بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
کسب سود ۸۴۵ میلیاردتومانی
مدیر عامل شرکت بهساز کاشانه تهران گفت:با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در دوره فوق الذکر موفق شد ضمن کسب حدود ۸۴۵ میلیارد تومان سود خالص، ۱۱۰ درصد برنامه دوره خویش را محقق کند که نشان دهنده توانایی شرکت در پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده است.
کد خبر : ۲۸۶۱۷۴
نویسنده :
مینا علیزاده

قربانی نیا، مدیر عامل شرکت بهساز کاشانه تهران در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص عملکرد شرکت اظهار کرد: شرکت بهساز کاشانه تهران با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در دوره فوق الذکر موفق شد ضمن کسب حدود ۸۴۵ میلیارد تومان سود خالص، ۱۱۰ درصد برنامه دوره خویش را محقق کند که نشان دهنده توانایی شرکت در پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده است.

وی در خصوص حفظ روند رو به رشد سودآوری "ثبهساز" با اشاره به تعداد املاک و زمین‌های در اختیار شرکت بیان کرد: شرکت بهساز در ۷ استان تهران، مازندران، گیلان، اردبیل، همدان، البرز و گلستان زمین‌های به متراژ بیش از یک میلیون متر مربع در اختیار داشته که نوید آینده‌ای روشن به سهامداران می‌دهد. 

قربانی نیا درباره پروژه‌های اجرائی شرکت افزود: فرایند ساخت پروژه‌ها در شرکت به دو دسته کلی تقسیم می‌شود، دسته اول پروژه‌های مشارکتی که توسط شرکای توانمند که صلاحیت مالی و فنی آن‌ها توسط شرکت احراز گردیده در حال اجرا بوده و دسته دوم پروژ‌هایی که شرکت به طور مستقیم عملیات اجرائی و ساخت را انجام می‌دهد. پروژه‌های اجرایی شرکت که تکمیل به موقع و فروش آن‌ها منجر به حفظ روند رو به رشد سودآوری شرکت خواهد شد، مشتمل بر ۱۶ پروژه و در ۴ استان تهران، البرز، مازندران و اردبیل با زیربنای کل حدود ۱۴۰ هزار متر مربع است. از بین ۱۶ پروژه فعال و اجرایی شرکت، تعداد ۱۰ پروژه توسط شرکا و تعداد ۶ پروژه به طور مستقیم توسط شرکت در حال ساخت هستند. همچنین در سال جاری توانستیم با نظارت دقیق بر پروژه‌های مشارکتی شاهد کاهش انحراف پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نسبت به سال گذشته باشیم که این موضوع در تکمیل به موقع پروژه‌ها و تحقق بودجه فروش شرکت نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بهساز کاشانه تهران در در ادامه بیان کرد: شرکت به دنبال حداکثرکردن منافع برای سهامداران عزیز بوده و دراین خصوص سعی در انتخاب املاک مستعد جهت ساخت و همچنین متنوع کردن سبد پروژه‌ها جهت حفظ قابلیت فروش و تامین جریان نقدینگی پایدار جهت شرکت کرده است. 

وی با اشاره به روش‌های تامین مالی جهت اجرای پروژه‌های "ثبهساز" و سرمایه گذاری‌های جدید خاطرنشان کرد: فروش پروژه‌هایی که به بهره برداری و نقطه فروش رسیده از اصلی‌ترین منابع ورودی سرمایه گذاری‌های جدید بوده و در کنار آن استفاده از تسهیلات بانکی و همچنین تامین نقدینگی با استفاده از قابلیت‌های بازار سرمایه از طریق انتشاراوراق نیز در دستور کار شرکت قرار داشته است. 

قربانی نیا درخصوص شرایط صنعت املاک و مستغلات در بازار سرمایه توضیح داد: مطابق مطالعات طرح جامع مسکن، سالانه به حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم و از طرفی مطابق گزارش مرکز آمار ایران، در فاصله سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۲ بطور متوسط سالانه برای حدود ۴۱۰ هزار واحد مسکونی پروانه صادر شده و با فرض تبدیل ۷۵ درصد پروانه‌های صادره به واحد‌های آماده عرضه، می‌توان گفت تعداد واحد‌های عرضه شده شهری در کل کشور بطور متوسط کمتر از ۳۱۰ هزار واحد در سال بوده است، بنابراین پیش بینی می‌گردد حتی با فرض تحقق برنامه‌های دولت در راستای عرضه سالانه یک میلیون واحد مسکونی، بازار در آینده با کمبود عرضه مواجه گردد که نشان دهنده مطلوب بودن افق سرمایه گذاری بازار مسکن خواهد بود. در این راستا، ساخت واحد‌های مسکونی در اولویت برنامه‌های شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت بهساز کاشانه تهران بیان کرد: در سال جاری موفق شدیم پس از اخذ مجوزات مورد نیاز، عملیات اجرایی ۷ پروژه به متراژ حدود ۲۳ هزار مترمربع را آغاز نماییم و در ادامه سال نیز با برنامه ریزی‌های انجام شده امید داریم بتوانیم حدود ۶۰.۰۰۰متر مربع دیگر را نیز اجرایی نماییم.

وی با اشاره به دو پروژه شاخص شرکت گفت: موانع شروع عملیات اجرایی در پروژه موسوم به شاهین شمالی با زیربنای حدود ۳۱ هزار مترمربع پس از چندین سال توقف رفع گردیده و امید داریم بتوانیم ظرف مدت کوتاهی عملیات اجرایی این پروژه را مجددا آغاز نماییم. همچنین از دیگر پروژه‌های شاخص شرکت می‌توان به پروژه موسوم به مروارید در بزرگراه کردستان تهران با زیربنای بیش از ۵۰ هزار متر مربع اشاره کرد که با توجه به پرداخت حدود ۷۰۰ میلیارد تومان جهت عوارض این پروژه، مراحل نهایی صدور پروانه و شروع عملیات اجرائی در حال پیگیری است. بی شک قرار گرفتن دو پروژه بزرگ فوق الذکر در لیست پروژه‌های اجرایی شرکت می‌تواند در آینده شرکت و سهامداران محترم نقش کلیدی ایفا نماید. 

قربانی نیا ادامه داد: در سال جاری بابت سود عملکرد منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۰۳، مطابق موارد مصوب در مجمع شرکت حدود ۱۸۰ میلیارد تومان سود سهام را در موعد مقرر به سهامداران محترم پرداخت کردیم و در راستای حمایت از سهام شرکت بررسی جامعی در خصوص انتشار سهام خزانه انجام گردیده که پس از طرح در هیات مدیره و تصمیم گیری به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

وی درخصوص عملکرد شرکت از منظر سود دهی در سال‌های گذشته بیان کرد: که همواره تلاش کرده ایم تا در بین شرکت‌های همگروه بیشترین سود را برای سهامداران عزیز در نظر بگیریم و کسب رتبه اول DPS در صنایع همگروه موید این تلاش‌ها می‌باشد. 

مدیرعامل "ثبهساز" گفت: با عنایت به توضیحاتی ارائه شده و نظر به قابلیت‌ها و توانمندی‌های شرکت، افق روشنی برای عملکرد شرکت و همچنین برای سهامداران عزیز می‌بینیم و این نوید را می‌دهیم که بهترین عملکرد و بیشترین منافع را برای سهامداران داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.