بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
چشم انداز مثبت بازار فولاد آسیا
در سه ماهه چهارم سال جاری ممکن است قیمت فلزات آهنی و قراضه در آسیا افزایش یابد که این مساله ممکن است ناشی از انگیزه های اقتصادی پکن، افزایش تقاضا و اختلال در عرضه قراضه باشد.
کد خبر : ۲۸۶۴۶۷
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس‌نیوز، روند مثبت بازار فولاد ممکن است به دلیل افت تقاضا در برخی کشورهای منطقه دچار محدودیت‌هایی شود. همچنین، شرایط بازار تحت تأثیر کاهش فشار صادرات فلزات چین قرار دارد. از اواخر سپتامبر و با اعلام تدابیر بانک مرکزی چین برای حمایت از بازار املاک و مستغلات، بازار داخلی فولاد این کشور شاهد افزایش قیمت‌ها بوده است. این افزایش قیمت‌ها به نفع تولیدکنندگان خارجی تمام شده و حاشیه سود آن‌ها را بهبود بخشیده، زیرا فشار ناشی از محصولات ارزان چین کاهش یافته است.

در ماه اکتبر، پکن برنامه‌های بیشتری برای تحریک اقتصاد اعلام کرده است. فعالان بازار بر این باورند که این اقدام می‌تواند موجب افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و بهبود تمایل به خرید در دوره ذخیره‌سازی مجدد تا پایان سال گردد. سازندگان فولاد در ویتنام نیز امیدوارند که بازار داخلی فولاد در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر تقویت شود. سه فصل گذشته با تقاضای پایین و رقابت فزاینده‌ای از جانب چین مواجه بود، اما قیمت‌ها از اواخر سپتامبر بهبود یافته‌اند.

انتظار می‌رود که با کاهش فشار ناشی از محصولات چینی،قیمت‌های ورق گرم و فولاد ساختمانی در سه ماهه چهارم سال، روند مثبتی داشته باشند. ولی کره جنوبی و تایوان ممکن است نتوانند در ماه‌های اکتبر تا دسامبر اقداماتی کافی برای حفظ خوش‌بینی موجود انجام دهند.

همچنین، انجمن جهانی فولاد پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت خود را برای تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴ کاهش داده است. برآوردها حاکی از آن است که تولید جهانی ۰.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ کاهش یافته و به ۱.۷۵ میلیارد تن خواهد رسید. با این حال، برای سال ۲۰۲۵، انتظارات نشان می‌دهد که تقاضای جهانی فولاد پس از سه سال کاهش، به ۱.۷۷ میلیارد تن با رشد سالانه ۱.۲ درصد خواهد رسید.

 

 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.