بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
مرکز آمار ایران اعلام کرد؛

اعلام تورم کالاهای صادراتی در بهار

اعلام تورم کالاهای صادراتی در بهار
 بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در فصل بهار ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌­های ریالی در چهار فصل منتهی به فصل بهار ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۲.۴ درصد است.
کد خبر : ۲۸۴۵۴۳
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در فصل بهار ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌­های ریالی در چهار فصل منتهی به فصل بهار ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۲.۴ درصد است که در مقایسه با همین اطلاعات در فصل قبل (۳۰.۵ درصد)، ۸.۱ واحد درصد کاهش داشته است. 

قیمت کالا‌های صادراتی یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر میزان مبادلات خارجی کشور‌ها و نیز یکی از عوامل تعیین کننده رابطه مبادله است و تغییرات آن­ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در طرح شاخص قیمت کالا‌های صادراتی از کلیه کد‌های تعرفه صادراتی کشور سال ۱۴۰۰ (سال پایه) استفاده شده است. اطلاعات مورد استفاده در این طرح از آمار‌های ثبتی گمرک جمهوری اسلامی ایران و طبقه بندی مورد استفاده سیستم طبقه بندی نظام هماهنگ شده توصیف و کدگذاری (HS) است. نتایج حاصل از این طرح در سطح کل کشور و برای ۲۰ گروه اصلی طبقه‌بندی HS قابل انتشار است و به تفکیک دلاری و ریالی محاسبه و منتشر می‌­شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.