بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
آبنوس؛ صندوقی جدید با عملکرد موفق
صندوق سرمایه‌گذاری سهام نگر کیمیا با نماد آبنوس، چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری مجموعه تأمین سرمایه کیمیا است که ۳۰ اردیبهشت ماه پذیره‌نویسی شد و از ابتدای مردادماه معاملات خود را آغاز کرد.
کد خبر : ۲۸۴۱۹۵
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، صندوق سرمایه‌گذاری سهام نگر کیمیا با نماد آبنوس، چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری مجموعه تأمین سرمایه کیمیا است که ۳۰ اردیبهشت ماه پذیره‌نویسی شد و از ابتدای مردادماه معاملات خود را آغاز کرد. این صندوق با وجود شرایط سخت بازار سهام طی ماه‌های اخیر، عملکرد خوبی داشته است و توانسته میان صندوق‌های برتر در طول ماه جاری قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی تامین سرمایه کیمیا، نگاهی به روند ضریب آلفا روزانه این صندوق از شروع معاملات تاکنون نشان می‌دهد که آبنوس توانسته با عملکردی بهتر از شاخص کل، تا به امروز ضریب آلفا ۶.۶ واحد را به ثبت برساند و تنها ۱.۵ درصد کاهش قیمت را در این مدت تجربه کند.

از دلایل اصلی این اتفاق، پایین بودن وزن سهام در شروع معاملات و خرید سهام در قیمت‌های پایین اخیر است. این صندوق در حال حاضر وزن سهام خود را به ۶۸ درصد رسانده و این پتانسیل را ایجاد می‌کند که با تکمیل خرید‌های خود در روز‌های پیش رو، امکان کسب بازدهی خوبی را در صورت شروع یک روند صعودی در بازار داشته باشد.

سیاست تأمین سرمایه کیمیا، انتخاب سهام بنیادی، بلندمدت و جذاب بازار در ترکیب این صندوق است تا در کنار ترکیبی بهینه متشکل از گواهی سپرده، گواهی کالایی و صندوق‌های طلا، بازدهی بالایی را برای سهامداران رقم بزند.

چگونه در آبنوس سرمایه‌گذاری کنیم؟

صندوق سرمایه‌گذاری سهامی تامین سرمایه کیمیا با نماد آبنوس، یکی از صندوق‌های قابل معامله (ETF) در فرابورس ایران است و سرمایه‌گذاران می‌توانند پس از شروع معاملات ثانویه به صورت برخط و از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری خود با جستجوی نماد آبنوس واحد‌های این صندوق را خریداری کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رونمایی از دو صندوق جدید و مروری بر چشم‌انداز اقتصادی ایران
رویداد شانزدهمین سالگرد فعالیت مدیریت دارایی گروه آگاه برگزار شد؛

رونمایی از دو صندوق جدید و مروری بر چشم‌انداز اقتصادی ایران

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.