بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
بازار خارجی نقطه عطف زر ماکارون نام گرفت /
درآمد عملیاتی حاصل‌شده زر ماکارون از فروش محصولات در مردادماه، نسبت به میانگین درآمدی در ۴ ماه گذشته ۲۲ درصد بالاتر بود.
کد خبر : ۲۸۴۹۳۷
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

شرکت زر ماکارون که با نماد "غزر" در بازار سرمایه به فعالیت می‌پردازد، گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه خود را منتشر کرد. در این گزارش آمده است که این شرکت غذایی در مردادماه سال جاری از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی به درآمد عملیاتی ۵۴۳ میلیارد تومانی دست پیدا کرده است.

این ماکارونی ساز در مدت زمان ۵ ماه نخست سال مالی جاری میزان درآمد تجمیعی که از فروش محصولات شناسایی کرد برابر با ۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان بود. درآمد عملیاتی حاصل‌شده در مردادماه نسبت به میانگین درآمدی در ۴ ماه گذشته ۲۲ درصد بالاتر بود.

بازار خارجی نقطه عطف زر ماکارون نام گرفت+بورس نیوز

همان‌طور که گفته شد شرکت زر ماکارون در مردادماه حضور فعالی را در بازار‌های داخلی و صادراتی به ثبت رساند. پرفروش‌ترین بازار این شرکت مربوط به بازار داخل کشور بود که سهم ۸۷ درصدی از درآمدزایی مردادماه را به خود اختصاص داد. لازم به ذکر است که "غزر" در مردادماه میزان سرمایه ثبتی خود را ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رساند.

زر ماکارون خود را از مسیر نزولی نجات داد

شرکت زر ماکارون در مردادماه میزان درآمدی که از فروش محصولات در کارنامه مالی خود به ثبت رساند در مقایسه با ماه گذشته ۳۷ درصد افزایش درآمد را به همراه داشت. "غزر" پس از ۲ ماه دست و پنجه نرم کردن با ریزش درآمد‌ها این عملکرد را از خود بر جای گذاشت. در ادامه گفتنی است که غزر نسبت به عملکرد دوره مشابه سال گذشته نیز رشد ۲۸ درصدی را از آن خود کرده است.

بازار خارجی نقطه عطف زر ماکارون نام گرفت+بورس نیوز

بیشترین میزان درآمدزایی "غزر" در مردادماه متعلق به محصول «ماکارونی رشته‌ای (داخلی)» با مبلغ ۲۵۳ میلیارد تومان بود و پس از آن نیز در همان بازار داخل کشور محصول ماکارونی فرمی با ۱۳۵ میلیارد تومان در جایگاه درآمدزاترین محصول ایستاد.

بازار خارجی نقطه عطف زر ماکارون نام گرفت+بورس نیوز

عملکردی که "غزر" در حوزه بازار صادراتی تاکنون از خود بر جای گذاشته با نکته مثبتی همراه بوده است. میزان درآمدزایی تجمیعی "غزر" در بازار صادراتی برابر با ۳۱۳ میلیارد تومان بود و این در صورتی است که در مدت مشابه سال گذشته این شرکت ۲۶۱ میلیارد تومان از بازار صادراتی توانسته بود کسب درآمد کند.

ماکارونی رشته‌ای در رتبه اول فروش قرار گرفت

مقدار فروش محصولات زر ماکارون در مردادماه ۱۶ هزار و ۸۵۵ تن اعلام شد که در مقایسه با ماه گذشته ۳۲ درصد افزایش را به ثبت رساند. فروش محصولات "غزر" در بازار داخلی شامل ۱۴ هزار و ۱۹ تن و در بازار صادراتی نیز ۲ هزار و ۸۳۶ تن اطلاع‌رسانی شد. بیشترین نرخ فروش محصولات متعلق به لازانیا با نرخ ۸۸ میلیون تومان در ازای هر تن بود که در مقایسه با ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت.

بازار خارجی نقطه عطف زر ماکارون نام گرفت+بورس نیوز

همان‌طور که بالاتر گفته شد بیشترین درآمدزایی "غزر" مربوط به فروش ماکارونی رشته‌ای بود و در ادامه لازم به ذکر است که این محصول از لحاظ مقداری نیز پرچمدار فروش در مردادماه بود و توانست این عنوان را از حضور در بازار داخلی کسب کند.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.