بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی برق در ساری احداث می‌شود
نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی زیم‌آور ساری و احداث پست ۶۳.۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر : ۲۸۳۹۰۴
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی زیم‌آور ساری و احداث پست ۶۳.۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی در دستور کار قرار دارد.

ناترازی انرژی که در سال‌های اخیر به صورت جدی صنایع را تحت تاثیر قرار داده، از ریسک‌های بزرگ صنعت به شمار می‌آید به طوری که بسیاری از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی صنعتی را با مشکل جدی تامین انرژی رو به رو کرده است.

یکی از استان‌­هایی که محدودیت‌های ناشی از انرژی تاثیر بسیاری در روند فعالیت صنایع آن داشته است استان مازندران است. در همین راستا و به منظور جبران بخشی از ناترازی شبکه برق، همچنین تامین برق مطمئن و مستمر در این منطقه نیروگاه سیکل ترکیبی زیم‌آور به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۲ میلیون یورو در استان مازندران، شهرستان ساری و در زمینی به مساحت ۳ هکتار با هدف تامین برق پایدار صنایع در حال

خراسانی مدیر حوزه ریاست گروه سرمایه‌گذاری غدیر در سفر به استان مازندران و بازدید از پروژه ۱۵۰ مگاواتی زیم‌آور با بیان این مطالب گفت: قرار داد این پروژه به صورت BOT (قرارداد ساخت، بهره‌برداری و واگذاری) است و کارفرمای آن نیز توسط شرکت فولاد نی‌ریز که از زیر مجموعه‌های خود گروه غدیر است انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هزینه ساخت این نیروگاه بالغ بر ۶۲ میلیون یورو است که بخش عمده این اعتبار، از طریق فایننس تامین شده و ظرف ۳ سال به بهره­‌برداری خواهد رسید.

خراسانی افزود: نیروگاه زیم آور با ۲ واحد گازی SGT ۸۰۰ هر کدام به ظرفیت ۵۲ مگاوات و ۱ واحد بخار SST ۴۰۰ به ظرفیت ۴۸ مگاوات در شبکه فعال خواهد شد.

مدیر حوزه ریاست گروه سرمایه‌گذاری غدیر با بیان اینکه با ساخت این نیروگاه بخش بزرگی از ناترازی انرژی در غدیر جبران خواهد شد، گفت: در بخش صنایع نیز شرکت فولاد نی‌ریز به خودکفایی خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.