بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
ارزش افزوده؛ مزیت دانش بنیان/ پیش بینی سود ۵۰۰ میلیارد تومانی پویا نیرو در سال ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویا نیرو گفت:: سود ما در سال ۱۴۰۰، ۷.۵ میلیارد تومان، ۱۴۰۱، ۱۲۵ میلیارد تومان و ۱۴۰۲ را پیش بینی می‌کنیم حدود نیم همت خواهد شد.
کد خبر : ۲۸۴۲۰۳
نویسنده :
مینا علیزاده

 

به گزارش بورس نیوز، شهریار پرویزی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویا نیرو، در نشست خبری معرفی عرضه اولیه پویا نیرو اظهار کرد: در موضوع استراتژی این شرکت باید بگوییم که بعد از غذا و دارو، تولید و انتقال انرژی مهمترین موضوع است. مخصوصا در شرایط امروز که مصرف بالاتر از تولید است. نکته دیگر موضوع دانش بنیان است. شرکت پویا نیرو کالا‌هایی را تولید می‌کند که ارزش افزوده بالایی دارد. در دنیا پیشرفته‌تر از ماشین آلات شرکت ما وجود ندارد. به دلیل اینکه یکی از ابزار تولید، ماشین آلات است. ارزش افزوده، از مزایای دانش بنیان بودن است. تامین مالی با قیمت بسیار ارزان، رفع تعهد ارزی با درصد پایین و استفاده از ارز آزاد، رایگان بودن نمایشگاه‌های بین المللی و ورودی فروش‌های داخلی توسط مناقصات است که به دلیل دانش بنیان بودن شرکت ۱.۵ برابر می‌توانیم نمره ارزیابی بگیریم. این میزان یعنی ۱۵۰ درصد که در مناقصات با ۸ درصد رقابت ایجاد می‌شود. 

وی افزود: انسانی که قدرتش بیش از حد تفکر است، هرکاری که انجام می‌دهد را با ایمان، برنامه ریزی و هدف به آن می‌رسد. سیاست، اعتقاد و نیاز ما، انگیزه ماست. اعتقاد داشتم به هرچه که بخواهیم می‌رسیم. در واحد آنالیز این تولید را انجام دادیم. به نماینده کمیسیون انرژی کرمانشاه در مجلس گفتیم که کابل‌های پرظرفیتی با کور کمپوزیت تولید کردیم که در دنیا فقط آمریکا تولید می‌کند. ما به ۲۴ نفر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس با دلیل و برهان گفتیم که این محصول را تولید کردیم. معاون وزیر نیرو و نفت به کارخانه ما آمدند و خط تولید افتتاح شد. 

پرویززی ادامه داد: پروژه‌های زیادی در سطح کشور توانستیم انجام دهیم. دانش بنیان یعنی ایجاد ارزش افزوده. کاری را که انجام می‌دهیم جدید باشد. در سال ۱۴۰۰ هدف ما از شرکت خود و سه شرکت دیگر پتانسیل بالای تولید سیم‌های هوایی در سطح دنیا از نظر کیفیت را داشته باشیم و از نظر ظرفیت نیز ما در ایران بزرگترین هستیم. 

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویا نیرو خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه ما در شرکت پویا نیرو پروسه A تا Z را در کارخانه خودمان تولید می‌کنیم. باید تاکید کنیم هادی‌های گالوانیزه، هادی‌های کمپوزیت، هادی‌های روکش آلومینیوم را برای اولین بار در کشور خودمان تولید می‌کنیم. این باعث شد در یکی از پروژه‌ها در کشور عراق قیمت پیشنهادی ما ۷.۵ میلیون دلار و شرکت آپار هند ۷ میلیون دلار بود. باوجود قیمت بالا پروژه را به ما دادند. زیرا در زمان کوتاهی همه چیز در کنترل خودمان بود و تولید کردیم و لوح تقدیر دریافت کردیم.

وی توضیح داد: از مزای شرکت پویا نیرو می‌توان به دانش بنیان بودن، کمیت، کامل بودن پروسه خط تولید اشاره کرد. هیچ هادی سازی در دنیا وجود ندارد که کلیه پروسه خط تولید را داشته باشد. ما سعی کردیم مبنا را بر این بگذاریم به هر آنچه که می‌رسیم توسط نیرو‌های توانمند ایرانی باشد. در کشور افتخار می‌کنیم به دلیل گرفتاری‌هایی که داریم، از نظر تفکر، اندیشه و بازکردن مسائل تفکر و اندیشه ما بالاست. افتخارات جهانی ما مشخص شده است. معتقدیم هیچ چیز غیرممکن نیست. مشکل ما خوراک است. مدیر باید مشکل را حل کند. ما آنچه که می‌خواهیم را به دست می‌آوریم. 

شهریاری ادامه داد: سود ما در سال ۱۴۰۰، ۷.۵ میلیارد تومان، ۱۴۰۱، ۱۲۵ میلیارد تومان و ۱۴۰۲ را پیش بینی می‌کنیم حدود نیم همت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویا نیرو توضیح داد: در هفتم دی ماه با شرکت پیشرو قرارداد منعقد کردیم و در ۱۸ دی ماه پذیرش گرفتیم. مدیر باید شفاف نگاه کند. مدیری که مالیات، بیمه، حق الزحمه کارکنان را پرداخت نکند، مدیر نیست. در دو سال گذشته علاوه بر اداره کار ۲۵ درصد حقوق ثابت را افزایش دادیم. برای پرسنل در استان کرمانشاه ۳۴ واحد مسکن ساختیم. ما نان پرسنل را می‌خوریم. شرکت هنوز در حال رشد و هنوز به بلوغ نرسیده است. امیدوار هستیم به زودی کالای جدیدی را تولید کنیم که در دنیا شماره یک باشیم و حتما این کار را انجام خواهیم داد. خواستن، توانستن است. 

پرویزی در پاسخ به خیر نگار پورس نیوز، درباره تحریم ها، سودآوری، قیمت گذاری دستوری، ناترازی انرژی بخصوص برق بیان کرد: ما در این مدت آنچه که در چشم انداز ما بوده را انجام دادیم. برق در نیروگاه‌های مختلف، نیروگاه‌های خورشیدی و گازی تولید می‌شود. در ایران ما ۱۵ درصد تلفات برق داریم. یعنی وقتی ۱۰۰ مگاوات برق تولید می‌کنیم، به میزان ۸۵ درصد مصرف کننده از برق استفاده می‌کند. در شرایط امروزی اگر ما کاهش تلفات نداشتیم، قطعی برق نداشتیم.

یکی از کار‌های کابل پرظرفیت کاهش تلفات است. در معاونت فناوری رئیس جمهور و وزیر نیرو تفاهمنامه‌ای منعقد خواهیم کرد که اصلاح شبکه کشور را در سطح بالا داشته باشیم. اینجاست ارزش دانش بنیان نمایان می‌شود. دانش بنیان سه گرید دارد که بالاترین آن فناور است. ما در بالاترین گرید یعنی فناور هستیم. 

درخصوص قیمت گذاری دستوری باید بگوییم که ما جزو سازمان حمایت از مصرف کننده نیستیم. آنچه که لازم باشد را در شرکت استفاده می‌کنیم. میزان عرضه سهام در روز عرضه اولیه نیز مشخص نیست. ما تحت پوشش شرکت بورس هستیم و آنچه که به ما ابلاغ کنند را انجام خواهیم داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.