بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
افزایش سرمایه
مجمع عمومی فوق العاده شرکت جهان فولاد سیرجان با موضوع افزایش سرمایه برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۵۰۹۶
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، علی پورمعصومی، مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان در مجمع فوق العاده این شرکت با محور افزایش سرمایه اظهارکرد: پیشنهاد افزایش سرمایه برای پروژه‌های زیرساختی از ۱۱ هزار میلیارد تومان به ۱۳۵۰۰ میلیارد تومان در ۱۵ مرداد ماه توسط هیات مدیره تصویب و در تاریخ ۲۰ مردادماه به تایید بازرس و حسابرس شرکت رسید. سپس در تاریخ ۷ شهریورمجوز افزایش سرمایه آن از سوی سازمان بورس صادر شد. 

وی در خصوص روند ارزش بازار افزود: از دی ماه ۱۴۰۱ تا امروز، مارکت گپ شرکت تاکنون ۹۹ درصد افزایش داشته است. ارزش بازار شرکت در سال گذشته ۴۵ درصد بوده است. از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۱۷ شهریور ۸ درصد رشد ارزش بازار را ثبت کردیم. 

پورمعصومی ادامه داد: ابتدای فروردین ۱۴۰۳، اگر کسی سهم جهان فولاد سیرجان را خریده باشد، تاکنون به ۵۷ درصد رشد ارزش بازار رسیده در حالی که شاخص فرابورس در این مدت رشد یک درصدی را ثبت کرده است. اگر آن شخص دلار خریده بود، ۱۸ درصد و اگر طلا خریده بود، ۳۷ درصد رشد را محقق کرده بود. این موضوع نشان دهنده این است که سهامداران از "فجهان" حمایت کردند نیز شرکت با عملکردی که داشته درآمد و فروش رو به رشدی را رقم زده است. 

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان با اشاره به میزان افزایش سرمایه بیان کرد: میزان افزایش سرمایه از ۴۸ میلیارد تومان ابتدایی به ۱۳۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. ما افزایش سرمایه مدنظر را برای تکمیل پروژه‌های زیرساخت صرف خواهیم کرد. ۸ پروژه مهم زیرساخت داریم که نیازمند خطوط تولید هستند. طبق محاسبات، ۲۵۰۰ میلیارد تومان مخارج طرح‌های توسعه‌ای خواهد بود. این طرح‌ها در سه، چهارماه آینده به پایان خواهد رسید. 
وی خاطرنشان کرد: اولین پروژه، اسلایس ژی اس است که ۲۰۰ هزار نورماند متر مکعب در ساعت ظرفیت آن است. این پروژه‌ها نیازمند CGS خرید و انتقال هستند که به طور دائم از آن بهره برداری کنیم. 

پورمعصومی گفت: دیگر اینکه تعهدی به شرکت ملی گاز نیز داریم. طرح‌های توسعه مگامدول و سایر طرح‌ها را از شرکت گاز خریداری می‌کنیم. این پروژه نیز تا پایان آذرماه به بهره برداری خواهد رسید. پروژه دیگر، پروژه آبرسانی است. ما دو RO داریم. اجرای این پروژه در حال پیگیری بوده و خرید‌های آن انجام شده است.

مدیرعامل "فجهان" پروژه دیگر، توسعه ترانس برق است و در تابلو‌ها و خطوط داخلی برای تامین برق طرح‌های توسعه‌ای که در حال اجرا هستند اجرا خواهد شد. حدود ۱۲۰۰ متر نوار نقاله با ظرفیت ۱۰۰۰ تن بر ساعت داریم که تزریق خوراک دو خط جدید به صورت مکانیزه انجام می‌شود.


وی در این باره توضیح داد: پروژه دیگر احداث انبارهاست. انبار‌ها برای ادوتیب، انبار‌های مسقف و انبار‌های روباز است. یعنی ۳۰ هزار متر مربع انبار داریم که ۱۰ هزار متر مربع به صورت مسقف و ۲۰ هزار مترمربع به صورت رو باز است. ۲۰۸ میلیارد تومان نیز هزینه احداث این انبار‌ها خواهد شد.

پورمعصومی عنوان کرد: همچنین، خط ریلی داریم. لازم به ذکر است که بگویم، یکی از بزرگترین شانتینگ‌های کشور در منطقه گل گهر است. پشت فنس جهان فولاد خطوط ریلی آمده که درون سایت لازم است خط ریلی را تکمیل کنیم. هم شمش و هم اسفنجی را می‌توانیم از طریق ریلی به فروش برسانیم که این امرباعث کاهش هزینه حمل و نقل خواهد شد. اکثر مشتریان تمایل دارند که خرید خود را به صورت ریلی انجام دهند.

مدیرعامل "فجهان" گفت: موضوع بعدی، خط لوله ارسنجان است. در منطقه گل گهر کارخانه‌هایی مثل جهان فولاد، گهر انرژی، وجود دارند. ما حدود یک میلیون نورماند مترمکعب گاز نیاز داشتیم که خط قبلی جوابگو نبود؛ بنابراین تعهد دادیم که شرکت‌های دیگر ارسنجان را به نتیجه برسانیم. گل گهر به قدرالسهم خود این طرح را اجرا کرد. لازم است هر شرکتی به اندازه خود هزینه را پرداخت کند. باتوجه به سهم ۱۷ درصدی گاز جهان فولاد سیرجان، سهم ما از این خط انتقال ۹۰ کیلومتر خط انتقال گازی است. 

وی همچنین افزود: پروژه تصفیه خانه را داریم که مباحث زیست محیطی را در بر می‌گیرد. ما تعهد دادیم که این تصفیه خانه را اجرا کنیم؛ بنابراین پیمانکار آن انتخاب شده و کار اجرایی آن آغاز شده است.

پورمعصومی با اشاره به عملکرد ۵ ماهه سال جاری ادامه داد: جهان فولاد سیرجان، در ۵ ماهه سال جاری تولیدات رشد ۳۳ درصدی داشته است. با تدابیر هیات مدیره که درخصوص خرید برق تضمینی اندیشیده شد، ۵۰ مگاوات برق تضمینی از گهرانرژی و ۲۵ مگاوات از نیروگاه سمنان، خریداری شد که به دنبال آن افزایش تولید را محقق کردیم. همچنین، در آهن اسفنجی ۳۹ درصد، در میلگرد ۴۲ درصد، در شمش ۱۶ درصد، رشد را به ثبت رساندیم. در حوزه فروش نیز نسبت به ۵ ماهه سال گذشته، حدود ۵۴ درصد رشد را ثبت کردیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.