثر آن بر کاهش میزان تولیدات صنعتی باعث شد نمایندگان مجلس، به صورت مداوم، تذکرات لازم و ضروری به وزیران مختلف مبنی بر تامین انرژی مورد نیاز صنایع ارائه دهند.

کشوری با اشاره به این‌که دولت چهاردهم می‌بایست تامین انرژی صنایع را در اولویت قرار دهد، افزود: کمبود آب و برق برای صنایع بزرگ بخش‌های صنعت و کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است، این موضوع موجب شده شهرک‌های صنعتی دچار بحران شوند و میزان تولیدات و سودآوری شرکت‌ها کاهش یابد.

 
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نامه‌ای به معاون اول پزشکیان درباره وضعیت بورس
از سوی کانون نهاد‌های سرمایه گذاری و کانون کارگزاران؛

نامه‌ای به معاون اول پزشکیان درباره وضعیت بورس

با وجود ناترازی انرژی، می‌توان با صرفه جویی این شرایط سخت را با موفقیت پشت سر گذاشت
قائم مقام مدیرعامل در حوزه بهره برداری و توسعه با انتقال پیام مدیرعامل در میان کارکنان بخش تولید:

با وجود ناترازی انرژی، می‌توان با صرفه جویی این شرایط سخت را با موفقیت پشت سر گذاشت

لیست خسارات قطعی برق در کشور
خروج دولت از تصدی‌گری در صنعت برق؛

لیست خسارات قطعی برق در کشور

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.