بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
طی نشست خبری مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار عنوان شد:

برند سازی و تسهیل تأمین مالی شرکت ها در بورس

طی روز جاری نشست خبری مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار با حضور مدیران ارشد این شرکت و نیز جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد و حسن قالیباف اصل آخرین اهداف و برنامه های خود را مطرح کرد.
کد خبر : ۷۸۶۶۴
طی روز جاری نشست خبری مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار با حضور مدیران ارشد این شرکت و نیز جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد و حسن قالیباف اصل آخرین اهداف و برنامه های خود را مطرح کرد.

براساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران محورهای اصلی سخنان خود را در سه الویت اصلی بیان کرد و اظهار داشت: بیان آخرین وضعیت بازار اوراق بهادار، اهداف کلان و آخرین مصوبات بورس و برنامه های در نظر گرفته شده برای سال جاری محورهای اصلی نشست امروز هستند.

در بخش اول باید گفت در حال حاضر ارزش بازار سهام 130 هزار میلیارد تومان است که نسبت به ابتدای سال جاری 15 درصد رشد یافته و در همین دوره شاخص کل نیز با رشد 12 درصدی به 28 هزار و 966 واحد رسیده است.

وی افزود: کل معاملات بر خط در سال جاری که با حجم آن در سال گذشته قابل مقایسه نیست، با رشد چشمگیری به 9 هزار میلیارد تومان بالغ گردیده است.

آخرین سود پیش بینی شرکت های بورسی نیز به 23 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده که با رشد 15 درصدی نسبت به سال گذشته همراه شده است.

وی به پذیرش دو شرکت پالایش نفت بندرعباس و نیز بیمه ملت در سال جاری اشاره کرد و اذعان داشت: در آینده ای نزدیک عرضه سهام شرکت سیمان آبیک نیز که در بورس پذیرش شده، اجرایی خواهد شد.

قالیباف اصل از بررسی مدارک هلدینگ خلیج فارس در هیأت پذیرش سخن گفت و تصریح کرد: در اوایل سال جاری اقدامات اولیه برای ورود هلدینگ خلیج فارس به بورس انجام شده و در حال حاضر منتظر ثبت افزایش سرمایه برای بررسی شرایط پذیرش آن در بورس هستیم.

مدیر عامل شرکت بورس از انتقال 20 شرکت بورسی به فرابورس خبر داد و گفت: این شرکت ها به دلیل از دست دادن شرایط حضور در این بازار به تابلوی فرابورس منتقل شده اند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری خوارزمی از فرابورس به بورس نقل مکان کرده و با توجه به پذیرش و درج نماد آن، طی یکشنبه هفته آینده نماد "خارزم" در بورس حضور خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: افزون بر انجام معاملات اوراق مشارکت شهرداری شیراز و سایپا کاشان، برگزاری دو میز صنعت برای سیمان و خودرو در سال جاری نیز از دیگر برنامه های اجرا شده بوده تا مشکلات مربوط به این دو صنعت برای یافتن راهکارهای مورد نیاز به مدیران بازار سرمایه منتقل شود.

قالیباف اصل در بیان اهداف کلان شرکت در سال 91 به هفت الویت اصلی اشاره کرد و افزود: ارتقای سهم بازار سرمایه در تأمین مالی سرمایه های مبدل اقتصادی، بکارگیری مقررات لازم برای حفظ سلامت بازار و رعایت حقوق سهامداران، گسترش بازار و دسترسی آسان، توسعه دانش مالی، رعایت اصل پاسخگویی و شفافیت در بازار، توسعه مستمر دارایی های فیزیکی، سرمایه انسانی و خلق ارزش برای سهامداران هدف های اصلی شرکت بورس برای سال جاری است.

این مقام مسئول در بیان برنامه های آتی شرکت بورس اظهار داشت: بازاریابی منسجم و شناسایی ناشرانی که توانایی پذیرش در بورس را دارند، توسعه ابراز های بدهی و انتشار اوراق مشارکت جدید با امتیاز و اختیارهای ویژه جزو برنامه های آتی و اهداف کلان بورس است.

قالیباف اصل بحث برندسازی در بورس و سهولت در تأمین مالی تسهیلات اعطایی به شرکت ها در راستای بسته سیاستی بانک مرکزی اشاره کرد و یادآور شد: در راستای تسهیل تأمین مالی شرکت ها در بورس و فرابورس با بانک ها در حال مذاکره و امضای تفاهم نامه هایی هستیم تا با دستیابی به یک جمع بندی مناسب، تا پایان سال جاری نتیجه مطلوب در این خصوص محقق شود.

وی در خصوص ابزارهای جدید و مطالعات صورت گرفته در رابطه با آنها تصریح کرد: به دنبال بحث توسعه و تکمیل نرم افزار قراردادهای آتی و نیز اوراق اختیار فروش تبعی سهام و امکان سنجی و مطالعه معاملات سلف سهام در بورس از دیگر اقداماتی است که برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

در همین رابطه در سازمان بورس اوراق بهادار و کمیته فقهی نیز موافقت اصولی برای معاملات سلف سهام صادر شده که باید دستورالعمل لازم برای این معاملات به تصویب این کمیته برسد.

وی در پایان در رابطه با روند ساخت و ساز ساختمان جدید شرکت بورس اظهار داشت: مراحل مقدماتی برای دریافت سند زمین و نیز گود برداری آن انجام شده و با انتخاب مشاور و مدیر طرح، به دنبال پیمانکار و مجری طرح هستیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.