بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
مدیرعامل شرکت سیمان فارس نو مطرح کرد؛

افزایش ۲۲۰ درصدی ارزش سهام "سفانو"

افزایش ۲۲۰ درصدی ارزش سهام
ارزش سهام شرکت سیمان فارس نو از ۵۰ میلیارد تومان به ۱۶۰ میلیارد تومان به میزان ۲۲۰ درصد افزایش پیدا کرده که از محل تجدید ارزیابی زمین‌ها و بخش کوچکی نیز از محل سود انباشته بوده است.
کد خبر : ۲۸۴۶۸۵
نویسنده :
زهرا منصور

احمد شریفی، در حاشیه برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سیمان فارس نو در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: ارزش سهام شرکت سیمان فارس نو از ۵۰ میلیارد تومان به ۱۶۰ میلیارد تومان به میزان ۲۲۰ درصد افزایش پیدا کرده که از محل تجدید ارزیابی طبقه زمین و بخش کوچکی نیز از محل سود انباشته بوده است.

وی عنوان کرد: این افزایش سهام از محل تجدید ارزیابی زمین‌ها بوده است، آورده نقدی ندارد و به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت صورت پذیرفته است.

شریفی تصریح کرد: در سال جاری مسئله تأمین برق، مسئله‌ای جدی در کشور بود که صنعت سیمان را نیز مانند سایر صنایع به محدودیت شدید دچار ساخت. تمام تلاش ما این است که بودجه پیش بینی شده را در سال جاری محقق نماییم.

مدیرعامل شرکت سیمان فارس نو گفت: با توجه به اینکه نرخ سیمان در ۴ ماهه ابتدایی سال افزایش قابل توجهی نداشته و از سوی دیگر هزینه‌ها حدود ۴۵ درصد رشد داشته‌اند، تلاش شده تا سود شرکت به اندازه سال گذشته حفظ شود. مسئله اصلی این است که نرخ سیمان در بورس کالا تعیین می‌شود و سیمان در آن محل افزایش نرخ قابل توجهی را دریافت نکرده است.

شریفی یادآور شد: شرکت سیمان فارس نو همیشه تلاش کرده به لحاظ تولید و فروش جزو بهترین‌های صنعت سیمان باشد. این وعده را به سهامداران می‌دهیم که در زمان باقی مانده از سال با رفع محدودیت‌های برق بتوانیم عقب ماندگی تولید و فروش را جبران نماییم.

وی بیان کرد: درخواست شرکت از سازمان صمت و وزارتخانه نیرو این است که توسط همکاری نزدیکتر مسئله تامین برق و در چند ماه آتی مسئله تامین گاز را برای صنعت سیمان مقداری مرتفع سازند تا از این طریق بتوانیم در یک فضای مناسب کار تولید را پیش ببریم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.