بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کدام کشور‌ها بیشترین خروجی را در کمترین زمان دارند؟
در این گزارش به بهره‌وری نیروی کار و تولید ناخالص داخلی کشور‌ها به ازای هر ساعت پرداخته شده است. در این بین ۹ کشور اول به از کشور‌های اتحادیه اروپا می‌باشند که گفتنی است سنگاپور موردی استثنایی محسوب می‌شود.
کد خبر : ۲۸۶۳۸۵
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل ازvisualcapitalist؛  در نمودار زیر کشور‌ها را بر اساس تولید ناخالص داخلی (GDP) به ازای هر ساعت کار، یا بهره‌وری نیروی کار رتبه‌بندی شده‌اند. این گزارش بر اساس داده‌های (سازمان بین‌المللی کار) تا سال ۲۰۲۳ جمع‌آوری شده است.

کدام کشور‌ها بیشترین خروجی را در کمترین زمان دارند؟

بهره‌وری نیروی کار مقدار خروجی (GDP) تولید شده به ازای هر واحد ساعات کاری در یک دوره زمانی خاص را اندازه‌گیری می‌کند.

این معیار با استفاده از دلار بین‌المللی محاسبه می‌شود، که یک ارز فرضی است و برای مقایسه قدرت خرید کشور‌های مختلف با تنظیم برای تفاوت‌های قیمتی استفاده می‌شود.

این معیار به ارزیابی GDP نسبت به ورودی نیروی کار کمک می‌کند و بینش‌هایی درباره کارآیی سرمایه انسانی و کیفیت تولید ارائه می‌دهد. در بلندمدت، افزایش بهره‌وری کلید رشد اقتصادی است.

کشور‌های با بیشترین کارایی نیروی کار

کارگران در لوکزامبورگ تقریباً سه برابر کارگران قطر بهره‌ورتر هستند، به دلیل بخش خدمات مالی قوی این کشور که با تعداد نسبتاً کمتری از افراد خروجی قابل توجهی تولید می‌کند.

کشورهای اروپایی لیست زیر را تصاحب کرده اند! 

اروپایی‌ها با ساعات کاری کمتری نسبت به کارگران آمریکایی به سطح خروجی مشابه به ازای هر نفر می‌رسند. بسیاری از کشور‌های ثروتمند اروپایی جمعیت کمتری دارند و کارگران در صنایع با ارزش افزوده بالا (مانند خدمات مالی یا انرژی) متمرکز هستند که به نرخ بالاتر تولید به ازای هر نفر کمک می‌کند.

کدام کشور‌ها بیشترین خروجی را در کمترین زمان دارند؟

علاوه بر این، اتحادیه اروپا همچنین حفاظت‌های قوی از کارگران را اجرا می‌کند و از بیشترین روز‌های تعطیلی اجباری با حقوق در جهان برخوردار است که ممکن است به تعادل بهتر بین کار و زندگی و افزایش بهره‌وری کمک کند.

با این حال، نحوه تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌تواند این رتبه‌بندی‌ها را تغییر دهد. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۲، یک ساعت کاری در آلمان ۱درصد بهره‌ورتر از یک ساعت کاری در ایالات متحده بود، اما یک کارمند آلمانی در طول سال ۲۰درصد کمتر از یک کارمند آمریکایی تولید کرد.

 

پاسیان مطلب 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سه انتصاب جدید در وزارت کشاورزی
طی احکام جداگانه انجام شد؛

سه انتصاب جدید در وزارت کشاورزی

آینده‌ای با مازاد عرضه؟
چشم‌انداز تقاضای نفت در ۲۰۲۴؛

آینده‌ای با مازاد عرضه؟

یارانه نقدی مهرماه واریز شد
از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها؛

یارانه نقدی مهرماه واریز شد

حق العمل جایگاه های سوخت افزایش یافت
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور:

حق العمل جایگاه های سوخت افزایش یافت

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.