بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی کشاورزی مطرح شد؛

وزیر پیشنهادی کشاورزی برنامه ای برای حل مشکلات کشاورزی ندارد

وزیر پیشنهادی کشاورزی برنامه ای برای حل مشکلات کشاورزی ندارد
نماینده مردم علی آباد کتول گفت: راهبرد بلند مدت و کوتاه مدت برای حل مشکلات کشاورزی، بالا بودن هزینه کشاورزی، نبود سود کافی برای کشاورزان، عدم استفاده بهینه از منابع و ... از مشکلاتی در حوزه کشاورزی هستند که شما برای آن‌ها برنامه‌ای ندارید.
کد خبر : ۲۸۴۴۰۵
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، رحمت الله نوروزی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: بنده به عنوان  کشاورز زاده اینجا سخن می‌گویم، استان‌های شمالی کشاورزی هستند، توصیه مقام معظم رهبری تامین امنیت غذایی است؛ در ابتدا چالش‌های کشاورزان را مطرح می‌کنم باید برنامه‌ای در راستای حل مشکلات آن‌ها ارایه شود.

نماینده مردم علی آباد کتول با اشاره به بخشی از مشکلات کشاورزان افزود: راهبرد بلند مدت و کوتاه مدت برای حل مشکلات کشاورزی، عدم تعادل سفر‌های زیرزمینی، ناهماهنگی در کشاورزی، بالا بودن هزینه کشاورزی، نبود سود کافی برای کشاورزان، تغییرات اقلیمی، نارضایتی در عرضه و تقاضا، بالا بودن سرانه زمین ها، نبود تکنولوژی مناسب، عدم استفاده بهینه از منابع و ... از مشکلاتی در حوزه کشاورزی هستند که شما برای آن‌ها برنامه‌ای ندارید.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به حقوق پایین و نبود انگیزه در بین فعالان حوزه کشاورزی، یادآور شد: اقدام به واردات گوشت با ارز ترجیحی، حذف ارز ترجیحی برای کشاورزان و دامداران مشکلات متعددی را به دنبال داشته است. امروز معیشت و امنیت غذایی با قطع مکرر برق به خطر افتاده است. پول گندم کاران چرا پرداخت نشده، حدود ۶۲ همت با همت رییس مجلس برای آن‌ها دیده شده است، به تازگی هفته گذشته پرداخت شده است. با افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت کود و سم چکار می‌کنید؟ امروز قیمت ارز افزایش یافته است.

وی در ادامه تاکید کرد: سیاست و الگوی کشت با روش قبلی ممکن نیست، این مشکلات تنها از عهده وزیر کشاورزی بر نمی‌آید، باید تمام دولت پای کار بیاید. ارز ترجیحی، سلطان واردات، انحصارات واردات، چای دبش، یکپارچه سازی ارزی، کارآفرینی روستایی، عدم اجرای ماده ۳۴ سند ملی کشاورزی، بی‌توجهی به دانشگاه‌های کشاورزی و منابع طبیعی و ... از موضوعاتی هستند که شما برای آن‌ها برنامه ندارید، در کجای برنامه شما استفاده از شرکت‌های دانش بنیان برای بهبود وضعیت کشاورزی را مطرح کرده‌اید. چالش‌ها و مشکلات کشاورزی بسیار زیاد است، برای حل آن‌ها چه راهکاری دارید.

نوروزی خطاب به معاون اول رییس جمهور گفت: وزیر پیشنهادی کشاورزی برای برنامه‌ها و مشکلات کشاورزی برنامه‌ای ندارند. امروز کشاورزان با مشکلات متعددی روبه رو هستند. برای سرزمین من طلای سفید همان پنبه چه برنامه‌ای دارید؟ آقای نوری ما می‌دانیم که شما برای تصدی وزارت کشاورزی انتخاب می‌شوید، اما برنامه‌ای برای کل کشاورزی ایران ارایه دهید. امروز گلستان سرزمین من در فقر خوابیده است.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برنامه‌های وزرای پیشنهادی اقتصاد و صمت تایید شد
در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی؛

برنامه‌های وزرای پیشنهادی اقتصاد و صمت تایید شد

رئیس جمهور؛ شنبه به مجلس می رود
برای دفاع از وزرای پیشنهادی؛

رئیس جمهور؛ شنبه به مجلس می رود

اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ تعیین شد
با اعلام سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰؛

اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ تعیین شد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.