بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
آریاساسول مهم‌ترین تولیدکننده پلیمر در منطقه
مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول گفت: مبلغ فروش تیر ماه در این شرکت ۳۵ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشت، همچنین مبلغ فروش چهار ماهه تجمعی ۱۴۰۳ نیز نسبت به دوره‌های مشابه سنوات گذشته رشد چشم‌گیری را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۸۴۵۹۵
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریاساسول اظهار کرد: صنعت پتروشیمی در ایران طی دهه گذشته تحولات بسیاری هم از بعد کمی تولید و هم از منظر ارتقای کیفیت محصولات داشته است.

وی افزود: حرکت به سمت تولید نوآورانه مهمترین رویکرد صنعت پتروشیمی ایران به ویژه در بخش پلیمر‌ها بوده است.

حیدرزاده با بیان اینکه "تولید انواع پلیمر در صنعت پتروشیمی ایران از مرز ۸ میلیون تن عبور کرده"، گفت: نکته مهمی که نویدبخش توسعه زنجیره ارزش در بخش محصولات پلیمری است، پیشی گرفتن مصرف داخلی از میزان صادرات است؛ به‌گونه‌ای که تزریق ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات عمده پلیمری در بخش پایین‌دستی داخل کشور در برابر ۳.۶ میلیون تن صادرات، نشان از فاصله گرفتن از خام فروشی و تمایل صنعت پتروشیمی به صادرات محصولات نهایی است.

وی ادامه داد: در این بین، شرکت پلیمر آریاساسول با تولید سالانه حدود ۲ میلیون تن اتیلن و انواع پلی اتیلن، یکی از سودآورترین و بزرگترین تولیدکنندگان پلیمر ایران بوده که سهم عمده‌ای در تأمین اتیلن و پلی اتیلن در بازار جهانی دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریاساسول در خصوص سبد محصولات این شرکت گفت: سبد محصولات تولیدی شرکت پلیمر آریاساسول شامل یک میلیون و یکصد هزار تن اتیلن، ۳۷۵ هزارتن پلی اتیلن سبک، ۳۷۵ هزار تن پلی اتیلن متوسط و سنگین و ۱۰۰ هزار تن C۳+ در سال است.

وی افزود: پلیمر آریاساسول همواره تلاش کرده تا در عرصه جهانی با نگاه ویژه به مشتریان و شرکای تجاری خود، نگاه برد – برد را در نظر بگیرد تا با تأمین منافع تمامی گروه‌ها، تولید و عرضه به صورت پایدار ادامه داشته باشد؛ لذا به‌منظور دستیابی به اهداف استراتژیک شرکت، چشم‌اندازی مشخص و دقیق طراحی شده تا علاوه بر افزایش کیفیت محصولات، حرکت به سمت بازار‌های جدید، افزایش و ارتقای تولید نیز مدنظر قرار گرفته تا به‌عنوان مهم‌ترین تولیدکننده پلیمر در منطقه، نیاز شرکای تجاری خود را مرتفع سازد.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: درحال حاضر شرکت پلیمر آریاساسول با حضور در بازار‌های مختلف منطقه‌ای و با صادرات بیش از ۷۰ درصد محصولات خود به‌بازار‌های ترکیه، آسیای شرقی، اروپا و بازار CIS و GCC، توانسته است نقش مهمی در عرضه پایدار محصولات خود ایفا کند و توسعه صادرات محصولات به بازار‌های هند و افریقا از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت است.

وی ادامه داد: آریاساسول در سال ۱۴۰۲ رکورد تاریخی تولید و فروش خود را شکست و به تولید یک میلیون و ۹۶۰ هزار و ۹۵۶ تن محصول رسید که ۱۰ درصد بیشتر از تولید سال ۱۴۰۱ و ۳ درصد بیشتر از رکورد پیشین تولید شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریاساسول تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ علی‌رغم کاهش قیمت جهانی محصولات و کاهش میزان تقاضا در بازار، آریاساسول روند ارزآوری خود را حفظ کرد به‌گونه‌ای که تا پایان سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۳۵ میلیون ارز دلار در سامانه نیمه عرضه کردیم.

حیدرزاده استراتژی کلان آریاساسول را تکمیل زنجیره ارزش دانست و گفت: در این زمینه طرح‌های متعددی از جمله احداث واحد پلی‌اتیلن متوسط - سنگین، احداث کوره دهم واحد الفین، احداث واحد جداسازی C۳+ و احداث خط لوله آب دریا تعریف شده تا از این محل بتوانیم هم پایداری تولید و هم افزایش سودآوری شرکت را در سال آتی داشته باشیم.

وی افزود: شرکت آریاساسول در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از ساخت داخل، کمیته خودکفایی و همچنین واحد مهندسی ساخت را تشکیل داد که از آن جمله می‌توان به تولید بیش از ۱۰۰۰ قطعه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اشاره کرد که نمونه بارز آن ساخت رآکتور پروژه جدید پلی‌اتیلن به وزن تقریبی ۴۷۰ تن است.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول درخصوص اهداف سال ۱۴۰۳ گفت: تولید و فروش مستمر و ایمن، راه‌اندازی پروژه کوره دوم، پیش‌راه‌اندازی پروژه پلی‌اتیلن، توسعه محصولات و بازار‌های جدید و تقویت همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه دانش بنیان از برنامه‌های در دست پیگیری برای سال جاری است.

وی ادامه داد: مطابق با اهداف راهبردی تدوین شده برای شرکت در افق ۱۴۰۵، تحقق سودآوری پایدار، افزایش ظرفیت تولید، تولید محصولات جدید، ارتقای قابلیت‌های فروش و بازاریابی، کاهش تلفات پیش‌بینی نشده و تعالی ایمنی، دورنمای شرکت پلیمر آریاساسول را رقم می‌زند

حیدرزاده با بیان اینکه "روند رو به رشد فروش آریاساسول همچنان ادامه دارد"، گفت: طی تیرماه آریاساسول حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال محصول فروخت و در کل طی چهار ماه ابتدایی سال فروش ۱۴۸ هزار میلیارد ریالی را ثبت کرد.

وی افزود: مبلغ فروش چهار ماهه تجمعی ۱۴۰۳ آریا نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۲ رشد ۲۹ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول خاطرنشان کرد: مبلغ فروش تیر ماه در این شرکت ۳۵ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشت، همچنین مبلغ فروش چهار ماهه تجمعی ۱۴۰۳ نیز نسبت به دوره‌های مشابه سنوات گذشته رشد چشم‌گیری را نشان می‌دهد.

تسنیم

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.