بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
ایجاد تعادل در بازار نیازمند کدام عوامل است؟

تداوم حاکمیت ابهام در بازار سرمایه با نقاب کاهش عرضه‌ها

تداوم حاکمیت ابهام در بازار سرمایه با نقاب کاهش عرضه‌ها
در حال حاضر ابهامات و مجهولات زیادی در بازار وجود دارد؛ بنابراین کاهش عرضه‌ها در بازار روز جاری را نمی‌توان به عنوان یک سیگنال مثبت در نظر گرفت. ضروری است سازمان بورس تصمیم‌گیری‌های خود را جدی‌تر کند، مداخله دولت در بورس کاهش یابد و در کنار تمام این گزینه‌ها، بازار سرمایه به ورود جریان نقدینگی نیاز دارد تا امید به بورس بازگردد.
کد خبر : ۲۸۶۰۴۸
نویسنده :
زهرا منصور

سعید حسینی پناه، مدیرسرمایه گذاری کارگزاری پویان در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: در موقعیت فعلی هرچند از لحاظ شرایط بنیادی و تکنیتالی شرایط مناسبی را در بازار متصور و ارزندگی خوبی را شاهدیم، اما به دلیل شرایط پینگ پنگی ایجاد شده میان ایران و اسرائیل، کماکان ترس در بازار حاکم است. طی چند روز اخیر نقدینگی بسیاری از بازار خارج شد که نشات گرفته از شرایط ترس بود.

وی افزود: در حال نیز ابهامات و مجهولات زیادی در بازار وجود دارد؛ بنابراین کاهش عرضه‌ها در بازار روز گذشته را نمی‌توان به عنوان یک سیگنال مثبت در نظر گرفت. صورت گرفتن اتفاقات مثبت در بازار نیازمند افزایش ارزش معاملات بیش از ۱۰ همت است و منفی‌های بازار نیز باید خریداران زیادی داشته باشند که این مورد در بازار حاکم نبوده است.

حسینی پناه ادامه داد: همچنین دامنه نوسان نیز در شرایط پینگ پنگی منفی فعلی، همچنان محدود است و از این رو مارکت مقبولیت چندانی ندارد. ایجاد تعادل در بازار نیازمند حذف این محدودیت و کاهش تنش‌های منطقه‌ای است.

وی اشاره کرد: خبر‌های منتشر شده مبنی بر FATF درصورت حذف محدودیت دامنه نوسان می‌توانند در محدوده‌های حمایتی بازار اثرات مثبتی به دنبال داشته باشند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد با تغییر در مدیریت سازمان بورس و انتخاب آقای صیدی، شرایط زیرساختی بازار بهبود یافته است. عملکرد آقای صیدی با توجه به رزومه ایشان نسبت به مدیریت پیشین بهبود یافته و پیش از رخ دادن اتفاقات منفی، ایشان به بازار مسکنی تزریق کرده و از عواقب آن جلوگیری کرده است؛ اما در حال حاضر ضروری است سازمان بورس تصمیم‌گیری‌های خود را جدی‌تر کند، مداخله دولت در بورس کاهش یابد و در کنار تمام این گزینه‌ها، بازار سرمایه به ورود جریان نقدینگی نیاز دارد تا امید به بورس بازگردد.

وی یادآور شد: شاخص کل بورس در شرایط اسفناکی قرار ندارد. در صورتی که محدوده‌های ۲ میلیون واحد شکسته شود و به صف‌های پایین‌تری برسد، می‌توان این شرایط را به عنوان وضعیت بحرانی در نظر گرفت؛ اما در موقعیت فعلی (با این اشراف که می‌دانیم برخی شاخص سازی‌ها انجام شده) علی رغم شرایط منفی و کاهش قیمت برخی سهام بنیادین ارزنده محسوب می‌شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دولت، شریک منفعت طلب سهامداران بازار سرمایه
ضرورت آسیب شناسی مدیریت پیشین سازمان بورس؛

دولت، شریک منفعت طلب سهامداران بازار سرمایه

جناب آقایان طیب نیا و همتی این گوی و این میدان؛ از بانک مرکزی شروع کنید
امروز زمان عمل فرا رسیده و گفتار درمانی دیگر پاسخگو نخواهد بود؛

جناب آقایان طیب نیا و همتی این گوی و این میدان؛ از بانک مرکزی شروع کنید

چه عواملی پس از حذف تنش‌های سیاسی مسیر بورس را تعیین می‌کنند؟
بررسی سه عامل اصلی رکود عمیق در بازار سرمایه؛

چه عواملی پس از حذف تنش‌های سیاسی مسیر بورس را تعیین می‌کنند؟

سیاست انقباضی بانک مرکزی، آتشی زیر خاکستر جنگ
میزان توانایی بازار سرمایه برای صعود پس از حذف ریسک سیستماتیک؟

سیاست انقباضی بانک مرکزی، آتشی زیر خاکستر جنگ

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.