بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴

پوشش دو خانوم در برنامه ی زنده ی تلویزیون+ عکس

پخش زنده مصاحبه با دو زن یک خانواده که به خاطر پوشش نامرسوم آنها که حتی چشم هایشان به خاطر حجاب سخت آنها دیده نمی شد، به سرعت در شبکه های اجتماعی جلب توجه کرد.
کد خبر : ۱۳۴۵۲۱
به گزارش پارسینه به نقل از انصاف نیوز، در برنامه این هفته «زنده باد زندگی» با اجرای محمدجعفر خسروی که هدف این قسمت آن «ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی» عنوان شده بود، خانواده یک روحانی به نام محمد صادقی 43 ساله، شامل همسر، دختر و دامادش و نیز دو پسر کودک و یک نوه اش حضور داشتند. 

 
 
زهرا، یکی از دختر خانواده در 12 سالگی عقد کرده و در 14 سالگی ازدواج کرده و 16 سالگی صاحب فرزند شده است. داماد خانواده نیز طلبه است و در بخشی از این برنامه شرکت کرد. 
 
پوشش کامل سیاه رنگ همسر آقای صادقی و دخترش زهرا در این برنامه زنده تلویزیونی، بسیار جلب توجه کرد؛ حجاب مادر به گونه ای بود که چشم ها به سختی دیده می شد و نوک انگشت ها نیز پیدا بود. اما دختر او که دستکش سیاه در دست داشت، حتی چشمانش هم دیده نمیشد. 

 
 
یکی از پرسش های مجری از صادقی، درباره تماشای تلویزیون در خانه بود که صادقی گفت تلویزیون نمی بینند، اما به جای آن از اینترنت استفاده می کنند. 
 
سه تصویری که از این برنامه مشاهده می شود نشان می دهد این برنامه به صورت سیاه و سفید پخش شد؛ این در حالی است که برنامه های قبل و بعد از آن به صورت رنگی از شبکه ی دو پخش شده است. 


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
حالا از کجا معلوم این دوتا خانوم باشند ؟؟؟
مشتاق
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
یاد ایرج میرزا با شعرش در مورد حجاب بخیر
کاربر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
خسته نباشن...
سورن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
امان از افراط و تفریط که هردو برای اسلام خطرناکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
با اینکه مخالف حجابم ولی این مورد کاملا درست بوده. حجاب اسلامی همینه. نه این که بیان با هفت قلم آرایش و انواع کیف و کفش و انواع عشوه گری + چادر جلوی دوربین.

مگه میشه شلوار کردی رو با کت پوشید؟ حجاب میخوای باید به عربستان نگاه کنی

مشکل اینجاست که یه عده تو ایران و صدا و سیما میخوان همه ار توبره بخورن هم از آخور. هم بگن حجاب داریم و پولش رو بگیرن هم دنبال عشوه باشن
علی
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
اگر شما مخالف حجابی پس چطور میتونین راجع به حجاب اظهار نظر کنین . حجاب عبارت است از پوشش ساده برای پوشاندن اندامهای تحریک کننده با نیت خداپسندانه نه عوام فریبی .
namo
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
مگر میشود هم مخالف بود و هم تائید کرد ؟ یه سری به خودت بزن!
ناشناس
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
حجاب یعنی همه اعضا بدن پوشیده باشن بجز ، قرص صروت و دست ها تا مچ و پاها تا مچ . این حجاب که این دو عزیز دارن حجاب سلیقه ای و اسلام نمیگه باید اینجوری باشید
سعید
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
تو از کجا می دونی برای عوام فریبی بوده که داری تهمت می زنی؟
مسخره ترین چیز تو این مملکت اینه که همه چی رو سیاسی می کنن و سیاسی تحلیل می کنن. شما که ادعای آزادی بیان و عقیده می کنی که دیگه باید به پوشش دیگران حداقل احترام بذاری!
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
فرهنگسازی توسط صداو سیما . کاش رفتار اقایون هم مثل فرهنگسازیشون بود . همه اسلام در همین حجاب خانومها خلاصه میشود ؟ اگر همین خانومها به جای حجاب کمی به تربیت صحیح فرزندان خود برسند جامعه عاری از بی بندوباری میشود
یک ایرانی عاشق ایران
Netherlands
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
چه خبره بیخیال بشید بزارید هر کسی هر طرز تفکری داره تا زمانی که به اطرافیان و جامعه آسیب نمیزنه ادامه بده.یکی دوست داره اینجوری بپوشه حالا خدایی تیپ بعضی از زنهای دیگه که تو خیابون میبینیم مورد نداره که همه سایتها گیر دادن به تیپ این ۲ زن بیچاره.والا من تیپ بعضی زنهارو تو خیابون میبینم از غیرت بابا و یا شوهرشون حالم به هم میخوره.تازه اگر هم مشکلی باشه اون زنهای تیپ کرده خیابونی مشکل سازن برای جامعه که مردهارو روز به روز چشم چرونتر میکنن و آسیب اصلیرو باباها و شوهرهای این زن خوشتیپها به جامعه میزنن.
namo
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
صدا سیماست دیگه !
مهدی نیک روش
Kazakhstan
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
اینا را می گند کاسه ی از آش داغ تر خداوند می فرماید گردی صورت ودستها تا مچ مشکلی وگناهی نیست .
ناشناس
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
خداوند دقیقا کجا چنین حرفی زده؟؟!!
خوش نویس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۹
شوهرش بهش گفته : اگه یه بار دیگه دماغت دیده بشه طلاقت میدم !!!
ناشناس
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
خوش نویس نظرت عالی بود !!!!
313
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
خجالت نمی کشین کلمه ای که حتی خدا هم دوس نداره رو به زبون میارین؟
ناشناس
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
313
خجالت؟ آمار طلاق رو نمیدونیا؟ از برج عاج بیا پایین برادر.
عباسي
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
برادر عزيز طلاق نعمت خداست كه انسان را از دست بعضي انسانهاي ديو صفت خلاص مي كند بنا براين خوب و لازم است
313
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
ناشناس حرف من چه ربطی به آمار ط... و این بحث ها داره امسال شما که کم نیستن انقدر درگیر اعداد و ارقام شده اند که نمیدونن چیکار کنن شما اگر دلت به حال این اعداد میسوزه یه کاری بکن یه پیشنهادی بده یه حرفی بزن به درد بخور باشه به خدا استقبال میکنیم
به جای اینکه حجاب و ... رو مسخره کنین برسی کنین چی برسمون امده که این قدر امارش رفته بالا این متن رو دقت کنین
و البته این جملات از کسی که مرید فرقه ای استعمار ساخته است، بعید نیست؛ چرا که وزارت مستعمرات انگلیس به یکی از جاسوسان خود در کشورهای اسلامی می‌گوید: «در مسأله بی حجابی زنان باید کوشش فوق العاده به عمل آوریم تا زنان مسلمان به بی حجابی و رها کردن چادر، مشتاق شوند. .. . پس از آن که حجاب زن با تبلیغات وسیعی از میان رفت، وظیفه مأموران ماست که جوانان را به عشق بازی و روابط جنسی نامشروع با زنان تشویق کنند و به این وسیله فساد را در جوامع اسلامی گسترش دهند.»
خاطرات مستر همفر، جاسوس انگلیس در ممالک اسلامی، ترجمه دکتر محسن مؤیدی، انتشارات امیر کبیر، ص 84.
اگه به ترجمعه اعتماد ندارین برین اصل کتاب رو بخونین.
یکی از مشکلاتی که باعث همین ط... شده همین بحث بدحجابی و کم پوششی خانوم هاس این موضوعی هست که بسیاری از روانشناسان و تحلیل گران گفته اند
کتاب "بازگشت به عفاف"(A RETURN TO MODESTY )نوشته وندی شلیت
اینم بخونین بعد مسخره کنین اخه تا کی میخواین همه چی رو به سخره بگیرین!
دوست 313
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
علامه بزرگوار جناب 313
استاد امسال اشتباهه. باید بگید امثال شما. استاد فرهیخته در کنار مطالعاتتون وقت بگذارید دوره دبستان رو یه مروری بکنید بد نیست. ممنون از زحماتی که بابت روشن کردن ملت متحمل میشید.
خوش نویس
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
جناب 313 مشکل افرادی مثه شما اینه که فکر میکنید نماینده همه مردمید ؛ من یک متن گذاشتم گرچه نظرم این بود که هم حرفم رو زده باشم و هم لبخندی بر لب دوستان بیارم اما 6 برابر رای مثبت اوردم اما یه نگاه به مثبتهای نظرات خودتون هم بیندازید ؛ تاکی میخواید به زور شلاق نظرات اشتباه خودتون رو به جامعه اعمال کنید ؟؟؟
313
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
جناب خوش نویس من شلاق ندارم
با مسخره کردن چند انسان لخند اوردن بر لب مردم عین گناه هست و حق الناس به گردن ادم میاره حکم شرعیش هم بخون اگه رساله دم دستت هست هر حکمی بود عمل کن.
معیار حرف درست یا غلط بودن هست نه مثبت و منفی زمانی که پیامبر اسلام اورد و تبلیغ را شروع کرد خیلی ها با اسلام مخالف بودن آیا به نظر شما اسلام حق بود یا نه ؟!
من برای مثبت یا منفی مطلب ننوشتم فقط حقیقت را نوشتم اگر در سندی از اسلام اوردین که گفته های من غیر از چیزی هست که در اسلام گفته شده اون وقت حق با شماست و به جاست که معذرت خواهی بکنم
من کی باشم که زور داشته باشم اگر مسلمان هستی اگر نماز میخونی اگر اعتقاد داری و... خیلی راحت میتونی راه درست و غلط را تشخیص بدی نیازی به زور نیست من نه شلاق دارم نه زور عین شما که نظرت رو گفتی منم گفتم و به جای این جبهه گیری ها دنبال یاری میگردم که یه راهکار نشون بده امام زمان 313 یار کم داره و منتظر تا یارانش دور هم جمع بشوند چرا تلاش نکنیم ؟ اگه نتونستیم هم حداقل تلاش خودمونو کردیم البته اینم زوری نیست ها کسی برداشت بد نکنه
از تمامی کسانی که از نوشته من برداشت بد کردن بابت برداشت بدشان معذرت میخوام شاید من خوب ننوشتم پس به اندازه خودم معذرت میخوام فقط یه کلمه را هیچ وقت فراموش نکنیم کلمه حق !
درمقابل حق صف نبندیم
یا حق
2014
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
313 عزیز
شما فکر میکنی بر حق هستی شاید دیگران اینطور فکر نکنن.
گفتی من زوری ندارم و نیازی به زور نیست. ولی به نظر میرسه شما هم اگر زور داشته باشی بدت نیاد ازش استفاده کنی نه؟
خوش نویس
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
جناب 313 عزیز تناقض گویی در حرفهای شما انسان را به حیرت وامیدارد مثلا زمانی که مردم در خیابان می آیند برای راهپیمایی یا حماسه می آفرینند در پای صندوق های رای آن زمان مرتب تکیه میکنید بر مثبت مثبت و تعداد مردم ؛ اما وقتی در اینجا میبینید رای های منفی در برابر نظرات شما کولاک میکند داستان پیامبر را بیان میکنید که همه با او مخالف بودند و اصلا رای مثبتی نداشت ؛ شنیدید قدیمیها میگفتند قربون بشم خدارو یه بوم و دو هوا رو ؟؟؟ امام فرمودند ملاک رای مردم است اما اضافه نکردند در صورتی که با نظر ینده موافق باشد !!!
313
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
جناب 2014 که ظاهرا خیلی به روز به نظر میرسی تا جایی که من یادم میاد زور مال ادم نیست ادم اگه ادم باشه نیازی به زور نیست خودش قانونی و اعتقادی و ... کارهاشون درست استفاده مینکنه
دوم اینکه من زور دارم ولی برای خودم نه برای دیگران من بتونم خودم نفس خودمو اداره کنم هنر کردم .
این مطالبی هم که گفته شد فقط به خاطر اینه که شما نظر دادی منم دادم
شاید یکی از نظر شما خوشش بیاد یکی هم از نظر من و باز این هم دلیلی بر حقانیت چیزی نیست .
حق و حقیقت از جانب خداست هر وقت به خدا نزدیک تر شدی و احساس خوبی ته دلت با خدا داشتی بدون راهت درسته هر جا از حقیقت حرف زدی بدون کارت درسته و مواظب باش کسی رو مسخره یا پش داوری در مورد کسی نداشته باشی
یا حق
313
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
جناب خوش نویس محترم
تناقضی وجود نداره مگه اینجا داریم رای گیری میکنیم وقتی یکی رای مخالف میده مثل ادم میاد میگه دیدگاه من اینجوریه و نظرم اینه اینجا هم صندوق رای وجود نداره
یه نفر هم میتونه چند ین بار در ساعات مختلف به یک موضوع رای بده
امام ره هم رهبر جامعه بود و خواست در یک زمان مردم خود راه خود را انتخاب کنند اگه ملاک به رای مردم بود که هست مردم خود به جمهوری اسلامی رای دادن اسمش هم روش هست جمهوری اسلامی حکم اسلام هم روشنه حالا این وسط یه عده با قرآن و خدا و احکام الهی مشکل دارن چه ربطی به حرف بنده داشت برادر من .
اگه دقت کرده باشین من اولش یه کلمه گفتم خدا از تنها حلالی که وقتی حکمش جاری میشه چهار ستون هستی به لرزه در میاد و در قرآن هم ذکر شده خدا هم دوس نداره آشیانه ای ویران بشه اینجوری به شوخی یاد میکنین و میخواین لبخند به زبان مردم بیارین انتقاد کردم .
کجای این مورد با عقل و اعتقادات مخالف بود نمیدونم! و این همه جبهه گیری شد
بعد صحبت اسیب شناسی به میان آمد تا جایی که بنده نظرات جامعه شناسان غربی رو مطالعه کردم اونا هم در مدلی که برای جامعه خودشون طرح ریزی کرده اند موندن تا جایی که اخیرا انجام روابط جنسی در دانشگاه را هم قانونی کردن یه معادله ساده هست نمیدونم چرا نمیتونین تجزیه تحلیل کنید اخه .
وقتی خودشون میگم راه اشتباه رفته اند من چیکاره باشم اخه .
حالا هم اون سیستم را در جامعه ما دارن پیاده میکنن با طرف داری هایی که میشه عملی هم میشه.
کسی که خوابیده هر قدر خوابش سنگین باشه میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خواب هرگز نمیشه بیدار کرد .
اگر منبع میخواین یه ادرس ایمیل بدین براتون ارسال کنم خودتون مطالعه کنین به حرف منم گوش نکنین مقوله حجاب و حیا و ... خیلی روشن در قرآن هست در احادیث هست خیلی هم شفاف هست کسی هم از این بیشتر انتظار نداره نه رومی رومی نه زنگی زنگی فقط اعتدال
وقتی هم به جمهوری اسلامی رای دادین پس به اسلام هم رای دادین به حرف هیشکی هم گوش نکنین برین ببینین اسلام چی میگه عمل کنین
یا حق
عبدالهی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
باید منتظر باشیم که این مجری محترم فردا پس فردا مدیر عامل سازمان و یا وزیر و سفیر بشه.مردم راه نون در اوردن را هم این جوری یاد گرفتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
من خودم محجبه و بدون آرایش در جامعه حاضر میشم. و انچیزی که اسلام دستور داده پوشش کامل به جز کفین (دودست تا مچ) و قرص صورت است.
در جامعه ما پوشیه زدن در این حد , عرف نیست و بیشتر تازه جلب توجه میکند و چون در ایران پوشش غیر عادی است, مردم بیشتر توجه و نگاه میکنند. این از ان افراط هاست.
در ضمن این میزان از پوشش دیگه بیش از حد جلوی فعالیت های یک خانم شاغل با فعالیت های روزمره و اجتماعی را میگیرد.
ولی کاملا موافق حجاب گفته شده در اسلام هستم و نه بیشتر
313
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
اونی که اسلام گفته حداقل هست که نباید کمتر از اون بشه عین واجبات و مستحبات عمل به حداقلش میشه واجب و باید انجام بدی بیشتر از واجب هم انجام بدی مستحب و بهتره انجام بدی و پاداش داره ولی اجباری درش نیست.
ناشناس
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
313 راست میگه.
البته اگر با زور انجام بدی پاداش بیشتری میگیری. نه؟
313
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
نمیدونم چی بر سر اشرف مخلوقات امده که مقام اشرف مخلوقاتی خود را به هیچ میفروشد.
انسان اگر به ذات خود برگردد نیازی به زور نیست با این حساب شما وقتی پشت چراغ قرمز توقف میکنی به زور جریمه هست نه ؟ اینجوری از بلانسبت از حیوانات هم کمتر میشیم !
مگه خدا به زور از ادم چیزی خواسته ؟
خوش نویس
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
313 جان یه نگاه به جوامعی که حجاب اجباری نیست بنداز در همین مالزی درپیتی یک زن بدون حجاب ساعت 12 شب تنها کنار خیابون کسی مزاحمش نمیشه ؛ اینو از داخل پنجره هتل نگا میکردم که خانمی با دامن کوتاه و بلوز استین کوتاه و یقه باز ساعت 12 شب شاید 15 دقیقه کنار خیابون منتظر تاکسی بود و حتی یک ماشین شخصی براش بوق نزد و کسی هم مزاحمش نشد اما در ایران ما که 35 ساله حجاب اجباری وهزارتا ممنوعیت دیگه هست آیا شخص شما جرات داری همسریا دخترت رو تنها بفرستی بیرون در یک ساعت غیر متعارف ؛ والا وسط روزش هم مشکل هست چرا ؟؟؟؟؟؟؟ اگه حجاب اجباری اینقدر عالیه پس چرا نتیجش درست برعکسه ؟؟؟
313
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
اخه شما به اونی که در جامعه رعایت میشه میگی حجاب که بعد هم میگی اجباری ؟ جای تعجب داره از کسی که اسم مسلمانی رو با خودش به یکد میکشه.
دوم اینکه عرف جامعه مالزی همینه دادا اونجا هم پوششی هست که اگه بپوشی یعنی اون کاره ای و برات مشتری پیدا میشه. هر جامعه ای عرف خودشون داره هر چیزی رو بخوای با چیزی مقایسه کنی باید با چهار چوب خودش باشه نمیشه دویدن پیر مرد و با یه جوان دونده مقایسه کرد نمیشه جامعه ای که عرف مردمش اون مدلی پوشش دارن با همه مردمی که این مدلی پوشش دارن مقایسه کرد من کاری به مالزی ندارم حرف سر ایران و اسلام هست نمیشه گفت من هم مسلمانم هم میخوام نماز نخونم نمیشه گفت هم من مسلمانم هم روزه نمی گیرم نمیشه گفت من مسلمانم میخوام بد حجاب هم باشم همون قدری که از این مملکت شما سهم داری بقیه هم دارن همون قدری که شما میخوای راحت باشی ما هم میخوایم همیشه باید حد میانه رعایت بشه چرا معادله چند مجهولی ایجاد کردیم آخه تو همون مالزی مشروب میخورن یا نه ؟ بعد خوردن میان تو خیابون یا نه ؟ بعد امدن تو خیابون چه اتفاقی می افته ایا قانونی هست مست رانندگی کنن یا نه ؟ اگه بکنن چی؟ حداقل تو فیلم های هالیودی دیدم تست میکنن و برخورد میکنن ؟ پس با وجودی که نوشیدنش در اونجا ممنون نیست بازم یه قوانینی دارن . نمیشه که رعایت نکرد اگه رعایت نشه پلیس برخورد میکنه این کاری هست که در تمام جوامع انجام میشه قانون وضع میشه و با کسی که رعایت نمیکنه برخورد میشه !
میشه در مقابل این قانون جبهه گرفت؟؟
میشه گفت چون ازادی هست مست میشم میرم همه چی رو داغون میکنم ؟
قطعا قانون برخورد میکنه غیر از این باشه میشه جنگل!
حالا از دید اسلام هم نگاه نکنیم بحث حجاب در قانون اساسی ما آمده حالا رعایت نکنیم یکی باید وارد ماجرا بشه یا نه ؟
خداییش من بیشتر جاها چیزی که نمی بینم حجاب درست و حسابی هست دقت کنین ها نمیگم نیست هست ولی نمیشه گفت حداقل ها رعایت شده با این حال بازم میگین زوریه ؟
یکم منطقی باشین بابا یکم از دید دیگران هم به قضیه نگاه کنین!
ما نه میگیم عین اینی که در عکسها دیدین نه اینی که در جامعه هست یه حدی باشه که همه راحت باشن بابا همه ایرانی هستیم و همه در روزهای سخت کنار هم چرا حالا خیلی ها شدن دشمن هم و جبهه گیری های غیر منطقی میکنن نمیدونم
اگه کسی طالب بود ایمیل بده من نتیجه تحقیقاتم رو براش ایمیل کنم مطالعه کنه منطقی با حساب کتاب بیاد حرف بزنیم .
یا حق
حافظ
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
313 عزیز
دین و مذهب مقوله ای شخصیه. اگر من روزه بگیرم نمیتونم دیگران رو تو قید و بند بذارم که چون من نمیتونم چیزی بخورم پس شما هم نباید این کارو کنید.
مردم رو آزاد بگذارید خودشون انتخاب کنن. شما مقید به چیزی هستی که اصلا هیچ ربطی هم به من نداره و ضرری هم به من نمیرسونه اما متاسفانه شما فکر میکنی افکار ما برای شما مضره و باید سرکوب بشه. شما میگی این چیزی که تو خیابون میبینی حجاب شرعی نیست. درسته اما من میگم چرا باید درگیر این مسائل شد؟ مگه من عقل ندارم؟ مگه حق انتخاب ندارم؟ چرا شما باید برای من تصمیم بگیری؟ شما در محدوده دین هر کاری میخوای میکنی ولی من که مثل شما مقید نیستم باید به پای شما بسوزم. مگه هر کسی رو با زور میشه دیندار کرد؟ اگر میشد تا به حال شده بود. تنها نتیجه این رفتارها تشویق مردم به دورویی و ریا هست. جایی که کار من گیر باشه حجابم هم درست میشه این ریا نیست؟
بعد هم کی گفته مشروب مساوی با مستیه؟ کسی با برخورد پلیس با راننده مست و مستی در خیابون مخالف نیست. ولی شما به جای حل مسئله داری صورت مسئله رو پاک میکنی. شما اگر چیزی رو آزاد گذاشتی بیا راه درست استفاده و حد بی ضرر اون رو به مردم آموزش بده نه اینکه از بیخ و بن اون رو ممنوع کنی. جهت اطلاع شما ایران یکی از کشورها با بالاترین سرانه مصرف مشروبات الکلیه. الکل غیر استانداردی که ضرر استفاده از اون و هزینه درمانش داره از جیب همه ما میره. دقیقا مصداق آش نخورده و دهان سوخته شده این مطلب. ما الکل رو ممنوع کردیم ولی هزینه های سنگین درمان اون رو هم باید بپردازیم. شده داستان اینترنت و ماهواره و ... که از اول به شدت ممنونعش کردن و با اونها برخورد کردن ولی هرچی برخوردها بیشتر شد گسترش اونها هم با شدت بیشتر انجام گرفت. نتیجه این داستان هم دوری بین مردم و قانون گزار شده. چند بار دیگه باید آزمون و خطا کنیم تا متوجه بشیم؟
محمد
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
آقای 313 خوب شد حرف عرف به میان آمد.تصاویر فوق در عرف ما چه معنایی میدهد؟آیا عرف جامعه ها را حاکمین جامعه ها تعیین میکنند؟کشف حجاب رضا خان بیشتر بر عرف ایران اثر گذاشت یا قبض جریمه ی نیروی انتظامی یا ....؟ لطفا در مورد سئوالهای فوق تحقیق بفرمائید .البته با نمونه آماری صحیح
313
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
جناب حافظ محترم
بر خلاف نظر شما که دین را مقوله ای شخصی حساب میکنین دین مقوله شخصی نیست نشون میده مطالعه نداری.
یک دلیل عامیانه میگم اگر دین مقوله ای شخصی بود هیچ وقت پیامبر دین را تبلیغ نمی کرد دین مقوله ای اختیاری است نه شخصی تا قبول نکردی تکلیفی در تو نیست ولی وقتی قبول کردی کلمه باید میاد کنار احکامش و بهتره بگم کلمه تکلیف ، عین مدرسه که اختیاری هست میتونی فرزندت رو نفرستی مدرسه ولی وقتی فرستادی تکلیف تایین میشه انجام نده تنبیه داره.
امیدوارم نیاز به توضیح نباشه در دین برای پذیرش هیچ اجباری نیست ولی وقتی قبول کردی تکالیفی بهت میدن که باید انجام بدی.
در پذیرش دین ازادی هست چرا که در کشور ما چندین نوع مذهب و گروه فرقه وجود داره و تا زمان که به قوانین و اجتماع اسیب نزنه کسی به کارشون نداره مسیحی کلیمی زرتشتی و ... همه ایین خودشون رو همیشه برگذار میکنن غیر از اینه ؟ پس ازادی هست
اما اینکه بحث عقل و انتخاب و اینا که مطرح کردی: اول اینکه ایا مسلمان هستی یا نه ؟
دوم اینکه به خدا و قرآن و پیامبران و امامان معصوم اعتقاد داری یا نه سوم اینکه به احکام و تکالیفت عمل میکنی یا نه چهارم اینکه اصول و فروع دین را قبول داری یا نه اگه جواب این سوالات بله باشه راه روشنه وکسی هم اجباری بهت نمیکنه بلکه این انتخابی هست که خودت کردی و این انتخاب چهارچوب را به تو نشان داده و وقتی اینها رو قبول کردی تکلیف داری انجام بدی.
سوال خودتو از خودت میکنم ایا من که مقید هستم باید به پای شما بسوزم ؟
نخیر کسی قرار نیست بسوزه خارج از بحث دین هم بخوای صحبت کنی زندگی قاعده داره عرف داره و مهم تر قانون داره رعایت نشه میشه جنگل دوست من .
من قانون وضع نکرده ام خودتون به قانون اساسی کشورمان رای دادی برو تعریف حجاب را در قانون اساسی که خودتون انتخاب کردین بخونین حقوق شهروندی که بهش رای دادین رو بخونین این اجبار از طرف من نیست این انتخاب خود شماست کسی هم بهتون اجبار نکرده .
همه آزاد هستند هر کاری دلشون میخواد بکنن ولی حق ندارند به کسی اسیب رسانده و اسایش فردی را به هم بزنن این یک اصل جهانی هست.
عرف جامعه ما با پوشش هست قرار نیست چادر به سر کنن اصلا حجاب هم اینو نمیگه دین هم نمیگه خیلی ساده هست اسمی از لباس خاص نیامده گفته شده خودتونو بپوشونین به طوری که زینت ها تون دیده نشه تعریف زینت هم مشخصه به این سادگی مگه کسی با مانتو و روسری مخالفه اینا هم حجابن ولی وقتی یه میهمان خارجی میگه من در اینجا از نظر جنسی بیشتر تحریک میشم به نظر شما حجاب وجود داره !
به غیرت شما بر نمیخوره که در مورد ناموستون اینو بگن ؟ هرکی میگه بهم برنمیخوره دیگه تکلیفش روشنه جای بحثی نمی مونه.
و اما مشروب که اسلام گفته حرام هست حتی اگر زبان عبری بلد باشین در کتب عهد عتیق مشروب منع شده حالا شما میگی یه چیزی که ا ریشه غلط هست رو بیاییم فرهنگ سازی کنیم و اموزش بدین درست مصرف بشه؟ واقعا جای تعجب داره اگه نظرتون اینه بله من میدونم در ایران چند هزار لیتر مصرف میشه!
اما ماهواره و اینترنت و هر تکنولوژی جدید دیگه ای که هست کلمه ای که به کار میبرین درست نیست برخورد نه کنترل در تمام نقاط دنیا تمام این موارد کنترل میشه از چین گرفته تا امریکا و ژاپن و تمامی ممالک و اصل هم برکنترل هست با این تفاوت که هرجا تعرف خاص خودشو داره .
فقط اینو بدونین همه جا کنترل هست همه جا امریکا وقتی از همه جا جاسوسی میکنه چرا کسی صداش درنمیاد! اونم یه جور کنترل هست.
من خودم ماهواره نگاه نمیکنم تحقیق کردم نتیجه گرفتم شما هم مختاری نگاه کنی یا نه
اینترنت استفاده میکنم وقت هم ندارم سر برنامه های ماهواره وقت بزار هرچقدر وقت اضافه داشته باشم مطالعه میکنم .
پیشنهاد میکنم سریال 24 را نگاه کنین تا ساز و کار سیستم مدیریتی امریکا دستتون بیاد.
313
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
آقا محمد
سوالات شما از یک شاخه نیست سوال خود را روشن تر مطرح کنید چشم اگر امارش برات مهمه با ذکر منبع براتون می نویسم.
اما در مورد این چند عکس باید بگم عرف جامعه ما قبل از کشف حجاب نزدیک همین بود چادر و روبنده داشتن خانم ها بعد از اون تاریخ به تدریج به طرف کاهش پوشش رفت
اگه سوالتون را دقیق تر مطرح کنین که دنبال چه اماری هستین ممنون میشم.
محمد
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
همون سوال اول مد نظرم بود.متاسفانه چنین شمایلی در کشور ما منسوخ شده (جز در بعضی مناطق). در شرایط کنونی و هجمه سنگین مترسک صهیونیستها (داعش)علیه مسلمانان و نمادهای آنان واقعا ما چقدر در معرفی اسلام و مسلمانان بعنوان بهترین دین و اینکه اسلام موید تمام پیامبران و رهروان آنها بوده و موید صلح و دوستی بوده و شخصیتهای خوب در شمایل محجوب بوده ایم. حتی در رسانه های داخلی هم بندرت اشخاص مثبت با چنین شمایلی دیده میشوند. پس شما چه انتظاری دارید .
313
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
با نظر شما موافقم محمد جان خیلی کم کاری شده بیشتر از اونی که فکرش را بکنیم.
با تبلیغات خیلی کارا میشه کرد باید کار بشه نمونه کار رسانه ای داعش رو ببینین که هزار دختر کم سن را با تبلغات جذب خودشون میکنن از فرانسه و کشورهای متمدن به قول خودشون میرن برای جهاد... صدا و سیما و رسانه های ما که هنوز سوزنشون سر مسایل هیچ و پوچ گیر کرد چه میدونم فزاد جدا ازدواج کرد هزار کوفت و زهر مار بی ارزش دیگه دریغ از دوزار کار فرهنگی رسانه ای .
نمیگم کار نشده در نقابل کاری که باید میکردن خیلی ناچیزه نا فرهنگمونو شناسوندن نه مذهبمونو نه تاریخمونو نه ... همش کارهای نخ نما و تکراری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
ايا مشكل كشور ما حجابه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
یکی از مهم ترین مشکلات کشور, دیر شدن سن ازدواج رواج فساد و رعایت نکردن عفاف و حیا هم توسط خانم ها و هم برخی آقایون در جامعه ایست که سن ازدواج بالا رفته است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
بروه سرقت رفته ملت را روشن کنید . ید تکلیف دزدیها و اموال ب
محسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
جالبه اینقدر حجابهای جعلی دیدیم که وقتی دو نفر با حجاب راستکی بیان تو جامعه یا متهم به افراط میشن یا ریا کاری /انصافا وقتی نظر میدیم برای توجیه اعمال خودمان نباشد
ماتو مبهوت
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
ای کاش یکم شروع شکل گیری طالبان وداعش را مطالبه میکردیم چراکه بدبختی ملتهای درگیرونابودی کشورهایشان دقیقاازهمین افر اط وتفریط ها شروع شده است ولاکن متاسفانه هنوز چشم بعضی ها همچنان نابیناست
حميد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
ياد نقل قولي از چرچيل مي افتم كه گفته بود نخبگان كشورهاي خاورميانه را به كشورهاي پيشرفته بياوريد و بقيه را به هر وسيله اي كه خودشان علاقه دارند مشغول كنيد تا روزگارشان آن گونه كه دوست دارند طي كنند.
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
خوبه که وقتی کسی در چیزی کارشناس نیست الکی اظهار نظر نکنه! و البته ندانستن عیب نیست، نپرسیدن عیب است. در این موارد هم بهتره به کارشناسان دینی مراجعه کنیم و نظر دین رو از اونها جویا بشیم.
در دین ما گفته شده که معلوم بودن گردی صورت و دو دست از مچ به پایین و همچنین نگاه کردن مردان به این قسمتها "بدون قصد لذت" اشکالی نداره، و هیچ جای دین گفته نشده که "باید" این دو جا معلوم باشه، که برخی از دوستان اظهار نظر می کنند که بیشترش افراطه! در همین حد یا بیشتر از این بودن حجاب بر میگرده به سطح ایمان و اعتقاد اون خانم، اما به هر جهت وظیفه شرعی یک خانم اینه که حداقلها رو رعایت کنه و از طرف دیگه هم وظیفه شرعی یک آقا اینه که حتی اگر خانمی رعایت نکرد چشمانش رو آلوده نکنه...
انشااله همگی بیشتر با دستورات دین اسلام آشنا بشیم
313
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
یکم بیشتر مطالعه کنین بهتره ها! همین جوری هرچی میخواین مینویسین .
در اسلام گفته شده گردی صورت و... وقتی اشکال نداره دیده بشه که زینت نداشته باشه زینت، هم به آرایش گفته میشه هم به جواهرات و کلا چیزهایی که زینت محصوب شده و جلب توجه میکنه و من فکر نمی کنم خانومی بدون زینت پیدا بشه!
شاید اینا هم زینت داشتن که به حکم اسلام پوشوندنش .
انشاا... شما هم بیشتر مطالعه کنی
ناشناس
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
محضر علامه بزرگ عرصه دین، برادر 313:
استاد، محصوب فکر کنم غلطه ها. محسوب درسته. استاد شما دقیقا چی مطالعه میکنی؟ اصلا مطالعه میکنی؟
خوش نویس
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
استاد 313 اسلام شناسی به روش داعش مطالعه میفرمایند فکر کنم کم کم بسلامتی دارند دیپلم هم میگیرند !!!
313
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
خوب برو خودت بخون ببین اسلام چی گفته خداییش طرف دوتا کتاب مذهبی رفتی؟
در قرآن برای حجاب از لفظ جلباب استفاده شده جلباب یک نوع لباس عربی هست برین مطالعه کنین بعد بیایین کاسه داغ تر اش بشین گیریم که محصوب یا محسوب چه فرقی در اصل مطلب داشته همین که شما گرفتی که من چی گفتم کافیه اشتباه همه جا رخ میده ادم وقتی می بینه برای همایت از گناه این همه تلاش میشه ادم جوش میاره .
بابا من نمیگم که برین هزار تا منبع هست ببینین در اسلام به چی زینت گفته میشه به چی حجاب گفته میشه اگه چیز دیگه ای گفته باشن خوشحال میشم منبع مطلب رو ذکر کنین ما هم مطالعه کنیم.
لطفا به سخره هم نگیرین از ادب بسیار دور هست مواظب باشین از ادم های اخرالزمانی که در احادیث ذکر شده نباشین مسخره کردن یکی از صفات بسیار زشت در تمامی فرهنگ هاس چه مسلمان باشی چه هرچی .
حافظ
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
313 عزیز
شما درست میگی که تمسخر دیگران کار درستی نیست. ولی 1 نکته: شما هر چیزی رو از دید اسلام نگاه میکنی ولی ما اینطور نیستیم. من میگم حجاب این شکلی مقبول بخشی از مردم نیست ولی شما با ابزار دینی سعی در جوابگویی داری در حالی که میبینی گوش شنوایی برای این سخنان پیدا نمیشه.
واضحه در چنین شرایطی باید چی کار کرد ولی متاسفانه اگر بگم نظرم سانسور میشه.
یکی دیگه از مشکلات همینه من که تو رسانه های داخلی نتونم حرف بزنم اونوقت بی بی سی با کما میل میاد برنامه میذاره حرف من رو هم پخش میکنه و استفاده هم میکنه از این جذب مخاطب.
واقعا از ماست که بر ماست.
313
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
خوب راهکارش چیه حافظ جان ؟
اول : وقتی اسلام تاکید کرده حرف حق را به زبان بیارید حتی به زیان شماست سکوت اختیار کنیم و چیزی نگیم
دوم: دین ابزار نیست.
سوم : شاید مقبول بخشی از مردم باشه و بخشی نباشه ولی صحبت اینه که اگر دین دار هستی تکلیف داری انجام بدی اگر دین دار نیستی و مسلمان نیستی بحث فرق میکنه و باید از یه جای دگه شروع کنیم برا بحث.
لطفا ذکر کنید در چه دیدگاهی هستین و دین و مذهب خود را بگین تا در بحث به بی راهه نریم .
در مورد رسانه هم باید گفت در کل دنیا رسانه ها سانسور دارن و اگه اهل اینترنت باشی حرفی از خط قرمز هاشون بزنی خیلی سریع سانسور میکنن و اما بی بی سی خودت هم گفتی از حرفات استفاده میکنن البته باید بگم استفاده نه سو استفاده میکنن از حرف شما همین معلومه و فکر نمیکنم ادم عاقل بزاره ازش اینجوری استفاده بشه. مهم تر از اون اگه وطن پرست هم باشی باز نمی زاری ازت استفاده بشه.
یه مقام امریکایی گفته به کشور ایران 12 تا حمله بیولوژیکی انجام دادیم حالا اینا دلشون به حال من و شما سوخته و برا اینکه بتونیم حرف بزنیم برامون شبکه درست میکنن و پول خرج میکنن که ما سرگرم شیم و بتونیم درد دل کنیم ؟
باعقل من که جور در نمیاد با عقل شما جور در میاد بحث دیگه است.
صادق خان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
اگر دنبال زندگی وخانواده همسر شوهر و فرزندان پاک هستید بحث حجاب را جدی بگیرید .
زهرا
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
موافقم کاملا"درسته
ناشناس
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
موافقم
کرامت
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
اگر دنبال زندگی وخانواده همسر شوهر و فرزندان پاک هستید برید مهارتهای زندگی رو یاد بگیرید.
313
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۱
اگه بی بند و باری و عدم وفاداری باشه مهارت های زندگی چه کمکی میتونه بکنه ؟
یه سری به دادگاه خانواده بزنین ببین چی به چیه باید بحث حجاب جدی گرفته بشه
حافظ
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
313 عزیز
هدف از کسب مهارتهای زندگی هم اینه که به بی بند و باری دچار نشیم و خانواده خودمون رو بصورت منطقی اداره کنیم.
یه بحث دیگه ای بود که من گفتم باید بچه ها رو آموزش بدیم برای روابط اجتماعی و مسائل جنسی و ... دقیقا هدف از این آموزشها اینه که قید وبندها و خط قرمزها رو از کودکی بصورت عقلانی برای بچه ها مشخص کنیم. نه اینکه بدون هیچ آموزشی فقط در مرحله آخر که طرف دچار طلاق و بی بند وباری شده بخوایم باهاش برخورد کنیم. سیستم آموزشی ناکارامد ما هم در این مسائل خیلی دخیله. این وضعیت نتیجه سیتم تربیتی ماست.
313
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
حافظ جان نسل قبل ما نتونسته اموزش بده اونم به هر دلیل بیاییم به نسل بعد از خودمون آموزش بدیم اونم با مطالعه و رفتار شناسی
علی زابلی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذينَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُنَ (10)
و سرانجام كسانى كه بديها را به بدترين وجه مرتكب مى‏شدند اين شد كه آيات خدا را تكذيب نموده و به آن استهزاء كنند (10)
محمود
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
اینهایی که منفی دادند فازشون چیه ؟؟؟ یعنی قرآن خدا رو هم قبول ندارین؟؟؟
مونا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
الان مملكته فقط مشكلش حجابه؟؟؟؟!!!!! داريم ميميريم ازخوشي بخدا اصصحاب كهف هم از خواب بيدار شدن انقد گروني نشد كه تو ايران ما هر سال گرانب بيداد ميكند عوض ژرداختن به مشكلات جدي بيايد همش ذهن مردم رو منحرف كنيد به حجاب حجاب حجاب
313
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۳
شما برای کنترل گرانی چه پیشنهادی داری؟
این همه متن نوشته شد ولی دریغ از یه راه کار؟
بحث گرانی هم همین طوره همه حرف میزنن کو راه کار؟
حافظ
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
313 عزیز
راهکار رو باید کارشناس هر کاری مشخص کنه. اینهمه خرج دانشجوها میکنیم نتیجش چیه؟
تو دولت قبل اون اقتصاددانها و کارشناس هایی که راهکار دادن رو دیدیم چطور برخورد کردن و بعضیهاشون همین الان هم دارن اجر زحمات و انتقاد خودشون رو تحمل میکنن. وقتی راهکار دادن برای مردم هزینه داشته باشه نتیجه این میشه که به غر زدن اکتفا میکنن.
نكته بين
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
ما چقدر در ايران عالم دين شناس داريم ؟! ( هر چند بنظر مياد بعضي ها ميخوان خودشون رو گول بزنن كه سيب زميني نيستند ) !!
داود زند
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
از امام علی علیه السلام روایت شده است :

«کنّا جلوساً عند رسول الله صلی اللَّه علیه و آله فقال: أخبرونی أیّ شی ء خیر للنساء فعیینا بذلک کلّنا حتّی تفرّقنا، فرجعت إلی فاطمة فأخبرتها الذی قال لنا رسول الله صلی اللَّه علیه و آله و لیس أحد منّا علمه و لا عرفه فقالت: ولکنی أعرفه، خیر للنساء أن لا یرین الرجال و لا یراهنّ الرجال، فرجعت إلی رسول الله صلی اللَّه علیه و آله فقلت: یا رسول الله سألتنا أیّ شی ء خیر للنساء و خیر لهنّ أن لا یرین الرجال و لا یراهن الرجال، قال: مَن أخبرک و أنت عندی؟ قلت فاطمة: فأعجب ذلک رسول الله صلی اللَّه علیه و آله و قال: إنّ فاطمة بضعة منّی» (مجلسی،۱۴۰۳ق، ۴۳/۵۴) .

[نزد رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم نشسته بودیم ؛ ایشان فرمود : مرا خبر دهید که چه چیز برای زنان بهتر است؟ همگی از جواب درماندیم تا این که در نهایت متفرق شدیم ؛ من به سوی فاطمه بازگشتم و از آنچه رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم به ما گفته بود او را با خبر کردم و گفتم که هیچ کدام از ما جواب آن را نمی دانستیم و از آن شناختی نداشتیم ؛ پس فاطمه گفت : ولی من جواب آن را می دانم؛ برای زنان بهتر این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنان را نبینند ؛ پس به سوی رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم بازگشتم و گفتم : از ما درباره این پرسیدی که چه چیز برای زنان بهتر است؟ [ باید بگویم : ] برای زنان بهتر آن است که مردان را نبینند و مردان نیز آنان را نبینند ؛ پیامبر فرمود : چه کسی تو را از این جواب با خبر کرد در حالیکه تو نزد منی ؟ گفتم : فاطمه ؛ پس رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم از این مسأله به شگفت در آمد و گفت : همانا فاطمه پاره تن من است].
يا مهدي
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
مرحوم مجلسی به نقل از « قرب الإسناد » از سندی بن محمّد از ابوالبختری از امام صادق علیه السلام از پدرش امام باقر علیه السلام روایت کرده است:

«تقاضی علیّ و فاطمة إلی رسول الله صلی اللَّه علیه و آله فی الخدمة فقضی علی فاطمة بخدمة ما دون الباب، و قضی علی علیّ بما خلفه قال: فقالت فاطمة: فلا یعلم ما داخلنی من السرور إلّا الله بإکفائی رسول الله صلی اللَّه علیه و آله تحمّل رقاب الرجال» (مجلسی،۱۴۰۳ق، ۴۳/۸۱).

[علی و فاطمه از رسول خدا (ص) تقاضا کردند تا برنامه زندگیشان را بر ایشان تعیین کند؛ پس پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم خدمت درون خانه را به عهده فاطمه علیها السلام گذاشت و کارهای خارج از منزل را به علی علیه السلام سپرد؛ پس فاطمه گفت : میزان خوشحالی و شادمانی مرا کسی جز خداوند نمی داند؛ زیرا رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم مرا از تحمل معامله با مردان رها و بی نیاز کرد ].
يا زهرا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
قال رسول الله (ص)صنفان من أهل النار لم أرهما: قوم معهم سیاط کأذناب البقر یضربون بها الناس و نساء کاسیات عاریات ممیلات مائلات رؤوسهن کأسنمة البخت المائلة لایدخلن الجنة و لایجدن ریحها و إن ریحها لیوجد من مسیرة کذا و کذا».

[پیامبر فرمود: دو دسته از اهل دوزخ می‌باشند که تا به حال آنها را ندیده‌ام: یکی از این دو دسته قومی هستند که تازیانه‌هایی در دست دارند به مانند دم گاو که با آن تازیانه‌ها، مردم را می‌زنند (اشاره به حاکمان ستمگر). دسته‌ی دوم زنانی هستند که به ظاهر لباس پوشیده‌اند اما در واقع لخت و برهنه هستند و توجه مردان را به سوی خود جلب می‌نمایند، و در حال راه رفتن می‌خرامند. سرهایشان مانند کوهان مایل شتر است. این دسته از زنان نه داخل بهشت می‌شوند و نه بوی آن به مشامشان می‌رسد در حالی که بوی بهشت از فاصله‌های دور به مشام می‌رسد
313
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۶
اینا که منفی میدن منظورشون چیه ؟
حافظ
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
منظورشون رو اگه بگن یا سانسور میشه یا ...
من خودم جوابت رو دادم اما نظرم رو منتشر نکردن.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
اولا حجاب مهمترین مشکل ملت نیست
ثانیا حجاب جزو اصول دین نیست
ثالثا حجاب جزو فروع دین نیست
رابعا پوشش انگشت نما مکروه و مذموم است
خامسا این حجاب فقط در نگاه اول مفید است.
سادسا حجاب فقط برای زنان نیست.
علي پور
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
اگر حجاب جز اصول وفروع دين نيست پس چي هست؟
محمد
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
منظور فروع مهم دهگانه است
محمد
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
به خداوند پناه میبرم مبادا گناهی را خوار شمرده باشم ولی بی حجابی جزو گناهان کبیره هم نیست.چرا اینهمه گناه کبیره را نادیده بگیریم ولی نیرو و بیت المال را صرف حجاب کنیم. بازهم میگویم هر گناهی در مقام عصیان پروردگار بزرگ است چه بسا بیحجابی خود دلیل گناه کبیره شود ولی دلایل دیگری نیز دارد که متاسفانه رسیدگی نمیشود
313
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۳
اول دوست عزیز اینجا فعلا بحث حجاب مطرح شده
دوم ریشه بسیاری از گناهان کبیره از همین بی حجابی و بی حیایی هست خیلی خانواده ها متلاشی شدن یه سر برو دادگاه خانواده تحقیق کن
سوم حرف شما به این می مونه که میگی ادم سرما خورده ویروس مهم نیست
محمد
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
راجع به مثل سومتان هم بسیاری از پزشکان تازه کار با دادن داروهای تب بر و مسکن ظاهر بیماری را از بین میبرند بدون اینکه بیماری را تشخیص دهند و منجر به فوت مریض و خسارات بیشتری میشود
محمد
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
چرا با ریشه ی بیحجابی و بیحیایی مقابله نمیکنید و آنرا مطرح نمیکنید.اگر فرزندمان در خانه توسط والدین و در بیرون توسط معلمان و واعظان دلسوز درست تربیت شود.اگر فرزندمان کار و مشغولیات مفید و امکانات ورزش و تفریح و سرگرمی مفید و موردعلاقه اش را داشته باشد .اگر الگوهای اسلام به درستی ،تاکید میکنم به درستی به فرزندمان معرفی شوند.مطمئن باشید با وجود وسائل ارتباطی و رسانه های پیشرفته هیچ تمایلی به الگوهای منفی نخواهد داشت و حجاب را با باور خود خواهد پذیرفت
دوستدار
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
یک زن در بازی‌های نهایی مسابقات AFL، با برهنه شدن خود در جایگاه تماشاگران، هیجان بازی را به هم ریخت
پلی اکریل
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
باید به فکر هم باشیم تا خداوند توانا از کار ما لذت ببرد متا سفانه مخارج وگرانی ها هر روزه بیشتر می شود بخش عظیمی از گرانی ها عاملش خودمان هستیم وجوان تر ها دیگر تن به ازدواج نمی دهند زیرا کار ندارند بعضی از شرکتها وکارخانجات نساجی مدت ها بسته شده است زیرا نخ والیاف مصنوعی و... را از کشور چین وهند بی رویه وارد می کنند
کور سو
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
خسته نشدی از این پلیاکریلت؟ بابا بفروش هم خودت خلاص شی هم اینقدر رو اعصاب مردم ویراژ ندی.
Ali
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
چیزی ک برای زندگی ضروریه هیچوقت نیاز به تبلیغ نداره مثلا تا حالا کسی ب شما گفته یادتان یاشد نفس بکشید تا زنده بمانید یا غذا بخورید تا نمیرید؟!!!
بزرگمنش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
این بحث جای گیر دادن ندارد بعضی های این جوری دوست دارند خوب ایرادی هم بر آنها وارد نیست. ورود رسانه ها به این موضوع چندان توجیه مناسبی ندارد زیرا رسانه ها باید بطور اصولی به اطلاع رسانی در خصوص مواردی کنند که تالی فاسد دارد و منافع ملی کشور را در مخاطره می اندازد. معضلات به مراتب پیچیده تری وجود دارد که می طلبد رسانه ها با ورود به آنها و اطلاع رسانی مناسب، سهمی در فیصله آنها بر عهده گیرند حال این میزان مشارکت به هر اندازه که باشد مقبول واقع می شود خدا قوت
الکس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
این همان زنهائی هستند که می گفتند این پوشش مارا از اشعه مضری که مردان نامحرم از چشاشون شلیک میشه محافظت می کنه!!!دیگه ببینید جامعه ما به کجا رسیده
مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
اینهمه تلویزیون با فیلمها و سریالهای ایرانی و خارجی ترویج بی حجابی وبدحجابی میکنه هیچ کس نه عکس میذاره نه ناراحت میشه نه اعتراض میکنه.ولی اینجا وای افراط شد ...
124
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
ما مشکلی با پوشش این خانمها نداریم منتها با این مشکل داریم که اگر خانمی درست خلاف پوشش این خانمها بخواد لباس بپوشه همه از دولت گرفته تا انصار حزب الله و مردم عادی باهاش کار دارن. مشکل اینه عزیزم
راستی خیلی هم مهمه.
هاجر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
امام صادق (ع) نیز در این به اره می‌فرماید: «نگاه به نامحرم، تیری از تیرهای مسموم شیطان است و چه بسا یک نگاهی که حسرتی طولانی بر جای گذارد». بحار، ج 101، ص 40
فتوای امام خمینی(ره) درباره نگاه به زنان:
” نگاه کردن مرد به بدن زن نامحرم چه با قصد لذّت و چه بدون آن حرام است. و نگاه کردن به صورت و دست‌ها اگر به قصد لذّت باشد حرام است، ولی اگر بدون قصد لذت باشد مانعی ندارد و نیز نگاه کردن زن به بدن مرد نامحرم حرام می‌باشد و نگاه کردن به صورت و بدن و موی دختر نابالغ اگر به قصد لذّت نباشد و به واسطه نگاه کردن هم انسان نترسد که به حرام بیفتد اشکال ندارد، ولی بنا بر احتیاط باید جاهایی را که مثل ران و شکم معمولاً می‌پوشاند نگاه نکند.” توضیح المسائل (المحشی للإمام الخمینی)، ج‌2، ص: 485، مسأله 2433
و در مورد زنان غیر مسلمان فرموده‌اند:
” اگر انسان بدون قصد لذّت به صورت و دست‌های زن‌های اهل کتاب؛ مثل زن‌های یهود و نصارا نگاه کند در صورتی که نترسد که به حرام بیفتد اشکال ندارد.”‌‌ توضیح المسائل (المحشی للإمام الخمینی)، ج‌2، مسأله 2434
اینان که غیرمسلمان نبودند،
سلام خیلی هم عالی بودفکر کنم چون شب شهادت بود و دکورشان خیلی روشن وشاد بود سیاه وسفید نشون دادند، سیاه وسفید نشان دادن خیلی ظالمانه بود.حجاب دختر من هم همینجوری است وخودش انتخاب کرده ومن به او غبطه می خورم اوشهامت زیادی دارد و در خانه اش آرامش ،عشق ومحبت موج می زند.بسیاری از شاگردانم نیز این حجاب را برگزیده اند و این نوع حجاب درمشهد بسیار است ونمی دانم چرا آقای خسروی خودشان را به بی اطلاعی زدند و خارج از عرف معمول با آن هابرخورد کردند.البته بی انصافی نکنم واز این دعوت بجا از آقای خسروی و دست اندرکاران برنامه تشکر می کنم که چنین فرصتی را شاید برای اولین بار در صدا وسیما بوجود آوردند.متاسفانه بیشترین کارشناسان مذهبی که درصدا و سیما دعوت میشوند بنوعی افرادی هستند که درمتن اصلی حوزه نیستندانها دچار برخی تساهل وتسامح هایی می باشند که بخاطر حضور همیشگی در محافل مخطلط وجلوی دوربین ها بنوعی حجاب حداقلی را استفاده می کنند وترویج دهنده نوع حجاب خویش می شوند وبعنوان الگو خویش را مطرح می کنند حال اینکه اینطور نیست.
همانطوری که بانوی دعوت شده به برنامه توضیح دادند حجاب ایشان برگرفته از حجاب حضرت فاطمه سلام الله علیها می باشد. فقها وعلما فتوا داده اند در هنگامی که بانویی در معرض دید نگاه های حرام یا ریبه شود پوشاندن تمانی چهره واجب می شود و این یک اصلی می باشد که اکثر زنان عفیفه وباحیا از آن تبعیت می کنند.اینان برای راحتی خود این حجاب را اختیار می کنند تا هم خودوهم دیگران را به گناه نیاندازند .هم راحت تر به کارها ومشغله های اجتماعی خویش برسند و اغلب نیز چون من با آنان ارتباط دارم افراد موفق ودارای تحصیلات عالیه هستند.اینان باخیالی آسوده سرکار می روند وبا پوشش خود نشان می دهند که من فردی پایبند خانواده هستم و کسی هست که خودم راوقف او کرده ام ،حریمی امن دارم وهمسرم آسوده وبا آرامش درجهت جامعه آرمانی تلاش می کند و دیگر دغدغه ای ندارد زیرا زنی پشت اوست که به فکر ارضای اوست وخیانت نمی کند و باحیا وعفت وتعهدی که دارد خانه ای گرم و صمیمی برای او آماده کرده وهروقت به منزل برود آغوش محبت ونگاه عاشفانه وتوام باتحسین منتظرش است. نه نکاهی که با نگاه نامحرمان ومردان هوس آلود پرگشته وانتظارات نابجایی که در آشفته بازار هرزگی در فکرش خطور کرده و....
ناشناس
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
آفرین به دختر شما. اما همه که مقید به دین نیستند. شاید یک نفر دیگه یه جور دیگه فکر بکنه. همه راههای رسیدن به خدا هم لزوما از راه دین و حجاب نمیگذره. برای هر تفکری یه راه وصول به معبود هست.
اون زن بدکاره که با غذا دادن به سگی در حالی که خودش محتاج به اون غذا بود که اصلا اعتقادی نداشت. چطور شد که وعده بهشت بهش داده شد؟
313
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
یکی از بزرگ ترین فاکتورهای افزایش ط... همین بد حجابی خانم هاست و آقایان که روانشناسان هم تاکید دارن چه خانم و چه آقا وقتی در بیرون از خانه از نظر جنسی ارضا میشود در خانه میلی به همسر خود نشان نمی دهد و همین باعث بروز اختلافات ریشه ای به بهانه های دیگر می شود و در اصل محبت در کانون خانواده کم می شود.
آقایون و خانوم ها به خود بیایید در اخرت گناهایی به پایتان نوشته خواهد شد که هرگز نکرده اید و خواهید پرسید که این گناه رو من نکرده کرده ام جواب داده خواهد شد شما با بدحجابی فلان مرد را به فلان گناه کشاندین و این گناه شماست.
دوستدار 313
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
بزرگترین فاکتور نداشتن مهارت زندگیه عزیزم. ما برای خوندن و نوشتن یه سری آموزشها باید ببینیم. دقیقا زندگی زناشویی و تربیت بچه ها و زندگی جنسی هم نیاز به آموزش داره. مردی که تو خیابون دنبال ارضای جنسی باشه اصلا شایستگی همسر بودن رو نداره. بعد هم اینکه ارضا از طریق نگاه کردن صرف، انجام نمیشه. ارضای جنسی مراحلی داره که اینجا جای توضیح دادن اون نیست. خلاصه کسی که تو خیابون ارضا بشه دچار بیماری شده و باید به روانشناس مراجعه کنه.
313
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
مشکل اینجاس که اصل مطلب رو ول کردین به هاشیه ها گیر دادنین ارضا که من نوشتم اونی نیست که شما فکر میکنید یعنی از نظر جنسی چیزهایی می بینه که باید در خانه میدید و تحریک میشد و ...میکرد حالا که بیرون این همه رنگ و لعاب می بینه زنش خودشم بکشه کم تر جلب توجه میکنه اینو با چند تا روانشناس بحث کردم نتیجه گیری شد یه خورد جبهه گیری نکنین لطفا.
بابا زمین و زمان داره داد میزنه هنوزم خیلی ها میگن نه اینجوری نیست .
چهارتا آیه قران بخونین چهارتا حدیث بخونین من هیچ بابا مسلمان نیستین چرا از گناه دفاع میکنین اخه چتون شده!
دوستدار 313
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
اتفاقا اصل مطلب همینه. اگر نیازهای جنسی نبود دیگه اصلا پوشش و حجاب معنایی نداشت.
الان که روانشناسها اینطور میگن که درست هم میگن، فقط نتیجه کار رو داریم میبینیم. بی بند وباری یه پروسه هست. وقتی در کودکی فرزندمون سوال جنسی داره ولی ما جوابی به اون نمیدیم میره از اینترنت و ماهواره جوابش رو پیدا میکنه. اینترنت و ماهواره ای که اون هم نحوه استفاده و خط قرمزهاش رو برای بچه ها آموزش ندادیم. نتیجه چی میشه؟
بچه ها به والدین بی اعتماد میشن و جامعه هم این مسائل رو سعی میکنه به اسم حیا از کنارش عبور کنه و همینطور الی آخر.
حالا با نسلی روبرو هستیم که کم و بیش درست و غلطهای زندگیش رو ماهواره و اینترنت مشخص میکنه. ماهواره و اینترنتی که روش استفادش رو ما به بچه هامون آموزش ندادیم حالا شدن دوستان عزیزکرده بچه هامون.
313
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
جناب دوستدار313
بازم اینجوری نیست که شما میگی یکی از دلایل الزام به حجاب اون موضوع هست کما اینکه در بهشت وقتی حضرت ادم میوه ممنوعه خورد عریان شد این موضوع نشون میده که حجاب داشته عزیز پس بحث حجاب زاویه های بسیاری داره .
اسلام گفته به کودکانتان آموزش بدین اونم به نسبت سنشون دستور داره اسلام در مورد آموزش این امورات به فرزندان اونم نه هر چیزی و هر زمانی نسبت به سن روش گفتن موضوعات فرق میکنه اینکه شما اموزش نمیدی مشکل شماست نه اسلام به دستورات اسلام عمل کنید همه چی حل میشه بزرگترین مشکل شما اینه که مطالعه نمی کنین بعد ایراد میگیرین.
سید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
ازآنجا که نوع حجاب و پوشش معقول ، مشروع وعامیانه پسند درعرف وفرهنگ ماآزاداست، اصل این امریعنی داشتن حجاب بسیارمهم وارزش است .بیاییم راهکار برای مرتفع نمودن مشکلات ومعضلات جوانان کشور بیندیشیم.
داود زند
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
313 ممنون
124
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
خوبه شما هم دلیل و منطق بیاری و دنباله رو دیگران نباشی.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
اون اشعه اش با حال بود.
خدایی صدا و سیما خراب کرده.
ناشناس
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کجاش باحال بود؟ تحمیق مردم باحاله؟ اینا واقعا مردم رو چیز فرض کردن.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
یا نظر جناب سید موافقم،من مخالف حجاب نیستم حالا اگه همین دو خانم محترم بدون حجاب هم بودن نشونشون میدادین! بخدا قسم ما مشکلات بیشتر از اینا تو مملکتمون داریم!
مهدی نیک روش
Kazakhstan
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
سوره نور آیه 30