یارانه خودروهای برقی به خودروسازان پرداخت نشد/ ریرا؛ ایمن ترین خودروی ایرانی
به گزارش بورس نیوز، علیمردان عظیمی در مراسم تحویل اولین سری خودروی کراس اور ری را به مشتریان اظهار داشت: صنعت خودرو نیازمند یک ساختار منسجم و برنامه آینده نگر و هدفمند است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودروی کشور بین ۶۰ تا ۷۰ خودروسازی دارای مجوز تقسیم شده است، افزود: بسیاری از این شرکتها فقط ارزبری برای شرکت دارند و فقط خودروی مونتاژی عرضه میکنند در حالی که در شرایط تحریم نمیتوانند خودرو تولید کنند. درخواست ما این است که برنامه هدفمندی برای صنعت خودرو کشور وجود داشته باشد.
عظیمی در ادامه با انتقاد از عدم اجرای مصوبه شورای اقتصاد برای پرداخت یارانه ۱۰ هزار دلاری بابت تولید خودروی برقی به خودروسازان، گفت: حتی یک دلار هم پرداخت نشده در حالی که مصوبات ارزشمند باید اجرایی شوند و ارز در اختیار خودروسازان قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به ارزبری ۴ هزار و ۵۰۰ دلاری ری را گفت: اگر سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه از این محصول تولید کنیم طی ۵ سال در مقایسه با خودرویی که ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار ارزبری دارد، صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل ایران خودرو افزایش تولید خودرو را عاملی برای کاهش قیمت تمام شده عنوان کرد و گفت: خودروی ری را اولین کراس اور ایرانی محسوب میشود که به لحاظ ایمنی، خودروی داخلی ایمنتر از این خودرو نداریم.
پایان مطلب