بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵

ایران اکسپو: فرصتی بی‌نظیر برای نمایش قابلیت‌های صادراتی کشور

ایران اکسپو: فرصتی بی‌نظیر برای نمایش قابلیت‌های صادراتی کشور
نایب‌رئیس اتاق ایران معتقد است آنچه موجب جایگاه خاص نمایشگاه‌ها در فرآیند تجارت و سرمایه‌گذاری می‌شود، بهره‌مندی از روش‌های جدید، فناوری‌های نو و خلاقیت برای معرفی گسترده و واقعی از توانمندی‌های کشور است.
کد خبر : ۲۹۲۲۹۳
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس‌نیوز، نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ به عنوان فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی ایران محسوب می‌شود. در این راستا، نایب‌رئیس اتاق ایران بر این باور است که اهمیت این نمایشگاه به واسطه وضعیت اقتصادی کنونی ایران و نیاز به معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری کشور، دوچندان شده است.

پیام باقری، نایب‌رئیس اتاق ایران اظهار داشت: یکی از روش‌های موثر و مهم در تقویت تجارت و سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف، بهره‌گیری از نمایشگاه‌های بین‌المللی است که به طور مرتب در نقاط مختلف جهان برپا می‌شوند. بنابراین، برگزاری نمایشگاهی مشابه ایران اکسپو و مشارکت جدی اتاق ایران در آن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

او ادامه داد: برای هیات‌رئیسه اتاق ایران، مشارکت سازمان یافته و هدفمند بخش خصوصی در ایران اکسپو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید تمام تلاش خود را به کار بریم تا این مشارکت به نتایج مثبتی منجر شود و از این طریق، ظرفیت‌های صادراتی ایران را معرفی کرده و بازارهای هدف خود را گسترش دهیم. در حال حاضر، بازارهای صادراتی ایران بسیار محدود شده و این نمایشگاه می‌تواند به فعالان اقتصادی کشور در کشف بازارهای جدید کمک کند.

باقری همچنین تأکید کرد که علاوه بر برنامه‌ریزی و مشارکت هدفمند، ارزیابی نتایج و دستاوردها پس از هر دوره برگزاری نمایشگاه، از دیگر الزامات مهم این فرآیند به شمار می‌رود. برگزاری یک نمایشگاه با تمام چالش‌ها و هماهنگی‌های لازم یک بخش از داستان تجارت و سرمایه‌گذاری است و ارزیابی نقاط قوت و ضعف آن بخش دیگر آن است. یک نمایشگاه بین‌المللی زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که به طور مداوم برگزار شود و این تداوم بستگی به ارزیابی عملکرد، بررسی مشکلات و تقویت نقاط قوت دارد.

او به مشارکت‌کنندگان نمایشگاه ایران اکسپو توصیه کرد: برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده، هر مشارکت‌کننده باید با یک برنامه مشخص و متمرکز وارد شود. شناسایی کشورهای هدف، معرفی ظرفیت‌ها به شیوه‌ای نوآورانه و طراحی مدل کسب‌وکار بر اساس استانداردهای بین‌المللی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

باقری خاطرنشان کرد: جذب شرکای تجاری جدید و سرمایه‌گذاران نیازمند تبادل اطلاعات و تشریح استراتژی‌های توسعه کسب‌وکار است. این امر تنها زمانی محقق می‌شود که فعالان اقتصادی از طریق هیات‌های تجاری مختلف تعامل داشته باشند و یکی از راه‌های دعوت از این هیات‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی باکیفیت و تخصصی است.

هفتمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) ۲۰۲۵ قرار است از تاریخ ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با هدف تسهیل تبادل اطلاعات تجاری، افزایش مبادلات اقتصادی و معرفی آخرین دستاوردهای تولیدی شرکت‌های ایرانی برگزار شود. 

محورهای این نمایشگاه شامل ۷ گروه صنعتی است: صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی و خدمات.

 

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: